Pecco Bagnaia wykręcił najlepszy czas w treningu, determinującym to, kto wejdzie bezpośrednio do drugiej kwalifikacji. Zawodnik Ducati zakończył dzień aż z 0,2s przewagi nad resztą stawki; mistrz świata celuje w hat-trick zwycięstw przed domową publicznością. Drugi czas wykręcił Alex Rins! Tak. Alex Rins, który późnym okrążeniem wskoczył po raz drugi z rzędu do czołowej dziesiątki drugiego treningu. Yamahy wyglądają w ten weekend niesamowicie szybko, po prywatnym teście na Mugello, dwa tygodnie temu. Czołową trójkę zamknął Pedro Acosta (GasGas Tech3), który zaliczył dziś dwie wywrotki. Czwartym producentem w top4 jest satelicka Aprilia Miguela Oliveiry.
Po raz pierwszy od GP Hiszpanii, do Q2 bezpośrednio wszedł Marc Marquez (Gresini Ducati), który przez większość sesji był pierwszy w tabeli czasów, po wczesnym, świetnym okrążeniu. Dopiero siódmy był Jorge Martin (Pramac Ducati) – lider klasyfikacji mistrzostw. O Q2 otarł się Fabio Quartararo, który przypominał dziś samego siebie z 2021 roku, kiedy wygrywał na tym torze. Jutrzejsze Q1 urozmaicą nam także Fabio Di Giannantonio, który dwa lata temu stał tu na pole position, Brad Binder, Marco Bezzecchi i Raul Fernandez, który w Barcelonie zajął w kwalifikacjach 3. miejsce.
What a statement from @PeccoBagnaia 🔥
A 1:44.938 from the reigning World Champion! 💥#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/LltKHLp13u
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 31, 2024
Wyniki drugiego treningu | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | 1’44.938s | 18/20 | 358k |
2 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.273s | 22/23 | 359k |
3 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +0.388s | 17/18 | 362k |
4 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +0.402s | 20/22 | 359k |
5 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.407s | 22/24 | 358k |
6 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.465s | 22/22 | 352k |
7 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +0.467s | 23/25 | 359k |
8 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.474s | 22/24 | 356k |
9 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.486s | 18/23 | 355k |
10 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.523s | 16/18 | 359k |
11 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.542s | 19/21 | 360k |
12 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.712s | 23/23 | 359k |
13 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.760s | 22/23 | 361k |
14 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.791s | 26/26 | 361k |
15 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +0.821s | 21/22 | 354k |
16 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | +0.846s | 16/21 | 354k |
17 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.860s | 16/21 | 360k |
18 | Pol Espargaro | SPA | KTM Test Rider (RC16) | +1.140s | 17/19 | 366k |
19 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.141s | 21/22 | 359k |
20 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +1.576s | 21/23 | 360k |
21 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.646s | 17/21 | 359k |
22 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +1.802s | 15/21 | 352k |
23 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +1.936s | 19/21 | 359k |
24 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +2.124s | 22/22 | 358k |
Źródło: crash.net
Peco rozpoczyna pościg. No, pora najwyższa.
Bagnaia powinien dostać karę za radykalne zwolnienie na linii wyścigowej przez co prawię się o niego Alex Marquez rozbił.
Co za pajace to minusują …
Bagania dziś pojechał na pełnym luzie, zjechał przed czasem do boksu .
Zobaczcie na tabelę i prędkości maksymalne poszczególnych zawodników, Gp24 Bagani z dokładnie takim samym wynikiem jak gp23 Marqeza 358km/h, Bezecini 361! Więc top speed nie ma tu kompletnie nic do rzeczy. Fabio Yamaha i 360km/h .
Więc w tym zakresie GP24 nie ma żadnej przewagi nad GP23.
Kolejne mity upadają.
przestań się już tam modlić do obrazka dziadka bo już go nie ma
https://motogp.pl/motogp/ducati-zwiekszy-przewage-gp24-lepsze-w-kazdej-kwestii/140250/
zatkało kakało?
Jesteś prymitywnym chamem Tomaszu.
Gdyby ciebie pracodawca wysłał, abyś powiedział coś o swojej pracy to co byś powiedział. Na pewno byś nie chwalił pracodawcy bo jest źle itp. Co miał powiedzieć? Przecież płacą mu miliony za jazdę. Ma się dostosować, albo odejść jak MM z hondy. Ducati ratowało mu dupę jak najebany się rozwalił to teraz im się odwdzięcza. Posłuchaj sobie wypowiedzi innych zawodników którzy jeżdżą na Yamasze albo Hondzie. Czy mówią, że to złomy? Tak więc ta wypowiedź świadczy w tym wypadku o niczym. Jeszcze jest sprawą, że jednym może siąść Moto drugiemu nie.
Nie liczy się sama prędkość maksymalna, ale to, jak szybko motocykl ją osiąga. Można pół prostej jechać z prędkością maksymalną lub osiągnąć ją dopiero w momencie hamowania. Wielkość prędkości będzie taka sama, ale nie czas przejazdu prostej.
