Jack Miller zwyciężył w kwalifikacjach MotoGP pierwszy raz od 2018 roku. Ducati zdominowało kwalifikacje w Misano, bowiem za Australijczykiem uplasowali się Francesco Bagnaia oraz Enea Bastianini z Marco Bezzecchim. Bagnaię czeka jednak przesunięcie o trzy pola, więc wyruszy jako piąty.
Dwaj najlepsi zawodnicy z klasyfikacji – Fabio Quartararo raz Aleix Espargaro – zajęli dalsze miejsca. Zawodnik Yamahy był dopiero ósmy, a Aprilii – zaledwie dziewiąty.
Wyniki kwalifikacji | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | 1’31.899s | 8/9 | 299k |
2 | Francesco Bagnaia ** | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | +0.015s | 9/9 | 299k |
3 | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | +0.115s | 9/9 | 300k |
4 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | +0.149s | 9/9 | 299k |
5 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.219s | 9/9 | 298k |
6 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.270s | 8/9 | 298k |
7 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.327s | 9/9 | 298k |
8 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.347s | 9/9 | 297k |
9 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.678s | 9/9 | 297k |
10 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +0.876s | 10/10 | 295k |
11 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.452s | 7/8 | 294k |
12 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +1.539s | 9/9 | 295k |
Q1: | ||||||
13 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 1’32.600s | 4/7 | 296k |
14 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | 1’32.631s | 2/5 | 296k |
15 | Michele Pirro | ITA | Aruba.it Racing (GP22) | 1’32.658s | 2/7 | 296k |
16 | Andrea Dovizioso | ITA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | 1’32.663s | 3/7 | 293k |
17 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1’32.826s | 3/6 | 295k |
18 | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | 1’32.838s | 3/8 | 296k |
19 | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | 1’33.331s | 2/5 | 294k |
20 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 1’33.484s | 2/8 | 293k |
21 | Kazuki Watanabe | JPN | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | 1’36.289s | 4/6 | 292k |
22 | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | 1’44.690s | 2/8 | 293k |
23 | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | 1’46.732s | 2/6 | 293k |
Wyniki FP4 | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | 1’32.295s | 11/11 | 298k |
2 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.036s | 14/15 | 297k |
3 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.124s | 9/9 | 296k |
4 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.143s | 12/16 | 297k |
5 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | +0.253s | 8/14 | 298k |
6 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.276s | 16/16 | 294k |
7 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.278s | 10/16 | 298k |
8 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | +0.282s | 12/12 | 298k |
9 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | +0.409s | 11/12 | 297k |
10 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.480s | 14/16 | 295k |
11 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.498s | 13/13 | 294k |
12 | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | +0.525s | 11/13 | 297k |
13 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +0.619s | 15/15 | 296k |
14 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +0.714s | 14/14 | 296k |
15 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.769s | 6/12 | 299k |
16 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.845s | 14/15 | 292k |
17 | Andrea Dovizioso | ITA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | +0.849s | 10/10 | 295k |
18 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | +0.850s | 9/9 | 297k |
19 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.017s | 12/12 | 294k |
20 | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | +1.023s | 12/12 | 293k |
21 | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | +1.115s | 12/15 | 294k |
22 | Michele Pirro | ITA | Aruba.it Racing (GP22) | +1.387s | 6/6 | 293k |
23 | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | +1.543s | 8/15 | 293k |
24 | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | +2.432s | 6/12 | 291k |
25 | Kazuki Watanabe | JPN | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +3.604s | 8/11 | 291k |
Źródło: crash.net
Najciekawsze kwale od lat!
co w nich było takiego wyjątkowego?
Bardzo trudne i nieprzewidywalne warunki na torze (kropiło). Każde kolejne kółko zmieniało układ czołówki i lidera niemal do samego końca…
Niemożność przewidzenia zwycięzcy, walka do samego końca, brak gierek i holowania, zamieszanie z pogodą, mam wymieniać dalej?
zamieszanie z pogoda faktycznie je wyróżnia, na minus, serio nie wiem co tam było tak emocjonującego, kwale jak każde inne
Na slikach po lekko mokrym jechali…
Kropilo- niesamowite!
Marc by wymiekl z pewnością co nie?
Gdzieś w tych kwalifikacjach zgubiliście Jorge Martina.