Zawodnicy Avintia Blusens Hiroshi Aoyama i Hector Barbera odbyli ostatnie przed przerwą zimową, trzydniowe test na torze w Jerez. Odbyły się one w zeszłym tygodniu. Niestety z powodu pogody kierowcy mogli wykorzystać do pracy tylko dwa dni.
Czasy Aoyamy i Barbery w porównaniu do tych z kwalifikacji i wyścigu MotoGP w Jerez są nieznacznie wolniejsze od najlepszych. Ale należy zauważyć, że warunki atmosferyczne podczas GP różniły się od tych podczas testów.
Barbera na swoim FTR- Kawasaki w końcowej części testów użył podwozia Immotec, z którym Ivan Silva eksperymentował w kilku pierwszych rundach tego sezonu.
Aoyama miał wypróbować to samo podwozie ostatniego dnia testów, niestety pogoda pokrzyżowała plany zespołu.
Claudio Corti testował dla zespołu Blusens Avintia części z włókna węglowego i aluminiowej ramy podczas testów w Walencji w minionym miesiącu.
„Pierwszego dnia zrobiliśmy wiele okrążeń, żeby znaleźć dobre ustawienia, które odpowiadają mojemu stylowi jazdy” – powiedział Hiroshi Aoyama.
„Potrzebna jest duża cierpliwość, to jest bardzo ważne. Wczoraj po dniu ciężkiej pracy udało nam się jeździć w sposób bardziej ciągły.”
„Prawda jest taka, że jesteśmy bardzo zadowoleni z testów pod względem technicznym jak i pracy zespołu.”
Dzięki słonecznej pogodzie z ulga mógł testować Hector Barbera, co niestety nie było możliwe w Walencji.
„To były bardzo ważne dni. W Walencji ledwo udało się jeździć, tutaj natomiast tor pozostał całkowicie suchy przed dwa dni. Skorzystaliśmy z tego w pełni.” – powiedział Barbera
„Szkoda, że dziś pada i nie możemy dokończyć testów.”
„Pierwszego dnia pracowaliśmy nad ustawieniami co zaowocowało poprawą czasów mimo problemów z przodem motocykla.Dzisiaj chcieliśmy wypróbować inne podwozie, ale deszcz stanął nam na drodze. Cieszę się bardzo, bo zespół i technicy dogadują się bardzo dobrze, co jest bardzo ważne.”
„Teraz udajemy się na przerwę, czekają nas święta. Później kontynuujemy pracę, dzięki czemu będziemy mogli być w pełni przygotowani do sezonu.”
Obaj zawodnicy swoje najlepsze czasy uzyskali podczas drugiego dnia testów. 1.42,507s to czas Hectora Barbery. Hiroshi Aoyama był troszkę szybszy – wykręcając czas jednego okrażenia w 1’41.957s
Kierowcy dzielili obiekt z Ducati MotoGP Team oraz kilkoma zespołami World Superbike. Zawodnik Ducati Nicky Hayden uzyskał czas najlepszy czas testów – 1.40.090s
Jarez? Gdzie to jest?
pomyłki czasem się zdarzają ;)
Oczywiście w Jerez ;)
Momo bodajże w Hiszpani ale pewien nie jestem.
tak jest w Hiszpanii :)