Home / MotoGP / Lorenzo gotowy na team orders na rzecz Dovizioso

Lorenzo gotowy na team orders na rzecz Dovizioso

Jorge Lorenzo przyznał, że jeśli zajdzie taka potrzeba, to może pomagać na torze swojemu partnerowi zespołowemu, Andrei Dovizioso, gdyby ten do końca sezonu walczył o tytuł mistrza świata. Włoch wyszedł na prowadzenie po kolejnym zwycięstwie, tym razem w GP Wielkiej Brytanii.

„W tym momencie nie rozmawialiśmy jeszcze z zespołem na temat pomagania Doviemu. Ale w końcówce sezonu, jeśli pozostanie na swojej dobrej pozycji, przyjdzie na to czas. Na tę chwilę zostało jeszcze wiele wyścigów, a ja robię postępy. Jeśli będę potrafił walczyć o zwycięstwo, to spróbuję tego dokonać.” – powiedział Jorge Lorenzo, który na wysokie miejsce w klasyfikacji sezonu już nie ma, jednak w pojedynczych wyścigach często radzi sobie bardzo dobrze i może walczyć o czołowe pozycje.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Z kolei zdaniem Marka Marqueza niedocenianie Dovizioso w walce o tytuł byłoby wielkim błędem. Hiszpan stracił właśnie prowadzenie w mistrzostwach na rzecz #04 po tym, jak awarii uległa Honda w GP Wielkiej Brytanii.

„Argument, że Ducati niezbyt dobrze adaptuje się do niektórych torów, jest już nieaktualny. Dovi będzie walczył o miejsca na podium w każdym grand prix. Zarządza sytuacją odpowiednio. Jeszcze przed Silverstone uważałem go za jednego z głównych rywali, ponieważ zauważyłem, jak pojechał w Austrii. Być może jeszcze nie walczył o tytuł w MotoGP, ale robił to w niższych kategoriach i musiał przechodzić przez wiele różnych sytuacji.” – powiedział Marc Marquez.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: autosport.com

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 34

  1. Normalnie nie poznaję JL. Szacun :-))

    • Bardziej to akceptacja określonej sytuacji… Ten sezon jest jaki jest . Do pewnego momentu najtrudniej miała Yamaha ale kontuzja Vale pewne rzeczy ułatwiła a pewne utrudniła. Dla Lorenzo zawsze to satysfakcja że pierwszy rywal do pokonania czyli team mate zostaje mistrzem świata. Wtedy porażkę łatwiej zaakceptować i staje się zaczynem do czegoś wielkiego.

      Do tego marketingowo to Ducati zyskałoby ogromnie bo w składzie miałoby dwóch mistrzów świata.

    • To sie chyba nazywa Pokora to dzieki niej uczymy sie szacunku do przeciwnika,a Jorge to przejscie do ducati naprawde wyszło na dobre i jak dla mnie juz jest wygranym,wiec teraz czekac tylko na zwyciestwa w jego wykonaniu- Vamos Jorge

  2. Lorek no nie zgadzaj się na to! :/ Bądź facetem ;p Yamaha tego od JL chyba nie wymagała, to niech Ducati też się pocałuje gdzieś ;p Team Orders jest nie fair wobec innych zawodników i tyle. A Dovizioso jak potrafi, to niech sam sobie mistrzostwo wywalczy na torze ;p

  3. Błagam, tylko nie team orders! Nie róbmy z MotoGP Formuły 1. Uważam, że zespół i partner zespołowy powinien coś tam znaczyć dla zawodnika i zazwyczaj tak jest (no, może dla większości zawodników), ale spójrzcie, jak to wygląda w Formule: „Valtteri, przepuść Lewisa, jeśli w ciągu pięciu okrążeń nie dogoni Kimiego, to odda ci pozycję”… Chcielibyście tego w Moto? Bo moim zdaniem, wystarczy tylko nawzajem sobie nie szkodzić.

