Ze względów bezpieczeństwa, od sezonu 2017 nieco inaczej będą wyglądały zmiany motocykli podczas wyścigów MotoGP w zmieniających się warunkach. Jeśli będziemy mieli wyścig „flag-to’flag” ze zmianą motocykla w boksach, mechanicy będą musieli nosić w alei serwisowej kaski.
Wszystko jest wynikiem bardzo groźnego incydentu z GP Argentyny, kiedy zjeżdżający przed swój garaż Alvaro Bautista wywrócił się i staranował jednego z mechaników. Szczęśliwie, nie doszło do żadnej kontuzji i mechanik mógł wrócić do pracy, a Hiszpan kontynuował wyścig na drugiej maszynie.
Dodatkowo, tylko czterech mechaników będzie mogło być w pobliżu maszyny podczas zmiany. Komisja Grand Prix potwierdziła też, że mechanicy będą mogli trzymać dźwignię sprzęgła „by zapobiec przypadkowemu wbiciu biegu podczas zmiany motocykla. Jednak sam bieg będzie musiał zostać wrzucony przez zawodnika. Złamanie tego punktu, co będzie widoczne w telemetrii, poskutkuje automatyczną dyskwalifikacją.”
Dyrektor wyścigowy Mike Webb rozważał zakaz trzymania sprzęgła przez mechaników, by łatwiej było zobaczyć, że motocykl faktycznie znajduje się na biegu neutralnym. Kontrowersje pojawiły się na niemieckim Sachsenringu, gdzie niektórzy wróżyli dyskwalifikację Marka Marqueza. Jak się okazało, Hiszpan i jego załoga nie złamali regulaminu.
Cpt. America niech im tarcze jeszcze rozda,no proszę,to nie f1.