Home / MotoGP / GP Wielkiej Brytanii: Bestia wygrywa swój pierwszy Sprint! Bagnaia, Marquez bez punktów!

GP Wielkiej Brytanii: Bestia wygrywa swój pierwszy Sprint! Bagnaia, Marquez bez punktów!

Enea Bastianini z pierwszym złotym medalem w karierze! Fabryczny zawodnik Ducati w końcu dobrze się zakwalifikował i pokazał na co go stać, kiedy od samego początku wyścigu jest w gronie liderów. To także pierwszy triumf Bestii w tym sezonie. Drugie miejsce po fantastycznym starcie zajął Jorge Martin (Pramac Ducati), który zmniejszył stratę w klasyfikacji mistrzostw do Bagnai do zaledwie jednego punktu. Podium uzupełnił startujący z pole position Aleix Espargaro na Aprilii, który przyznał, że nie spodziewał się aż tak szybkich motocykli Ducati.

Świetnie przez pierwsze zakręty Sprintu przejechał Jorge Martin, który objął prowadzenie w trzecim zakręcie, po starcie z drugiej linii. Za nim na początku jechali: Aleix Espargaro, Bastianini, Pecco Bagnaia (Ducati), oraz dwa KTM-y – Brada Bindera i Pedro Acosty. Bastianini już w drugim sektorze wyprzedził #41, by awansować na drugą pozycję. Na drugim okrążeniu doszło do kontaktu pomiędzy Acostą a Binderem, w wyniku którego przed tą dwójkę wskoczył Marc Marquez, a dwie pozycje stracił #33.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Następne dwa okrążenia przebiegały spokojnie. Na czwartym kółku wyścigu, jadący wtedy na 4. pozycji Bagnaia wykręcił najlepsze okrążenie wyścigu (1:58.2), i wyglądało na to, że mistrz świata w swoim stylu kontroluje sytuację, i na następnych okrążeniach znajdzie drogę na prowadzenie wyścigu. Również w swoim stylu, #1 popełnił błąd w najbardziej nieoczekiwanym momencie, wywracając się na wejściu do czwartego zakrętu. Po raz piąty w tym sezonie Bagnaia popełnił duży błąd w wyścigu, który tym razem dzięki szybkości Bestii nie kosztował go prowadzenia w mistrzostwach, ale Martin odrobił już 9 punktów, z 10 punktowej straty, którą miał przed tym Sprintem.

Wtedy wiadomo było już, że walka o zwycięstwo rozegra się między Bastianinim, Martinem a Espargaro, jako że czwarty wtedy Marquez tracił już ponad 2 sekundy. #23 nie czekał więc zbyt długo, i już na szóstym okrążeniu zaatakował lidera wyścigu, najpierw nie skutecznie w Copse, ale potem poprawił się na hamowaniu do piętnastki. Enea szybko wyrobił sobie około pół-sekundową przewagę. Na nieco ponad dwa okrążenia do mety upadek zaliczył Marc Marquez (Gresini Ducati), tracąc tym samym 6 punktów i trzecią pozycję w mistrzostwach, na rzecz zwycięskiego Enei Bastianiniego.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki Sprintu
Pos Rider Nat Team Time/Diff
1 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP24) 19m 49.929s
2 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP24) +1.094s
3 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +2.023s
4 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +8.644s
5 Pedro Acosta SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* +8.777s
6 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) +9.043s
7 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +11.504s
8 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +11.689s
9 Fabio Di Giannantonio ITA VR46 Ducati (GP23) +11.828s
10 Miguel Oliveira POR Trackhouse Aprilia (RS-GP24) +13.328s
11 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +15.373s
12 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP24) +18.234s
13 Augusto Fernandez SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) +18.326s
14 Johann Zarco FRA LCR Honda (RC213V) +18.492s
15 Luca Marini ITA Repsol Honda (RC213V) +19.050s
16 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +19.674s
17 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +29.302s
18 Remy Gardner AUS Monster Yamaha (YZR-M1) +31.070s
Marc Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) DNF
Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP24) DNF
Marco Bezzecchi ITA VR46 Ducati (GP23) DNF
Franco Morbidelli ITA Pramac Ducati (GP24) DNF

