Home / MotoGP / GP Włoch: Bagnaia najszybszy w piątek. Czterech producentów w czołowej czwórce

GP Włoch: Bagnaia najszybszy w piątek. Czterech producentów w czołowej czwórce

Pecco Bagnaia wykręcił najlepszy czas w treningu, determinującym to, kto wejdzie bezpośrednio do drugiej kwalifikacji. Zawodnik Ducati zakończył dzień aż z 0,2s przewagi nad resztą stawki; mistrz świata celuje w hat-trick zwycięstw przed domową publicznością. Drugi czas wykręcił Alex Rins! Tak. Alex Rins, który późnym okrążeniem wskoczył po raz drugi z rzędu do czołowej dziesiątki drugiego treningu. Yamahy wyglądają w ten weekend niesamowicie szybko, po prywatnym teście na Mugello, dwa tygodnie temu. Czołową trójkę zamknął Pedro Acosta (GasGas Tech3), który zaliczył dziś dwie wywrotki. Czwartym producentem w top4 jest satelicka Aprilia Miguela Oliveiry.

Po raz pierwszy od GP Hiszpanii, do Q2 bezpośrednio wszedł Marc Marquez (Gresini Ducati), który przez większość sesji był pierwszy w tabeli czasów, po wczesnym, świetnym okrążeniu. Dopiero siódmy był Jorge Martin (Pramac Ducati) – lider klasyfikacji mistrzostw. O Q2 otarł się Fabio Quartararo, który przypominał dziś samego siebie z 2021 roku, kiedy wygrywał na tym torze. Jutrzejsze Q1 urozmaicą nam także Fabio Di Giannantonio, który dwa lata temu stał tu na pole position, Brad Binder, Marco Bezzecchi i Raul Fernandez, który w Barcelonie zajął w kwalifikacjach 3. miejsce.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki drugiego treningu
Pos Rider Nat Team Time/Diff Lap Max
1 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP24) 1’44.938s 18/20 358k
2 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.273s 22/23 359k
3 Pedro Acosta SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* +0.388s 17/18 362k
4 Miguel Oliveira POR Trackhouse Aprilia (RS-GP24) +0.402s 20/22 359k
5 Marc Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) +0.407s 22/24 358k
6 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP24) +0.465s 22/22 352k
7 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP24) +0.467s 23/25 359k
8 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) +0.474s 22/24 356k
9 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +0.486s 18/23 355k
10 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +0.523s 16/18 359k
11 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.542s 19/21 360k
12 Fabio Di Giannantonio ITA VR46 Ducati (GP23) +0.712s 23/23 359k
13 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.760s 22/23 361k
14 Marco Bezzecchi ITA VR46 Ducati (GP23) +0.791s 26/26 361k
15 Franco Morbidelli ITA Pramac Ducati (GP24) +0.821s 21/22 354k
16 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP23) +0.846s 16/21 354k
17 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +0.860s 16/21 360k
18 Pol Espargaro SPA KTM Test Rider (RC16) +1.140s 17/19 366k
19 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +1.141s 21/22 359k
20 Johann Zarco FRA LCR Honda (RC213V) +1.576s 21/23 360k
21 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +1.646s 17/21 359k
22 Lorenzo Savadori ITA Aprilia Racing (RS-GP24) +1.802s 15/21 352k
23 Augusto Fernandez SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) +1.936s 19/21 359k
24 Luca Marini ITA Repsol Honda (RC213V) +2.124s 22/22 358k

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarze 33

  1. Peco rozpoczyna pościg. No, pora najwyższa.

  2. Bagnaia powinien dostać karę za radykalne zwolnienie na linii wyścigowej przez co prawię się o niego Alex Marquez rozbił.

  3. Bagania dziś pojechał na pełnym luzie, zjechał przed czasem do boksu .
    Zobaczcie na tabelę i prędkości maksymalne poszczególnych zawodników, Gp24 Bagani z dokładnie takim samym wynikiem jak gp23 Marqeza 358km/h, Bezecini 361! Więc top speed nie ma tu kompletnie nic do rzeczy. Fabio Yamaha i 360km/h .
    Więc w tym zakresie GP24 nie ma żadnej przewagi nad GP23.
    Kolejne mity upadają.