  4. Nie ma nic złego w grze zespołowej – bezwzględne team orders, to raczej nie w MotoGp i nie o tym tu mowa.
    Niech sobie pomagają i przeszkadzają, jak to ma miejsce w naturalnym trybie rozgrywania zawodów i będzie ok. Kto potrafi grać w taki sposób, i jest dobry, to wielki plus dla niego – wystarczy spojrzeć, kto ma kontrakt i gdzie i dlaczego, a kto stracił i dlaczego ;)

  5. zeby mogl mu pomagac musialby prezentowac najpierw takie tempo jak dovi marquez vinales czy rossi, a narazie jeszcze sporo mu brakuje wiec nie ma sie nad czym poki co rozwodzic

  6. mysle ze to rossi bedzie teraz pomocnikiem vinalesa gdy juz jego szanse na tytul prysly i slusznie, marquezowi naleza sie podziekowania za 2015r

    • blady kic – czyli zemsta tak ? wg powiedzenia że „najlepiej smakuje podana na zimno” po 2 latach. Myślę, że Vale będzie ponad to. W zależności ile straci punktów ( w ilu wyścigach nie wystartuje) to może faktycznie pomysł aby wspomógł Vińalesa (i zatem Yamahę) nie jest zły ale zemsta/”podziękowania za 2015″ to już słaby pomysł bo to znowu może eskalować ten „przyschnięty” konflikt. Po co ???? Wizerunkowo nikt by na tym nie skorzystał a smród znowu byłby wielki.

      • Kasiu ja ciagle pamietam co bylo 2 lata temu i mysle ze Vale tym bardziej znajac jego ambicje i marzenie o 10 tytule, zreszta sam powiedzial ze nigdy nie zapomni Marguezowi tego co zrobil. Byc moze 46 ostygl juz na tyle zeby byc ponadto- to sie okaze. Mnie osobiscie 93 snilby sie po nocach i czekalbym na zaplacenie rachunku i 10 lat. Owszem masz racje ze kozysci wizerunkowych z tego nie bedzie i byc moze to kiepski pomysl. Pozdrawiam

  7. Kto ma wygrac to i tak wygra z pomoca czy bez

    elektrycerz rozwalil mnie Twoj post z hamletem :)

  8. Powiem tyle !
    Gdyby (hipotetycznie) Lorek miał szanse na pudło to Dovi na pewno nie poszedłby na team orders gdyż jest zbyt ambitnym zawodnikiem i jechałby dla siebie .A JL tak mówi bo na razie to mu idzie mizernie na Dukacie.

  9. Elektrycerz mnie tez rozbroiles z tym hamletem. buachacha!

  10. Rozumiem, że deprecjonujesz osiągnięcia zarówno Stonera jak i Lorenzo.

    • Aha. Czyli oceniasz Lorenzo i Stonera tylko na podstawie wyników w Ducati i na tej podstawie używasz wobec nich określenia „miszcze”, nie biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia w całej ich karierze. A totalnym strzałem w stopę było użycie zwrotu „na razie”. Dajesz do zrozumienia i wiesz doskonale o tym, ze sytuacja może się odmienić w przyszłym sezonie ale mimo to już wyrokujesz i dokonujesz jednoznacznej oceny. Co powiesz zatem o jegomościu z nr 46, który nie zrobił ABSOLUTNIE NICZEGO żeby CHOĆ TROCHĘ dostosować styl jazdy do maszyny, a w zamian za to publicznie krytykował producenta i próbował wszelakich cudactw jak choćby dopasowanie ramy z innego motocykla ?

    • „Co powiesz zatem o jegomościu z nr 46, który nie zrobił ABSOLUTNIE NICZEGO żeby CHOĆ TROCHĘ dostosować styl jazdy do maszyny”… coooooo?
      Ty tak na serio?