Źródło: crash.net

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarzy 17

  1. Ciekawe czy Bestia utrzyma formę do końca sezonu, bo jeśli tak to zapisałbym go do z listy najbardziej prawdopodobnych mistrzów sezonu.
    MM. i Pecco w sumie nic nowego, Marek jak to często jazda ponad możliwości, potencjał pakietu a Bagnaia nie wiadomo po co i dlaczego niewymuszony błąd
    W tabeli co wyścig ciekawie

  2. Nie sądziłem, że po starcie z tego przekładanica to właśnie Martin wyjdzie na prowadzenie.
    Widać, że i w kwalifikacjach i w sprincie Martinowi czegoś brakuje, aby bez zagrożenia móc kontrolować jazdę na czołowej pozycji .
    Bastianini tym razem nie zaspał i szybko ustawił sobie pozycję na torze.
    Peco – Peco – Peco , trzymał bezpiecznie czwartą lokatę, z planem zaatakowania podium w drugiej części sprintu. Rekordowe okrążenie i błąd z nikąd pozbawił go praktycznie całej przewagi nad Martinem.
    Który to już raz trwoni punkty w sprincie .
    Co tam odwalił Morbidelli, to aż podskoczyłem na kanapie, widząc jak taranuje Bezeciniego .
    Beza to ma pecha, jak nie sam się zglebii, to teraz ktoś mu w tym pomógł.
    Marqez skorzystał na kolizji Acosty z Binderem , ale młody odpowiedział natychmiastowo, fajnie to wyglądało , choć w perspektywie czasu pozycji nie utrzymał.
    I kolejny prezent dla Peco i Bestii kiedy marqez zaliczył upadek, jeden odrabia pozycję w generalce , drugi utrzymuje niezmienną przewagę punktową.
    Cztery maszyny odpadają i cztery Ducati – dwa Gp24 i dwa Gp23 , a więc ewidentnie widać, że dziś zawiedli zawodnicy, a nie sprzęt, z przyczyn oczywistych należy rozgrzeszyć Bezeciniego – bo zero w tym jego winy, że zglebił.
    Dla mnie zawodnikiem nr1 był Enea Bastianini 23, zwycięstwo jednocześnie uratował Peco w prowadzeniu w mistrzostwach, a sam wskoczył na 3 miejsce .
    Kurcze Martin traci punkt do Bagani, a Marqez do Bastianiniego, Binder do Acosty .

    Jutro się totalnie na starcie pogubimy jak wyjadą wszyscy w jubileuszowym malowaniu.

  3. GRATY dla Beast, po profesorsku rozpracował #89 :) Aleix i Binder bardzo SOLIDNIE :) Morbi z nisko spuszczoną głową powinien odwiedzić w centrum medycznym Bez-a :( „starcie” Acosta-Marqez-Binder jak na pierwszym łuku w speedway, iskry leciały :):):) Pecco robi najszybsze okrążenie wyścigu, a w następnym upada :( MM łapie tempo, odjeżdża od Bindera i … upada :( o pozostałych uczestnikach sprintu niewiele można napisać :( jeżeli chodzi o stronę wizualną to oryginalnie wygląda zawodnik wyciągający prawą nogę złożony w lewym zakręcie :) no i moim zdaniem pokonywanie piekielnie szybkich łuków Silverstone przez bolidy F1 jest zdecydowanie bardziej efektowne :):):)

  4. dwaj zawodnicy których Ducati spławiło zajmuje czołowe miejsca, a dwóch na których postawiło ląduje w trocinach. Parę osób w tej firmie ma pewnie popsute humory. Oczywiście postawienie na Bagnaję nie budzi kontrowersji ale strata Bestii i wypuszczenie Martina byle tylko pozyskać Marqueza wygląda na duży błąd.