  4. A co ma wspólnego zmierzony top speed u poszczególnych zawodników?

    • Italiano a czy to nie jest kwestia doboru przełożeń, która jest kompromisem pomiędzy szybkością wyjscia z winkla i masa na prostej? Wg mnie prędkość maksymalna może świadczyć o mocy. Nawet jeśli gp23 i gp24 mają identyczna to jeszcze pozostają krzywe jej osiągania. O momencie max nie wspomnę. A to nadal jedna ze składowych konstrukcji poza geometria, hamulcami, balansem itp.

      • Nie masa a oczywiście prędkością na prostej

      • Jakub

        Jakiś zestaw kaset jest już homologowany na daną specyfikację, wiec zakładam , że optymalny dobrany przez inżynierów.
        Widać na prostych, że GP24 jakoś miażdżąco nie odjeżdża Gp23, to nie takie różnice, jak między Suzuki a Ducati, gdzie objechali vinialesa na ostatniej prostej odrabiając 20m.
        Wyjście z winkla jest lepsze w GP24 , bo tego chcieli zawodnicy – zmieniono punkt mocowania silnika w ramie .
        Do przebiegu mocy i momentu, i tak nie mogą korzystać z tego non stop, bo gumy tego nie wytrzymują, więc bardziej bym stawiał na dopracowanie elektroniki z zawiasem i fakt lepszego odejścia z zakrętu niż tylko wzrost mocy i momentu lub inne wymodelowanie ich przebiegu – choć pewnie i to uległo jakiejś poprawie.
        Innymi słowy to nie jest tak, że GP24 dowalili + 30KM I zżera poprzednią ewolucję jak Ducati Suzuki czy Yamahę, a kiedyś i hondę na prostej.

  5. A to nie tu było płaczu, , że Mareczek nie może wygrać, bo GP 24 Bagani to prędkość światła osiąga na prostych ?
    Forum Marqez’a widzę, nie jest w stanie znieść konstruktywnej krytyki – top speed taki sam w obu przypadkach, pewnie dlatego, że Bagania boi się szybciej jechać. Fakt!

    Oczywiście, że GP24 jest „lepsze” od Gp23, progres to podstawa sukcesu w tym sporcie .
    Tylko jak widać, to jest progres , a nie przepaść jak tu większość z was sugeruje.

    • Gdzie ktoś pisał o prędkościach na prostych? Chyba czegoś nie zakumales.

    • Italiano, skoro jest progres w wielu obszarach, tzn motocykl jest lepszy – po co z tym dyskutujesz?

      Co ma prędkośc maksymalna do tego? KTMy mają największa prędkość na Mugello.
      I co z tego, skoro Ducati wygrywa wyścigi.

      Skoro nowe Ducati jest takie samo jak te poprzednie, to czemu tak blokują Marquezowi dostępu do tej maszyny?

      • Nic nie blokują. Mają umowy z fabrykami na dostarczenie motocykli i to robią. Na najnowszych jeżdżą 2 fabryki na rocznych też 2. Niech się Marquez cieszy, że ma to co ma bo na Hondzie zwiedzały by pobocza. Druga sprawa, że Ducati nie potrzebuje MM tak jak on ich🤔

        • Jakie umowy z fabrykami?

          Ducati może wszystko – może dostarczyc 8 motocykli w kazdej specyfikacji jakiej im się żywnie podoba.

          Myślisz, że jak Pecco rozbije doszczętnie motocykl, to juz nie będzie miał czym jeździć?

          Wiesz ile motocykli Marquez rozbił w Hondzie?

          Nie wiesz?
          Bardzo duzo, ale Honda mówiła, że nie ma problemu, Marc może niszczyć ile chce – części i nowych maszyn nie zabraknie dla niego nigdy.

          Ale Cal Crutchlow już nie mógł rozbijać jak chciał i ile chciał, mimo umowy z Hondą.
          – a czemu?
          Bo co wolno wojewodzie, to nie wolno Calowi.

          Innymi słowy (juz to mówiłem), to tylko od Ducati zależy, czy Marc dostanie nowe moto, czy nie.
          Jeszcze innymi słowy, zrobią i powiedzą wszystko co trzeba, jeśli będą chcielii zablokowac mu najlepszą specyfikację motocykla.