    • Co taki zdziwiony jakby sportami motorowymi interesował się od dzisiejszego południa ? Popatrz sobie na styl jazdy Rossiego na Yamasze i na Ducati. Zero róznicy. Z resztą, tutaj również jego fani i nie tylko zarzucali mu ośli upór. YouTube nie boli jak i oficjalna strona MotoGP gdzie po wykupieniu abonamentu masz dostęp do wszystkich wyścigów.

    • No jestem zdziwiony, bo rzeczywiście sportami motorowymi interesuję się od dzisiejszego południa…

      Wytłumacz mi proszę dwie rzeczy:
      1)Rossi potrafił jeździć na dwusuwie 250cc, po czym bez problemu radził sobie na dwusuwie 500cc V4. Potem jeździł RC211V bez kontroli trakcji i z kontrolą trakcji.
      Później M1 990cc i 800cc. Nawet teraz, ludzie chwalą go zmianę stylu jazdy na M1 1000cc by być bardziej konkurencyjnym wobec MM i MV.
      A Ty piszesz, że na Ducati nic nie zmieniał bo nie widać tego w relacji TV?
      Potrafił zmieniać to jak jeździ kilka razy w ciągu kariery, ale już w Ducati mu się nie chciało, tak?
      Powiedz, że żartujesz…

      2)Uważasz że, Rossi był jedynym winnym swojej porażki w Ducati? Inżynierowie, mechanicy czy kadra zarządzająca była ok?
      To po co ściągali Dall’igne żeby on układał wszystko po swojemu?
      Dlaczego, przede wszystkim odszedł Stoner, skoro było tak pięknie i tylko Rossi dawał ciała?

    • 1) Po prostu nie jest takim bogiem na jakiego go kreują jego fanatycy;
      2) Tego nie napisałem. I raz jeszcze patrz pkt pierwszy.
      Bonus; Lorenzo już jest zwycięzcą bo w porównaniu do Rossiego jest jeszcze bardziej statyczny jeśli idzie styl jazdy a mimo to przeszedł diametralną odmianę. Nieraz na forum przewijał się temat dotyczący rozwoju motocykla i o wyższości Rossiego w tej kwestii nad chociażby właśnie wspomnianym Lorenzo. Do dzisiaj śmieszą mnie komentarze stwierdzające, że Rossi musiał „nadrabiać straty jakie poniósł motocykl Yamahy względem konkurencji przez lata 2011-2012”. Faktycznie, musiał nadrabiać wicemistrzostwo i mistrzostwo #99. Oczywiście, na ogólną „formę” motocykla wpływa ogrom czynników na którą składa się praca sztabu inżynierów, pracowników fabryki i samych kierowców. któż jednak sprawdzi jak zachowuje się motocykl w warunkach wyścigowych ? NO tylko kierowcy i to od ich precyzyjnie przekazanych uwag inżynierowie moga dowiedziec się czegoś więcej niż z suchych wykresów. Problem pojawia się wtedy gdy inzynierowie nie za bardzo wiedzą co z tymi instrukcjami zrobić i jak przełozyć je na poprawię osiągów motocykla.

    • Drogi K3:
      1) „Póki co” piszę tak jak własnie napisałem;
      2) Zacytuje fidella33 – „Ty tak na serio ?”
      GDzie ja napisałem o Rossim „miszcz” ? Gdzie zasugerowałem, że deprecjonuje jego osiągnięcia ? Skoro poruszyłem temat ROssiego na Ducati to się trzymam tego tematu. Proste. Nie zapominam o jego osiągnięciach. Pokazuje tylko, że nie jest taki bogiem na jakiego go kreują fanatycy i też może polec. Nie używam epitetów w stosunku do jego osoby.

  11. k3 – SUKCES ma wielu ojców, wujków, stryjków, kuzynów itd. – PORAŻKA jest na pewno sierotą – prawda ??? :-))

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
224 zapytań w 1,496 sek