Home / MotoGP / Jorge Martin postawił ultimatum!

Jorge Martin postawił ultimatum!

Według nieoficjalnych informacji, Jorge Martin podobno dał Ducati ultimatum zanim rozpocznie negocjacje z KTM. Zawodnik Pramaca teraz prowadzi w klasyfikacji MotoGP, po tym jak w zeszłym roku przegrał mistrzostwo w ostatniej rundzie.

Martin i Marc Marquez z zespołu Gresini rywalizują z obecnym fabrycznym zawodnikiem Ducati, Enea Bastianinim, o kluczowe miejsce w zespole na 2025 rok, obok Francesco Bagnai. Martin dwukrotnie był pomijany w awansie w ostatnich dwóch latach i rozpoczął ten sezon, ostrzegając Ducati, że odejdzie z zespołu, jeśli nie awansują go do fabrycznego składu na przyszły rok.

Martin poinformował teraz Ducati, że mają czas do 2 czerwca, czyli dnia GP Włoch w Mugello, aby zaproponować mu kontrakt na przeniesienie do fabrycznego zespołu na przyszły rok. Jeśli jego żądanie nie zostanie spełnione do tego dnia, Martin zapowiedział, że rozpocznie rozmowy z KTM.

Kliknij, aby pominąć reklamy

KTM aktualnie ma w swoich składach na 2025 rok Brada Bindera i Pedro Acostę. O dalsze kontrakty walczą Jack Miller z Augusto Fernandezem, ale ich sytuacja nie wygląda najlepiej. Miller podobno jest na celowniku Hondy. Austriacy stwierdzili również, że marzenie o ściągnięciu Marqueza na przyszły rok nie jest realistyczne. Jednak drzwi dla Martina dalej są otwarte.

KTM mógłby zaoferować Martinowi większe wynagrodzenie niż Aprilia oraz powiązać to ze sponsoringiem Red Bulla, jak donosi hiszpańska Marca. Martin reprezentował już barwy KTM w Moto2, ale kiedy przeszedł do klasy MotoGP, ale potem zdecydował o rozstaniu.

Jednak KTM podkreśla, że nie mają do niego żalu. „Ta sprawa jest już zamknięta.” – powiedział dyrektor ds. motorsportu KTM, Pit Beirer, w wywiadzie dla Motorsport-Magazin. „Każdy, kto zna nas lepiej, wie, jak bardzo jesteśmy emocjonalni i jak bardzo możemy się smucić w takich momentach. Kiedy ktoś nas opuszcza w ten sposób, odbieramy to bardzo osobiście, ponieważ wkładamy w to dużo serca i duszy. Ale Martin zrobił wszystko, co najlepsze dla swojej kariery i teraz prowadzi w klasyfikacji mistrzostw świata.”

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 55

  1. Moim zdaniem tak będzie wyglądała stawka MotoGP w przyszłym sezonie:
    Lenovo Ducati: Pecco, Martin
    Pramac Ducati: Enea, Fermin
    V46 Ducati: Bezzecchi, Morbiderli/Marini
    Repsol Honda: Miller, Marini/Mir
    LCR Honda: Zarco, Nakagami/Garcia
    Monster Yamaha: Fabio, Rins
    Gresini Yamaha: Bracia Marquez
    KTM: Binder, Acosta
    GasGas: Mir/R.Fernandez, A.Fernandez
    Aprilla: Viniales, Digia
    Trackhouse: Miguel, R.Fernandez/Roberts

    • Marc nie siądzie na Yamasze. To chyba oczywiste od końca sezonu 2015.
      Z resztą, po co miałby odchodzić z HRC, żeby po roku przerwy ładować się w kolejny kulejący projekt?
      Miejsce w Idemutsu za Nakagamiego jest zarezerwowane dla Azjaty.
      Marini nie wróci do VR46 po tym sezonie, bo nie po to przechodził do HRC i chciał długi kontrakt, żeby po roku uciekać.

