Home / MotoGP / Gresini także z motocyklem CRT

Gresini także z motocyklem CRT

Po tragicznej śmierci Marco Simocnelliego, szef byłego już zespołu Włocha – Fausto Gresini musiał szybko dojść do siebie i znaleźć zawodników, którzy reprezentować będą jego ekipę w kolejnym cyklu zmagań. Jeden z nich wystartuje na motocyklu CRT.

Po „zwolnieniu” miejsca przez „SuperSica”, Fausto automatycznie został bez żadnego zawodnika do swojego teamu w klasie MotoGP. Ostatecznie zdecydowano się na zatrudnienie nie Włocha, a Hiszpana – Alvaro Bautisty. #19 długo czekał na decyzję Suzuki co do jego przyszłości w MotoGP, ale ciągle odwlekana informacja sprawiła, że „SuperBauti” zdecydował się podpisać umowę z Gresinim. Dzięki temu, w przyszłorocznym cyklu zmagań ścigać się on będzie na Hondzie RC 213V.

 

Przez długi czas mówiono jednak, że Włoch zdecyduje się także na wystawienie jednej maszyny CRT. Przedłużające się dyskusje sprawiły jednak, że w pewnym momencie ten fakt poddano wątpliwości. Całkiem niedawno dotarła do nas jednak informacja, że w 2012 roku w swoim zespole w klasie królewskiej były zawodnik Grand Prix wystawi maszynę z ramą marki FTR oraz silnikiem z Hondy CBR1000RR. Motocykl – nazwany już FTR MGP12 – będzie testowany już wkrótce, ale nazwiska zawodnika, który spędzi na nim cały sezon 2012 jeszcze nie znamy.

„Cieszymy się, że doszliśmy do porozumienia z FTR Moto, które wraz z nami uczestniczyć będzie w MotoGP z motocyklem CRT. Walka pomiędzy zespołami CRT będzie ekscytująca, a my nie możemy się jej doczekać,” rozpoczął Fausto Gresini. „Wierzymy, że wraz z FTR i silnikiem z Hondy CBR1000RR możemy stworzyć konkurencyjny motocykl dla tej nowej kategorii. To nowa przygoda odwołująca się do naszego ducha wyścigów i to ona może okazać się przyszłością w MotoGP. Będziemy pracować z całych sił, by wywalczyć jak najlepsze rezultaty.”

 

Wciąż nie wiadomo, kto będzie się jednak ścigał na motocyklu FTR MGP12. Plotki mówią, że może to być Michele Pirro, triumfator ostatniego wyścigu minionego sezonu w klasie Moto2. Ogłoszenie przejścia przez Włocha z pośredniej kategorii do MotoGP ma nastąpić już wkrótce. Co ciekawe, zgodnie z obecnymi prognozami, w sezonie 2012 będziemy mieli najprawdopodobniej dwanaście fabrycznych motocykli i jedenaście CRT

 

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
132 zapytań w 1,663 sek