          A jak wiadomo, ma kto lobbować u Włochów przeciwko MM93.

      • Snacku
        Dyskutuje o tym jak duży jest to progres. A wygląda na to, że jest kosmetyczny w „różnicy ’ za to kompleksowy w całości, bo poprawiono wszystko.
        Choć, w wywiadach słychać, że GP24 ma problem z hamowaniem, jakiś rezonans wpada, czy wpadało .

        Chwilę, co Ducati blokuje marqezowi? Miał ofertę z Pramaca na GP24 na dwa lata ? Sam odrzuciły.
        Ducati otworzyło mu ponownie tę opcję , to Marquez znów odrzucił, bo teraz chce i fabryczny motocykl i zespół.
        Czy Ducati ma jakiej zobowiązania wobec Marqez’a, dług wdzięczności? Cokolwiek co miało by spowodować, że powinni wspierać go fabryczną maszyną, czy siodłem w fabryce Ducati?
        Jakiś rzeczowy argument?

        • Snacku

          Więc Pramac’a mamy wyjaśnionego.

          Fabryka nie ma żadnego interesu w wspieraniu fabrycznie nową maszyną zawodnika z teamu satelickiego .
          To fabryka ma robić wyniki, a nie oni.
          Marqez by chciał, jego fani też, ale to nie koncert życzeń.
          Marqez obecnie nią ma mocy sprawczej, trzecia pozycja w generalce to faktycznie osiągnięcie, tylko, że jego główny konkurent jest na pierwszym miejscu.
          Tam trwają negocjacje, a Marquez może być jedynie argumentem wykorzystywanym przez Ducati w tej rozgrywce. To oni rozdają kary w tym momencie.
          Chyba jednak Marqez spóźnił się o rok z zmianą zespołu
          Martin wyrósł przez ostatni sezon i papiery Marqez’a straciły na wartości.

  6. Przewaga GP24 nad GP23 jest minimalna jak mówią wszyscy zawodnicy na fabrykach jest lepiej na wyjściu zakrętu ale pogorszyło się hamowanie i to widać dla tego MM93 ma przewagę na hamowaniu ale przegrywa na wyjściach zakrętu a z drugiej strony MM z pokornego chłopczyka znów zaczyna zachowywać się jak burak na razie nic nie wniósł do rodziny Ducati a już chce karty rozdawać i rządzić w główce się już po pierd…oby Ducati wybrało młodość

    • Jako fan MM mam wrażenie że delikatnie mu sodówka zaczyna uderzać, fabczyny motocykl nie ważne jakie barwy ale nie w Pramac ( chyba że Pramac przechodzi do Yamahy ) to wtedy ok ale w innym przypadku mam wrażenie że fabryczny motocykl ale wychodzi że fabryczny zespół też musi być. Mam wrażenie że się skończy w Gresini z GP24

      Ps Pecco dostał karę cofnięcia 3 miejsc za akcje z AM

    • a moim zdaniem nawet na GP 22 Marc miałby podobne wyniki, a na GP 21 wcale nie dużo gorsze

    • Ban 1 Berg
      Czy ty rozumiesz co oglądasz ?
      Wszystkich Bagania wyprzedza w zakręcie lub hamowaniu, tak samo łyknął młodego Marqeza jna Gp23 jak Martina na GP 24,. Mareczka łyknął w środku zakrętu i na do hamowaniu.
      Pewnie ostatnio jak Bagania wyprzedzał po zewnętrznej to też dzięki GP24.
      Tu zawodnik robi różnicę, a nie maszyną , gdyby jechały Gp23, to tak samo by ich objeżdżał.
      Bagania jest jednym z tych którzy hamują najpóźniej w stawce i najlepiej wychodzi z zakrętu .
      Start to nie tylko maszyna, ale i umiejętności kierowcy, marqez radzi sobie na Gp23 i wyprzedza …?
      Zobacz na ktmy jakie są rodzaje między zawodnikami przy starcie a przecież trzy z nich to fabryczne maszyny Miller, binder Acosta.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
158 zapytań w 1,180 sek