      • Co jeśli Marc nie dostanie fabrycznego motocykla Ducati?
        Niema obecnie dobrego Azjaty w Moto2. Pewnie po następnym sezonie Ogura lub Chantra przejdą do MotoGP, jeśli będą mieć bardzo dobry sezon
        Napisałem, że Franco lub Marini. Luca pewnie by chciał wrócić do V46 po kiepskim początku sezonu. Jak było z Zarco i KTM? Nie przetrwał całego sezonu, zerwał kontrakt

        • Marc dostanie fabryczne Ducati albo KTM – pytanie tylko w jakim zespole.
          Ogura jest aktualnie w czołówce generalki w Moto2 i jeśli utrzyma formę do czasu podpisania kontraktu, to jak najbardziej zajmie miejsce Nakagamiego.
          Idemitsu płaci kasę za Azjatów.
          Zarco zrywający kontrakt to był wyjątek i nie ma co szykować się, że inni będą robić to samo bo aktualnie im nie idzie.
          Marini postawił sobie za cel bycie nr 1 w HRC po Marcu, zamiast być 6-7 zawodnikiem Ducati, a patrząc na to, że on zawsze wolno się rozkręca, to jak najbardziej jest to do zrobienia.
          Morbidelli za to…
          No ale jak się jest pierwszym zawodnikiem akademii VR46, to można przypuszczać, że po Pramacu uda mu się załatwić jakieś przyzwoite miejsce.

          • A co jeśli nie dostanie Ducati? KTM nie wchodzi w życie bo nie będą w stanie odpuścić Acosty na rzecz starszego zawodnika. Również dotyczy to Bindera.
            Kiedyś był taki sezon, że Ogura był w czołówce a w następnym sezonie słabo się zaprezentował. Jeśli będzie poza czołową 3 w generalce to angażu nie dostanie bo będzie za mało.
            Nie zawsze LCR Hondzie jeździło 2 Azjatów.
            Jeszcze wierzysz, że Marini na tym złomie się rozkręci? A co jeśli nie, kontrakty podpisuje się do wakacji. Kolejny sezon jeździć na złomie? Dlatego są słuchy, że Mir ucieka

          • KTM jest jak najbardziej możliwą opcją dla Marca.
            W teorii będą mieć dwa wolne miejsca i dla #93 i dla Martina, o którego walczą. Marquez mówił że nie robi mu różnicy kolor motocykla, tylko to, żeby był fabryczny. To KTM jest w stanie zapewnić.
            Nigdzie nie napisałem, że w LCR jeździło 2 Azjatów.
            Napisałem tylko, że Idemitsu chce mieć Azjate i za to płaci kasę.
            Nie po to mają program Asia Talent Cup, zespól w CEV, Moto3, Moto2, żeby w MotoGp na motocyklu z ich malowaniem siadał Europejczyk (Zarco jako zastępstwo się nie liczy).
            Nie wiem co tu jest trudne do zrozumienia?
            Mirowi kończy się kontrakt, a poza tym on już jest nieco poobijany od ciągłych wywrotek na Hondzie i ma raczej dość. Marini jest w innej sytuacji.

          • A może tak?
            PECCO MARTIN
            FABRYKA
            PEDRO MARK
            KTM
            BRAD RAUL
            GASGAS
            BESTIA FERMIN
            PRAMAC
            VINIALES MIR
            APRILIA

  2. Już była mowa o tym że jeśli Marc nie dostanie się do fabrycznego Ducati to szykują miejsce dla niego w Pramac

    • Była mowa, że nigdy nie odejdzie z Hondy do innego zespołu
      Ducati nie pozbędzie się Enei, prędzej Martina i Marca

