Maverick Vinales w ostatnich sekundach kwalifikacji w Misano zapewnił sobie pole position, uzyskując zdecydowanie najlepszy czas. Oznaczało to mały dramat dla Pola Espargaro, który na motocyklu KTM chwilę wcześniej zameldował się na szokującym pierwszym miejscu. Jego wynik przetrwał jednak tylko kilkadziesiąt sekund. Valentino Rossi i holujący się za nim Marc Marquez niemal zderzyli się na ostatnim okrążeniu. Po incydencie zostali wezwani przez sędziów.
Marquez, który w FP4 zaliczył wywrotkę, w Q2 próbował holować się za Valentino Rossim. Wydawało się, że taki plan da mu drugie miejsce, jednak Włoch jechał na tyle wolno, że Marquez go wyprzedził. Tyle tylko, że wyjechał za szeroko, po czym to Rossi „zapikował” do wewnętrznej, robiąc „block pass”.
Fabio Quartararo zdobył trzecie miejsce, a jego partner z Petronasa – czwarte. Marquez został z piątym, a Rossi z siódmym miejscem. Fatalnie spisuje się póki co Ducati, a zwłaszcza Danilo Petrucci, którego pokonał nawet Michele Pirro, tester włoskiej ekipy. Andrea Iannone nie wziął udziału w Q1 z powodu kłopotów z ramieniem. Johann Zarco straci trzy pozycje po karze za wypadek z Miguelem Oliveirą we wcześniejszej rundzie. Dziś Francuz był wysoko (jak na niego) – na ósmej pozycji.
Wyniki kwalifikacji: | ||||||
1 | Maverick Viñales | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’32.265s | 9/9 | 287k |
2 | Pol Espargaro | SPA | Red Bull KTM Factory (RC16) | +0.295s | 7/7 | 292k |
3 | Fabio Quartararo | FRA | Petronas Yamaha (YZR-M1)* | +0.306s | 3/7 | 289k |
4 | Franco Morbidelli | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.445s | 3/8 | 287k |
5 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.477s | 3/9 | 294k |
6 | Andrea Dovizioso | ITA | Ducati Team (GP19) | +0.773s | 9/9 | 293k |
7 | Valentino Rossi | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.814s | 3/9 | 289k |
8 | Johann Zarco | FRA | Red Bull KTM Factory (RC16) | +0.858s | 6/6 | 288k |
9 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +1.000s | 7/8 | 293k |
10 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR)* | +1.166s | 2/8 | 290k |
11 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.184s | 8/8 | 288k |
12 | Michele Pirro | ITA | Ducati Team (GP19) | +1.196s | 6/7 | 293k |
Q1 | ||||||
13 | Francesco Bagnaia | ITA | Pramac Ducati (GP18)* | 1’33.488s | 7/8 | 288k |
14 | Cal Crutchlow | GBR | LCR Honda (RC213V) | 1’33.516s | 7/8 | 293k |
15 | Aleix Espargaro | SPA | Factory Aprilia Gresini (RS-GP) | 1’33.522s | 7/7 | 289k |
16 | Jack Miller | AUS | Pramac Ducati (GP19) | 1’33.571s | 3/8 | 293k |
17 | Danilo Petrucci | ITA | Ducati Team (GP19) | 1’33.63s | 6/8 | 290k |
18 | Jorge Lorenzo | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1’33.777s | 6/8 | 291k |
19 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM Tech3 (RC16)* | 1’34.162s | 7/8 | 285k |
20 | Hafizh Syahrin | MAL | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | 1’34.322s | 6/8 | 290k |
21 | Karel Abraham | CZE | Reale Avintia Ducati (GP18) | 1’34.401s | 3/7 | 287k |
22 | Tito Rabat | SPA | Reale Avintia Ducati (GP18) | 1’34.904s | 2/4 | 290k |
23 | Andrea Iannone | ITA | Factory Aprilia Gresini (RS-GP) | No TIme | 0/0 | – |
Źródło: crash.net
Niewiele brakowało do sensacji, ale dyspozycja KTM-a na tym torze jest niesamowita.
Zachowanie Marqueza było głupie.
Kwalifikacje ciekawe, forma KTM zdecydowanie na plus, ciekawe czy Zarco nie będzie żałował jednak swojej decyzji. Jednak zachowanie marqueza, rzuca cień na sobotnie zmagania. Facet ma mega przewagę w klasyfikacji i prosta drogę do mistrzostwa, a zachowuje się w sposób żenujący- ciagle zabawy w holowanie się, to nie przystoi zawodnikowi na takim poziomie.
