Home / MotoGP / Jak inni mistrzowie poradzili sobie po przesiadce na Ducati?

Jak inni mistrzowie poradzili sobie po przesiadce na Ducati?

Przed GP Indonezji Gresini Ducati oficjalnie ogłosiło podpisanie Marca Marqueza na sezon 2024. Jest to jeden z największych „transferów” w historii sportu, mimo że #93 nie jest pierwszym zawodnikiem, który po sukcesach na japońskim motocyklu, przenosi się na Ducati. W przeszłości takich ruchów nie bali się dwaj z jego największych rywali: Valentino Rossi i Jorge Lorenzo. Były to jednak inne czasy, w których w przeciwieństwie do teraz, w MotoGP wygrywały japońskie motocykle, a ich pomysły kopiowali europejscy producenci, m.in. Ducati. Jak więc Rossi i Lorenzo poradzili sobie na włoskich motocyklach?

Po 2010 roku, kiedy na rzecz Lorenzo tytuł stracił Valentino Rossi, wszystkie oczy podczas testów w Walencji były zwrócone w stronę boksu Ducati, gdzie Doktor miał spędzić najbliższe dwa sezony. Nie były to jednak szczęśliwe lata dla #46, który na słabym motocyklu z Bolonii nie był w stanie regularnie walczyć z najlepszymi. W 2011 roku Rossi stanął na podium zaledwie raz, w Le Mans, a pierwszy sezon na Ducati ukończył na siódmym miejscu w klasyfikacji sezonu, 211 punktów za Casey Stonerem, który w tamtym roku wygrał swój jedyny tytuł na Hondzie.

W kolejnym sezonie Rossi ponownie stanął na podium w GP Francji, po zajęciu drugiego miejsca w deszczowym Le Mans; kolejne podium miało miejsce w Misano, gdzie #46 również dojechał do mety na drugiej pozycji. Sezon zakończył na szóstym miejscu, 187 punktów za mistrzem świata – Jorge Lorenzo. Włoch nie zdobył więc żadnego zwycięstwa, podczas dwuletniej przygody na Ducati, po której zdecydował się wrócić do Yamahy.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Po straceniu tytułu w 2016 roku, przyszła pora by to Jorge Lorenzo zmienił motocykl. Hiszpan również przeszedł do marki z Bolonii na dwa sezony, podczas których osiągnął lepsze wyniki niż Rossi kilka lat wcześniej, ale też nie był w stanie namieszać w walce o tytuły. W pierwszym sezonie #99 zdobył trzy podia, jednak siódme miejsce w klasyfikacji mistrzostw było najgorszym wynikiem Lorenzo w MotoGP.

Początek sezonu 2018 również nie wyglądał zbyt obiecująco, jako że Jorge nie ukończył żadnego z pierwszych czterech wyścigów w czołowej dziesiątce. Po tym jak sezon w Europie rozkręcił się na dobre, na dobre rozkręcił się też Jorge Lorenzo, który wygrał dwa wyścigi z rzędu – w Mugello i Barcelonie, by potem stanąć na podium w Brnie, i ponownie zwyciężyć, tym razem na Red Bull Ringu. Jednak druga część sezonu #99 wyglądała dużo słabiej. Lorenzo skończył sezon na dziewiątej pozycji, 187 punktów za Markiem Marquezem.

W przeciwieństwie do Rossiego i Lorenzo, Marquez przechodzi do prywatnego zespołu, jednak roczny motocykl Ducati w przyszłym roku, będzie najprawdopodobniej dużo bardziej konkurencyjny, niż fabryczne maszyny #99 i #46 w czasach, gdy w MotoGP rządziły Honda i Yamaha.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: motogp.com

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarzy 9

  1. Jak to z iannone Ducato podpisało umowe? To Lorek przyszedł do Ducati za uanonne ,a nie odwrotnie

  2. Podobno Marc powiedział (do brata) że jak sobie nie poradzi na Ducati w rok to odchodzi z wyścigów Ciekawe ile w tym prawdy

  3. Kiedy będzie rozpiska gp Australii?

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
160 zapytań w 1,265 sek