      • Z tych 3 zawodników Martin Marc Enea jako pierwszego pozbędą się tego 3…sam dyrektor Ducati w jednym z ostatnich wywiadów wypowiedział się że jednym z głównych czynników jaki będą brali pod uwagę to historia zawodnika a nie tylko poprzedni sezon także wiele to wyjaśnia. Jeśli Marc zdobyłby kolejne mistrzostwo (a są na to perspektywy z jego determinacją) to osiągnął by to właśnie z Ducati i to się zapisze w historii. Martin już raczej pomimo że jest teraz w super formie nie ma raczej szans dobić do liczby Marca czy Rossiego

        • Enea niema historii? Kto dał pierwsze zwycięstwo Gresiniemu na Ducati?
          Martin niema historii? Kto był w stanie walczyć na Ducati z Pecco o tytuł?
          Marc jak ma historię z Ducati?

          • Każdy z nich ma historie ale z całym szacunkiem nie porównuj proszę historii Marca sześciokrotnego mistrza w kategorii królewskiej do historii Enei który nie ma żadnego🙈

          • Tu nie chodzi o historię zawodnika tylko w Ducati ale w całej swojej karierze przecież😀

          • Marc ma z Ducati taką historię że po 2 miesiącach na tym moto jest trzeci w generalce. Mało?

  3. Myślę, że MM93 będzie w fabrycznym Ducati a Martin w KTM.

  4. jeśli Ducati postawi nie na Martina tylko Marqueza to będzie to ich największy błąd. Nie wierzę że go popełnią.

    • Dlaczego? Obydwaj mają potencjał na zwycięstwo. Za Marquezem stoi doświadczenie, osiągnięcia, potencjał marketingowo-promocyjno-sprzedażowy, bardziej chłodna głowa. Mam wrażenie, że im jest gorzej, większa presja, niekorzystna sytuacja, zmiany pogody, niespodziewane wydarzenia na torze, tym lepiej sobie radzi w stosunku do pozostałych zawodników. No i przynajmniej do zmiany przepisów, do 2027 ma potencjał, żeby jeździć na najwyższym, swoim poziomie. Oczywiście to moje zdanie, zobaczymy wkrótce jak to wszystko się ułozy…

      • z całym szacunkiem dla MM ale jego obecne możliwości to kilka podiów w sezonie, a Martin ma wielkie szanse na mistrza. Myślę że za rok będzie podobnie z tą różnicą że możliwości Martina wzrosną w większym stopniu niż Marqueza.

        • Powiem tak jeśli Martin nie zdobędzie tytułu w tym roku to już nie zdobędzie go w cale nadal będzie wygrywał pojedyncze wyścigi czy sprinty które są jego domeną. Mnie tylko jedno ciekawi jakby wpłynęła na niego zmiana producenta i jak szybko by się zaadaptował na nowym motocyklu chętnie bym to zobaczył.

      • Też jestem podobnego zdania, nie ma chyba w stawce zawodnika bardziej walecznego od Marca i z większą determinacją. A co do warunków atmosferycznych jak tylko zaczyna padać Pecco ‚znika’ z toru😝

      • A co do warunków atmosferycznych jak tylko zaczyna padać Pecco ‚znika’ z toru😝

  5. Do fidell33
    Nie jest możliwą opcją ponieważ w przyszłym sezonie będzie miał 32 lata. KTM nie porzuci Acosty i Bindera na rzecz Marqueza i Martina.
    Słyszałeś o takich zawodnikach jak Miller i Cal, którzy startowali w jednym zespole w LCR, a nie w Idemitsu? To co ma wspólnego Asia Talent Cup do tego, że nie mają dobrego zawodnika w Moto2. Sami komentatorzy gadali, że Ogura i Chantra jeszcze nie są gotowi. Prędzej zostawią Nakagamiego niż wezmą kogoś z tej dwójki.
    Taka też jest pobijany, ale nie myśli odejść.

