Home / MotoGP / Marini prosi Hondę o cierpliwość w sprawie nowego motocykla

Marini prosi Hondę o cierpliwość w sprawie nowego motocykla

Nowy zawodnik Hondy – Luca Marini – apeluje o cierpliwość ze strony japońskiego producenta, w sytuacji gdy wygląda na to, że znowu fabryczna ekipa Repsola rozpocznie nową kampanię MotoGP będąc w tyle za innymi producentami. 

Chociaż HRC zanotowało duże postępy w porównaniu z poprzednikiem w postaci modelu RC213V, Honda nadal pozostaje na przegranej pozycji. „Uważam, że spróbowaliśmy wszystkiego, co było nam potrzebne, i zrozumieliśmy wiele rzeczy.” – powiedział Marini po ostatnim dniu testów w Katarze. „Więc teraz mamy dużo danych i możemy dobrze przygotować się na grand prix.”

„Wydaje się, że wciąż jesteśmy daleko, ale odczucie na motocyklu poprawiło się. Z jednej strony jestem zadowolony, ale na pewno różnica jest naprawdę ogromna, zwłaszcza gdy chcemy założyć nowe opony, miękkie opony. Nie możemy ich dobrze wykorzystać.” – dodał.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Marini powiedział też, że nie spodziewał się, że rywale Hondy zrobią tak duży krok naprzód, i namawia HRC do pozostania cierpliwymi. „Jeśli chodzi o nasze osiągi, nie spodziewałem się tak dużego postępu ze strony innych, ponieważ czasy okrążeń, jakie uzyskali tu [w Katarze], a także w Sepang, są niesamowite.” – powiedział po zakończeniu ostatniego testu na 20. miejscu.

„Jeśli chodzi o nasz czas okrążenia, uważam, że był całkiem normalny. Jesteśmy w momencie, gdy startujemy z dużymi stratami, i musimy być cierpliwi. Dojdziemy do tego.” Ze względu na nowe przywileje Honda będzie mogła swobodnie testować w ciągu roku ze swoimi zawodnikami wyścigowymi i będzie mogła aktualizować silnik przez cały sezon. To wielka szansa, by Honda, tak samo jak i Yamaha, nadrobiła straty do przeciwników.

„Nie jesteśmy tak silni jak inni na hamowaniu, szczególnie gdy zakładamy nową miękką oponę tylną.” – wyjaśnił dalej Włoch. „Nie możemy użyć – nie wiem dlaczego – tylnego koła, aby zatrzymać motocykl podczas hamowania, podczas gdy Ducati używa go dużo i mogą wiele zyskać w tym momencie. W związku z tym, aby spróbować poprawiać czas okrążenia, musisz jeździć inaczej i dostosowywać się.”

Źródło: motorsport.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

komentarzy 6

  1. Po chu… ześ tam podszedł .

  2. W 2024 okaże się jaką różnicę na Hondzie robił dotychczas MM.

  3. Ducati też miało swoje chuda lata.
    Wydaje mi się, że Japończycy popełniają jednak błąd rezygnując z motocykli satelickich, zarówno Suzuki jak i Yamaha. Ducati oferowało prywatnym klientom swoje motocykle i teraz dyktuje warunki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
167 zapytań w 2,274 sek