A może to honda jest tak słaba że już Marc musi się holować
Czemu nie przystoi? Co nie jest zabronione to jest dozwolone. Marquez ma pragmatyczne podejście, dlatego jest zawodnikiem z największą liczbą punktów w sezonie.
„Co nie jest zabronione to jest dozwolone.”
Szkoda tylko że Marquez to „geniusz który wie jak podkręcić czas okrążenia”, a reszta to „j*bani holownicy”.
Marqueza zadaniem jest zdobywanie dobrych wyników, więc skoro Yamaha jest tu piekielnie mocna, a Quartararo na niej cały weekend wymiata na czele, a Maq nie może wydobyć z tej Hondy tyle, by odpowiedzieć na te wyniki, to chyba macie coś z głową (serio), jeśli uważacie, że nie sięgnie po każdą DOZWOLONĄ możliwość, by znaleźć sposób, by być stosownie wysoko w wynikach.
@Griszka – żenujące by było, gdyby taki gość jak Marquez nie wychodził z siebie i nie robił wszystkiego, by (wy)ciągnąć jako jedyny tę wielką maszynę o nazwie (Repsol)Honda.
Takie komentarze mnie denerwują – na siłę usprawiedliwianie Marqueza za to że się holuje „bo to jedyny sposób”, podczas gdy kierowcy Ducati oraz Rossi zostali już skrytykowani przez te same osoby że chcąc robić lepszy czas szukali kogoś szybszego żeby się podciągnąć.
Innymi słowy: tylko Marquez zasługuje żeby mieć najlepszy motocykl w stawce i podholować się za rywalami, ponieważ to Marc Marquez, 7-krotny mistrz świata.
Tylko Lorenzo odmawiał holowania się, reszta to robiła mniej lub więcej – Marquez więcej, potem Lorenzo też zaczął rozmieć, że jak jest w gorszej pozycji, to trzeba się podholować, bo ludzie patrzą, bo są kontrakty, bo są ambicje. I cóż z tego? Dorna widzi jak to wygląda, więc dopóki nie wprowadzą zmian (np jak to w Moto-E), to będą takie zagrania.
Każdy ma prawo się holować, czy Wam się to podoba czy nie – taka formuła, więc należy mieć pretensje do Dorny, nie do Marqueza.
To co Marquez zrobił źle, to że w tak głupi sposób walczył w tej akcji z Rossim – tyle co można mu zarzucić.
Raczej będzie żałował, zwłaszcza że jest bez kontraktu na przyszły sezon. Ciekawe czy ktoś w ogóle będzie go chciał w sezonie 2021, bo zerwanie kontraktu tuż przed tym jak motocykl się poprawił tylko go pogrąża. Yamaha, Suzuki też niezbyt wykazywały zainteresowanie nim w poprzednim sezonie.
Po co afere krecic. Jeden probowac cwaniakowac, drugi go wystopowal i tyle. Temat zamkniety. Holownikow generalnie wszyscy nie lubimy, bez wzgledu na to kto to robi. Chociaz mistrzowi pewnie mniej to wypada robic niz komus z konca stawki.
Kasiu? To jak to było? KTM jest słaby, niekonkurencyjny, zacofany, be i fe? Coś pominąłem?
Owszem, jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale trzeba to zaakceptować. KTM robi postęp. I za jakiś czas może stać się takim Suzuki z 2018 roku
Endi23? To jak to było? Twój komentarz jest słaby, nielogiczny, płytki,be i fe? Coś pominąłem?
A Zarco mówił że na KTM-ie nie da się jeździć
zarco jest cienki jak barszcz na motogp, kolejny sezon w yamasze bylby i tak slaby. psychika kiepska na wygrywanie w motogp:d
Już kiedyś to pisałem. Dobry zawodnik to taki który nie tylko umie jechać ale również potrafi rozwijać motocykl, dawać wskazówki mechanikom i inżynierom. Jak to mówią: „zły to ptak co swoje gniazdo kala”
Za bardzo nikt nim się nie interesował, KTM dał mu szansę i zamiast z Polem wspólnie rozwijać maszynę to tylko narzekał że to nie yamaha itp. Aktualna Yamaha też nie jest taka jak ta sprzed 3 lat. KTM niech się rozwija razem z aprilią. A Dani Pedrosa był dużo, dużo lepszym zawodnikiem niż Cal
A ja się pytam, dlaczego jak Marc wyszedł szeroko i Rossi go pyknal i potem scial szybko do środka zakrętu, to nazywane jest to block pass i wina Marca, a jak to samo we wcześniejszym wyścigu zrobił Zarco z Oliveira gdy się wywrocili, to była to wina Zarco?