    • Czy Miller i Cal, jeździli w LCR za czasów Idemitsu? Przez 2 sezony (2016 i 2017) LCR wystawiał tylko jedno moto, bo tylko na jedno było ich stać. Drugim motocykl, od 2018 jest wyłącznie dzięki Idemitsu i stałe miejsce na nim będzie miał tylko zawodnik z Azji. Wydaje mi się że napisałem to w sposób zrozumiały.
      Z całym szacunkiem, co do naszych komentatorów, ale to nie oni decydują kto jest gotowy na MotoGp.
      Ogura w obecnej formie, ma niemal pewne miejsce w MotoGp. 2 lata temu już to miejsce proponowali, ale wtedy nie był gotowy i odmówił. Teraz ma 23 lata i przyjeżdża na nowej dla siebie konstrukcji na przyzwoitych miejscach – jest gotowy.

      Oczywiście że KTM nie porzuci Acosty i Bindera, bo pozbędą się Augusto i Jacka. Nawet Pit Beirer nie jest tak nieogarnięty w kwestii kontraktów z zawodnikami, żeby przepuścić #93 i #89 bez walki.
      Co z tego, że MM ma 32 lata, skoro daje on olbrzymi skok jakościowy względem Millera i Fernandeza.

      • Przecież LCR jest głównym sponsorem a nie Idemitsu.
        Jakie wyniki mają:
        Ogura – 8,2,9 w generalce
        Chantra – 21,25,18,10,6 w generalce. To za kilka sezonów będzie mistrzem
        „Ogura w obecnej formie, ma niemal pewne miejsce w MotoGp. 2 lata temu już to miejsce proponowali, ale wtedy nie był gotowy i odmówił. Teraz ma 23 lata i przyjeżdża na nowej dla siebie konstrukcji na przyzwoitych miejscach – jest gotowy”, w zeszłym roku który był w generalce?
        Jeśli jeszcze pozbędą Augusta to zawodników z Moto2 zabraknie xD.
        To dlatego, że Marc będzie miał 32 a Binder 30, nie będą mieli dwóch zawodników 30 i wyżej. A Martin się nie zgodzi jeździć na satelickim zespole. To co Bindera przesuną do GasGas, Acostę pozotawią w GasGas? Albo Perdo odejdzie z KTM?

        • jak się za chwilę (jak ogłoszą kontrakty) okaże, że Fidell ma rację to odszczekasz swoje teorie?

          • Po co mam odszczekać?
            Przecież wyżej napisałem, że to moje zdanie oraz nie napisałem, że z nim się nie zgadzam

        • LCR jest głównym sponsorem zespołu LCR?!
          Czy Ty wiesz w ogólne od czego jest to skrót?
          Poproś moderację żeby Ci to to wyedytowali…

          Jakie znaczenie ma to który Ogura był w zeszłym roku, skoro mówimy o tym co jest teraz? Teraz jest 4-ty po 5 wyścigach, które wszystkie ukończył w Top7.
          Za słabo na promocję to MotoGp za Take?

          Jeszcze raz. Skoro widać że MM się odbudował i zapowiada się że będzie się regularnie pojawiał w czołówce, to dlaczego KTM miałby go odpuszczać?
          Bo będzie miał 32 lata?

          • No tak ona jest główna, a idemitsu jest dodatkowym sponsorem. Tak samo działa jak Prima w Pramacu. Czyli Prima decyduje jacy zawodnicy mogą jeździć? Nie.
            Przecież byli inni zawodnicy, którzy mieli lepsze rezultaty a nie dostali szans. A z innej strony taki Rabat mistrz Moto2 i przepad w MotoGP.
            KTM bardziej stawia na młodych zawodników, po co im juniorskiej kategorie. Jeśli będą stawiać na zawodnika, który jest bliżej końca kariery niż na młodego i perspektywicznego

          • LCR nie jest żadnym głównym sponsorem…
            Lucio Cecchinello Racing to nazwa zespołu, a nie sponsor.
            Tak samo sponsorami nie są Tech3 i Gresini.
            Jak chcesz przekonać kogoś do swoich racji, skoro nie ogarniasz taki rzeczy?