Dobrze, że to wytłumaczyłeś. Fani Marca będą mieli czym tłumaczyć przegraną 🤣
Jakie mity uadaja?
A co ma wspólnego zmierzony top speed u poszczególnych zawodników?
Italiano a czy to nie jest kwestia doboru przełożeń, która jest kompromisem pomiędzy szybkością wyjscia z winkla i masa na prostej? Wg mnie prędkość maksymalna może świadczyć o mocy. Nawet jeśli gp23 i gp24 mają identyczna to jeszcze pozostają krzywe jej osiągania. O momencie max nie wspomnę. A to nadal jedna ze składowych konstrukcji poza geometria, hamulcami, balansem itp.
Nie masa a oczywiście prędkością na prostej
Jakub
Jakiś zestaw kaset jest już homologowany na daną specyfikację, wiec zakładam , że optymalny dobrany przez inżynierów.
Widać na prostych, że GP24 jakoś miażdżąco nie odjeżdża Gp23, to nie takie różnice, jak między Suzuki a Ducati, gdzie objechali vinialesa na ostatniej prostej odrabiając 20m.
Wyjście z winkla jest lepsze w GP24 , bo tego chcieli zawodnicy – zmieniono punkt mocowania silnika w ramie .
Do przebiegu mocy i momentu, i tak nie mogą korzystać z tego non stop, bo gumy tego nie wytrzymują, więc bardziej bym stawiał na dopracowanie elektroniki z zawiasem i fakt lepszego odejścia z zakrętu niż tylko wzrost mocy i momentu lub inne wymodelowanie ich przebiegu – choć pewnie i to uległo jakiejś poprawie.
Innymi słowy to nie jest tak, że GP24 dowalili + 30KM I zżera poprzednią ewolucję jak Ducati Suzuki czy Yamahę, a kiedyś i hondę na prostej.
A to nie tu było płaczu, , że Mareczek nie może wygrać, bo GP 24 Bagani to prędkość światła osiąga na prostych ?
Forum Marqez’a widzę, nie jest w stanie znieść konstruktywnej krytyki – top speed taki sam w obu przypadkach, pewnie dlatego, że Bagania boi się szybciej jechać. Fakt!
Oczywiście, że GP24 jest „lepsze” od Gp23, progres to podstawa sukcesu w tym sporcie .
Tylko jak widać, to jest progres , a nie przepaść jak tu większość z was sugeruje.
Gdzie ktoś pisał o prędkościach na prostych? Chyba czegoś nie zakumales.
co jest, przeoczyłeś coś?
https://motogp.pl/motogp/ducati-zwiekszy-przewage-gp24-lepsze-w-kazdej-kwestii/140250/
Italiano, skoro jest progres w wielu obszarach, tzn motocykl jest lepszy – po co z tym dyskutujesz?
Co ma prędkośc maksymalna do tego? KTMy mają największa prędkość na Mugello.
I co z tego, skoro Ducati wygrywa wyścigi.
Skoro nowe Ducati jest takie samo jak te poprzednie, to czemu tak blokują Marquezowi dostępu do tej maszyny?
Nic nie blokują. Mają umowy z fabrykami na dostarczenie motocykli i to robią. Na najnowszych jeżdżą 2 fabryki na rocznych też 2. Niech się Marquez cieszy, że ma to co ma bo na Hondzie zwiedzały by pobocza. Druga sprawa, że Ducati nie potrzebuje MM tak jak on ich🤔
Jakie umowy z fabrykami?
Ducati może wszystko – może dostarczyc 8 motocykli w kazdej specyfikacji jakiej im się żywnie podoba.
Myślisz, że jak Pecco rozbije doszczętnie motocykl, to juz nie będzie miał czym jeździć?
Wiesz ile motocykli Marquez rozbił w Hondzie?
Nie wiesz?
Bardzo duzo, ale Honda mówiła, że nie ma problemu, Marc może niszczyć ile chce – części i nowych maszyn nie zabraknie dla niego nigdy.
Ale Cal Crutchlow już nie mógł rozbijać jak chciał i ile chciał, mimo umowy z Hondą.
– a czemu?
Bo co wolno wojewodzie, to nie wolno Calowi.
Innymi słowy (juz to mówiłem), to tylko od Ducati zależy, czy Marc dostanie nowe moto, czy nie.
Jeszcze innymi słowy, zrobią i powiedzą wszystko co trzeba, jeśli będą chcielii zablokowac mu najlepszą specyfikację motocykla.
A jak wiadomo, ma kto lobbować u Włochów przeciwko MM93.
nie no dziadek46 ma raczej długie nogi a nie ręce :D
Snacku
Dyskutuje o tym jak duży jest to progres. A wygląda na to, że jest kosmetyczny w „różnicy ’ za to kompleksowy w całości, bo poprawiono wszystko.
Choć, w wywiadach słychać, że GP24 ma problem z hamowaniem, jakiś rezonans wpada, czy wpadało .