  5. Chciałbym być nawet taką legendą upadków i mieć łącznie 8 tytułów w MotoGP 😂😂

  6. Mimo że jestem fanem MM to zaczyna mnie trochę irytować podejście, na Hondzie potrzebę było Ducati na Ducati potrzebę jest Ducati w specyfikacji fabrycznej zastanawiam się co będzie potrzebne gdy będzie miał fabryczny motocykl, boks po lewej a nie po prawej. Jeżeli dobrze kojarzę to 2 z 3 ulubionych torów były i szału nie było, w tym roku nie wygra nic (chciałbym się pomylić ).

    Na początku myślałem że faktycznie MM dostał miejsce w Lenovo przez szybką adaptacje do motocykla , wyniki ale jednak chyba prawda jest że decyzja zapadła po za Ducati czytaj Audi (money money money )

  7. Ducati popełniło ogromny błąd rezygnując z Martina, oby w obecnym i przyszłym sezonie odbiło im się to potężną czkawką. Mam również nadzieję że Aprilia przygotuje jeszcze lepszy motocykl pozwalający Jorge na walkę o tytuł. Marc jest znakomitym zawodnikiem, ale jest już bardziej przeszłością niż przyszłością MotoGP, to takie moje tylko zdanie.

    • RaaD

      Zanim Martin wjeździi się w Aprille, to minie pół sezonu minimum, więc odjadą mu punktowo I tyle będzie w temacie.
      Martin tnie wszystkie zakręty jeździ przy linii, zobacz na Aprille jak zupełnie inną nitkę muszą obierać Viniales i Aleix żeby płynnie pojechać zakręt.
      Viniales mówił, że w tłumie jest problem, bo chcesz pojechać na początku trochę szerzej, a gdy chcesz wrócić do środka zakrętu tam jest już któryś z zawodników Ducati który właśnie wjeżdża ci pod łokieć.

      • Nie widziałem że jesteś jasnowidzem że już zakładasz ile czasu zajmie Martinowi zaadoptowanie się na innym motocyklu , a co jeśli dość szybko odnajdzie się w nowej sytuacji?tego nie przewidziałes. To tak samo jak już niektórzy wieszczą sukces Marca na fabrycznym Ducati i żeby się przypadkiem nie zdziwili, jeśli okaże się to kompletną klapą.

        • RaaD
          Niczego nie przewiduje, ale Martin wjeżdżał się w Ducati niż reszta zawodników, dopiero w ostatnim sezonie pokazał, że potrafi ogarnąć Ducati.
          Więc zakładam , że na Aprilli która prowadzi się inaczej niż Ducati i nie pozwala na tak szybkie odwijanie manetki oo wyjściu z zakrętu będzie mu bardziej pod górę niż z górki.

  8. Ducati zrobiło się jak Mercedes – cygańskie. Coś dla amatorów kasków z uszami kota, predatorów itd. Piękna marka która teraz przyciąga amatorów grubego złotego łańcucha ( na szyi) i chłopców w czapeczkach i białych bucikach. Pewnie z tąd wysyp „Znafców” z czerwonym Ducati już nie na pasku w miniaturce.

  9. Od kilku rund stawka zaczyna się rozjeżdżac. Widać, że zespoły ogarnęły swoje maszyny i zawodnicy nic extra już nie mogą znaleźć jak to było na początku. Nawet obecny sprint nie obfitowal w jakieś ciekawe pojedynki.

  10. Barpell

    Zrobiło się trendy i tyle, więc wszelakiej maści influencerzy nagle stali się „znafcami” i fanami marki, żeby podbić lajki i zasięgi.
    Ja osobiście nie zauważyłem, żeby w Europie nastąpił jakiś przełom, to bardziej rynek Amerykański tak się zachowuje.
    Ducati to nadal rzadkość na drodze, choć już nie taki rodzynek jak MV Agusta .

    • Pewnie ze wzgledu na cenę, dlugo zajęło mi podjecie decyzji o wydaniu 120k na motocykl i to w wersji podstawowej … Do tego jeszcze kolejne koszty z wyminą wydechu na normalny i koszty serwisowe . Wiec mnie osobiście nie dziwi że jest rzadkością ale to mnie właśnie przyciągnęło.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
164 zapytań w 41,642 sek