  6. Do fidell33
    Źle się wyraziłem, o to mi chodziło. Oni decydują jacy zawodnicy jezdzą a nie Idemitsu

    • Idemitsu płaci za zawodnika z Azji. Przyszli do MotoGp wraz z Nakagamim właśnie po to, żeby promować zawodników z tamtej części świata.
      Decyzja o tym, kto będzie jeździł na tym miejscu zależy od nich i od HRC. Dzięki nim, LCR ma stabilnego sponsora na jedno z miejsc, więc Lucio może skupić się na organizowaniu kasy na miejsce gdzie teraz jeździ Zarco. Stąd np. bardziej widoczny czasem na owiewkach jest Castrol, a innym razem Givi, czy jeszcze jakiś inny sponsor.

      • Idemitsu płaci tylko za zawodnika z Azji xD. Czyli Honda nic niema do gadki, bo nie chcą obrazić Idemitsu xD.
        Przecież jeśli odejdzie Taka to tego Idemitsu nie będzie, bo nie będzie „Azjaty” na wysokim poziomie. Ogura przepadnie w MotoGP

        • Honda chce Japończyka, więc Nakagami i Ogura spełniają ten warunek.
          Nie bardzo wiem co tu jest komentowania jako XD?
          To dla Ciebie nowość, że sponsor który wykłada kasę, chce mieć coś do gadania?
          Czy to XD że Repsol i Movistar chciały sponsorować Hiszpanów?
          Czy to XD że Camel chciał współpracować tylko z Biaggim?
          W przypadku zespołów i fabryk bywa podobnie.
          Czy to XD że Aprilia chce Włocha na swoim motocyklu?
          Czy to XD że Trackhouse chce Amerykanina?
          Zespół Pramaca zaczynał jako projekt HRC skierowany w stronę Japończyków i przez pierwsze 3 lata tylko Japończycy byli przez nich sponsorowani.
          To też było XD?
          Repsol chciał przenieść część swojej kasy z Hondy, do satelickiego zespołu Yamahy gdzie miał jeździć Criville.
          To też było XD?

          • Zrozumiałeś co ja napisałem w pierwszym zdaniu?
            Były takie słuchy, że Marc VDS miało wrócić do MotoGP. Jeśli odejdzie Taka a nie znajdo innego azjaty to raczej Idemitsu opuści MotoGP.
            Już Honda a nie Idemitsu. Był taki okres czasu, że na Hondzie nie był żaden Japończyk.

          • Od czasów odejścia MVDS z MotoGp z końcem 2018 i aferą jaka wtedy była, nie było żadnych poważnych przesłanek mówiących o tym że mieliby oni wrócić do MotoGp.
            Jeśli Idemitsu odejdzie, a nic na to nie wskazuje, to Lucio będzie musiał ogarnąć budżet na 2 motocykle (a wcześniejsze próby z CWM FX nie skończyły się dobrze), albo liczyć że Honda się dorzuci.
            I tak, był okres że na Hondzie nie jeździł żaden Japończyk, ale co z tego?
            Skoro jest Idemitsu to będzie Japończyk/Azjata.

  7. Do fidell33
    Była taka gadka w zeszłym roku, że mają powrócić do stawki.
    Sam napisałeś, że Hondzie trzeba Japończyka, był okres, że im nie był potrzebny.
    Mogą odejść, jak Taka nie zostanie oraz zastępcy nie znajdą.
    Wszystko może się zdarzyć.
    Nikt nie spodziewał w sezonie, że Suzuki odejdzie
    Może kolejny amerykański zespół w ich miejsce

  8. Ja jestem tylko ciekaw kiedy Yamaha ogłosi swoją satelitę. Wtedy będzie rozbity bank.

  9. Poligon, chłopaki mają rację, błędnie rozumiesz obecną sytuację w MotoGP.

    • W sensie jaką błędną sytuację rozumiem?
      Przecież napisałem, że to moje zdanie jak będzie wyglądała stawka.
      Co złego napisałem?