Chwilę, co Ducati blokuje marqezowi? Miał ofertę z Pramaca na GP24 na dwa lata ? Sam odrzuciły.
Ducati otworzyło mu ponownie tę opcję , to Marquez znów odrzucił, bo teraz chce i fabryczny motocykl i zespół.
Czy Ducati ma jakiej zobowiązania wobec Marqez’a, dług wdzięczności? Cokolwiek co miało by spowodować, że powinni wspierać go fabryczną maszyną, czy siodłem w fabryce Ducati?
Jakiś rzeczowy argument?
Snacku
Więc Pramac’a mamy wyjaśnionego.
Fabryka nie ma żadnego interesu w wspieraniu fabrycznie nową maszyną zawodnika z teamu satelickiego .
To fabryka ma robić wyniki, a nie oni.
Marqez by chciał, jego fani też, ale to nie koncert życzeń.
Marqez obecnie nią ma mocy sprawczej, trzecia pozycja w generalce to faktycznie osiągnięcie, tylko, że jego główny konkurent jest na pierwszym miejscu.
Tam trwają negocjacje, a Marquez może być jedynie argumentem wykorzystywanym przez Ducati w tej rozgrywce. To oni rozdają kary w tym momencie.
Chyba jednak Marqez spóźnił się o rok z zmianą zespołu
Martin wyrósł przez ostatni sezon i papiery Marqez’a straciły na wartości.
Przewaga GP24 nad GP23 jest minimalna jak mówią wszyscy zawodnicy na fabrykach jest lepiej na wyjściu zakrętu ale pogorszyło się hamowanie i to widać dla tego MM93 ma przewagę na hamowaniu ale przegrywa na wyjściach zakrętu a z drugiej strony MM z pokornego chłopczyka znów zaczyna zachowywać się jak burak na razie nic nie wniósł do rodziny Ducati a już chce karty rozdawać i rządzić w główce się już po pierd…oby Ducati wybrało młodość
Jako fan MM mam wrażenie że delikatnie mu sodówka zaczyna uderzać, fabczyny motocykl nie ważne jakie barwy ale nie w Pramac ( chyba że Pramac przechodzi do Yamahy ) to wtedy ok ale w innym przypadku mam wrażenie że fabryczny motocykl ale wychodzi że fabryczny zespół też musi być. Mam wrażenie że się skończy w Gresini z GP24
Ps Pecco dostał karę cofnięcia 3 miejsc za akcje z AM
bArto
Sodówa, raczej nie, on zawsze był taki.
Dostał Gp23 zobaczył, że liczy się w stawce, lata mu lecą, konkurencji przybywa. Cisnie na siłę, bo ma świadomość, że kolejna taka szansa już może się nie pojawić.
Zmarnował przynajmniej rok w hondzie, za dwa lata zmiany w MotoGP i jeden diabeł wie kto na tym bedzydo przodu, a kto w plecy.
Bagania w niedzielę trzy pozycje przesunięty, odrobi na prostej startowej tę karę.
Z #13 pozycji na starcie nie odrobi. A potem i tak gleba.
Mink
Skąd ty #13 pozycję wyczarowałeś?
a moim zdaniem nawet na GP 22 Marc miałby podobne wyniki, a na GP 21 wcale nie dużo gorsze
Dla tych co nie widza roznicy miedzy ducati23 a 24. Bagnaia onboard
https://youtu.be/T188fNKIawM?si=MwTJD1H3fbACFNct
Ban 1 Berg
Czy ty rozumiesz co oglądasz ?
Wszystkich Bagania wyprzedza w zakręcie lub hamowaniu, tak samo łyknął młodego Marqeza jna Gp23 jak Martina na GP 24,. Mareczka łyknął w środku zakrętu i na do hamowaniu.
Pewnie ostatnio jak Bagania wyprzedzał po zewnętrznej to też dzięki GP24.
Tu zawodnik robi różnicę, a nie maszyną , gdyby jechały Gp23, to tak samo by ich objeżdżał.
Bagania jest jednym z tych którzy hamują najpóźniej w stawce i najlepiej wychodzi z zakrętu .
Start to nie tylko maszyna, ale i umiejętności kierowcy, marqez radzi sobie na Gp23 i wyprzedza …?
Zobacz na ktmy jakie są rodzaje między zawodnikami przy starcie a przecież trzy z nich to fabryczne maszyny Miller, binder Acosta.
Czy ty nie widzisz jakie ma odejscie z kazdego zakretu gp24? Jak stabilny jest na hamowaniu i wejsciu w zakret?? Ogladnij dokladnie jeszcze raz, lyknalem troche tego sportu i tu golym okiem widac roznice. MM I Martin robia co moga i jedynie bardziej ryzykujac potrafia zblizyc sie do Peco
Ban 1 Berg
Przecież Martin ma dokładnie taki sam motocykl fabryczny w Pramacu jak Bagania w Ducati Lenovo!
Marqez sam wybrał GP 23 w Gresini – mógł z Martinem w Pramacu jeździć na GP 24 !