      • próbujesz udowodnić wszelkimi siłami, że Marquez jest cienki i stary, podejrzewam, że jesteś bardzo młody i oglądasz wyścigi od niedawna, może dlatego.

        • Przecież nigdzie nie napisałem, że jest cienki. 32 lata to młodość? Przecież szefowie zespołów patrzą na wiek. Jak mają do wyboru między 32 latkiem a 21 latkiem, to kogo wybiorą?
          Ale również nie wspominam bez przerwy o Marquezie. Tylko dałem swoją propozycję do składów. Każdy ma inne zdanie. Jeśli te zadanie nie jest takie wy chcecie to robicie wielki krzyk.
          Wyścigi oglądam od 2013

          • Ten 32 latek to marc marquez, czyli obecnie najbardziej popularny kierowca w stawce. Z całym szacunkiem dla reszty, ale przy Marcu są zwykłymi no-namemami, a nie mówiąc już o jakiś teoretycznym 21 latku.

          • Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie ale w granicach rozsądku😜 Usadzanie np Marca na Yamasze to jest to właśnie błędne rozumowanie o którym wspomniał Kaned

      • Nic złego nie napisałeś i oczywiście że masz prawo do swojego zdania, jednak obecna sytuacja na rynku motogp wskazuje, że nie stanie się tak jak to rozumujesz. Reszta jest rozpisana gdzieś tu w komentarzach.

  10. Ducati ma kogo wybierać. Obstawiam Marca, to będzie wizerunkowy strzał w 10. Do tego na tym ruchu zyskałoby całe MotoGP.
    Marc w fabrycznym Ducati to wygrana dla wszystkich prócz Martina.

  11. Do Elsa
    Całym szacunkiem ile Marcowi zostało ścigania góra 5 lat, a Acosie około 15 lat. Będzie błędem jeśli KTMa jak odpuszczą Pedro na rzecz Marqezowi. Drugiego takiego jak Acosty może nie być

  12. Do Wojna

    Przecież rzuciłem swoją propozycję, ty oraz inni mają różne. Moim zdaniem zostanie w Gresini na Yamasze, drudzy uważają, że przejdzie do fabrycznego Ducatii, a kolejni do KTMa.

    Tak teoretycznie, Ducati podpisuje w fabryce Martina, Enea przechodzi do Pramaca. KTMie będzie Acosta i Binder. To do kogo przejdzie, jeśli Gresini dołączy do Yamahy? Z powrotem do Hondy czy do Aprilli na którą nie będzie go stać, a może odejdzie z MotoGP?

    • Jeśli nie wezmą go do fabrycznego Ducati to jest miejsce w Pramac dla MM o tym już wspominali nie raz. Marc wypowiadał się że jemu nie zależy na fabrycznym zespole tak jak Martinowi tylko na najnowszym modelu moto.

      • Przeczytałeś cały wpis? Bo w nim jest, jeśli Martin przejdzie do fabrycznego Ducati, a Enea do Pramaca oraz Gresini do Yamahy, to gdzie pójdzie Marc?

  13. Tak dobie czytam te posty i opcje jakie wypisujecie. Na podstawie czego? Własnych przekonań i gdybań . Nie znamy szczegółów zapisów umow z zespołami i ze sponsorami. Bo to ściśle strzeżone teksty. I duża kasa. To jest twardy biznes. Z wieloma zależnościami, klauzulami i opcjami. I każda strona ma grono fachowców prawników od ogarniania tego. Gości który zjedli zęby na negocjacjach. Więc może nas czekać sporo niespodzianek w kwestii obsady zespołów na 2025.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
171 zapytań w 2,665 sek