Home / MotoGP / Marquez po raz siódmy! Wygrywa GP Katalonii

Marquez po raz siódmy! Wygrywa GP Katalonii

Marc MarquezMarc Marquez pozostaje niepokonanym kierowcą obecnego sezonu. Już po raz siódmy stanął na najwyższym stopniu podium – tym razem po wyścigu o Grand Prix Katalonii. Drugą lokatę ponownie wywalczył w tym sezonie Valentino Rossi, wykorzystując błąd Daniego Pedrosy, który zajął najniższy stopień podium.

Wyścig o GP Katalonii miał nieco inny początek niż podczas wcześniejszych Grand Prix. A to dlatego, że na pole position nie stała Honda z numerem #93 – jak to miało miejsce podczas wcześniejszych wyścigów, ale Honda Daniego Pedrosy. Obok stał Jorge Lorenzo, który po zgaśnięciu czerwonych świateł bardzo dobrze wystartował i wyszedł na pozycję lidera. Równie dobry początek zanotował drugi z kierowców fabrycznej Yamahy, który zdołał wyprzedzić Stefana Bradla, oraz Marca Marqueza.

Tak więc na końcu pierwszego okrążenia, na pozycji lidera jechał #99, potem Valentino Rossi, który zdołał uporać się z Danim Pedrosą, dalej jechał #93 oraz Stefan Bradl, który zamykał TOP5. Ta piątka zawodników narzuciła bardzo mocne tempo i już po kilku okrążeniach odskoczyła od pozostałych zawodników. Z widoczną stratą jechali już Andrea Dovizioso, Alex Espargaro, Pol Espargaro, Andrea Iannone oraz Yonny Hernandez, który zamykał pierwsza dziesiątkę zawodników.

Do pierwszej zmiany na pozycji lidera doszło na 4 okrążeniu, kiedy to „The Doctor” wyprzedził swojego zespołowego kolegę. Blisko za #99 jechał jednak lider klasyfikacji generalnej i nie tracąc zbyt dużo czasu postanawia zaatakować swojego rodaka. „Por Fuera” nie zamierza jednak rezygnować z walki o drugą lokatę i ponownie wychodzi na drugą pozycję. Jednak nie na długo, bo już wkrótce Marquez na stałe usadawia się za plecami lidera. Z kolei na końcu piątego okrążenia, na prostej start-meta Dani Pedrosa wykorzystuje prędkość swojej Hondy RC213V i wyprzedza zawodnika Yamahy, jednak różnice jakie dzielą pierwsza piątkę zawodników są wciąż niewielkie.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Po bardzo ciekawych pierwszych okrążeniach, sytuacja w wyścigu nieco się stabilizuje. Zawodnicy równym tempem pokonują kolejne okrążenia, podczas których nie dochodzi do zmian pozycji. Pecha ma natomiast Cal Crutchlow, który na skutek awarii swojego motocykla, na końcu 9 okrążenia zjeżdża do boksu i kończy swój występ.

Początek 13 okrążenia przynosi nam pierwsze ożywienie, kiedy to Marc Marquez po raz pierwszy postanawia zaatakować Valentino Rossiego. Bardzo mocno opóźnia hamowanie i o milimetry omija tylne koło motocykla z numerem #46 co sprawia, że zmuszony jest wyjechać poza tor. Na szczęście bez przeszkód powraca do wyścigu na trzeciej pozycji. Jednak już po kilku zakrętach, znów jest za plecami lidera. Traci do niego około 1 sekundy, ale z zakrętu na zakręt zmniejsza tę stratę.

Do bardzo dziwnej sytuacji doszło na 7 okrążeń przed metą. Wtedy to, w pierwszej części toru Valentino Rossiego wyprzedzają obydwaj kierowcy Repsol Hondy, po czym podnoszą ręce i przepuszczają #46 ponownie czoło wyścigu. Powodem takiego zachowania, była wywieszona w tej części toru żółta flaga, która m.in. zabrania wyprzedzania.

Na końcowych okrążeniach, bardzo szybko zaczął jechać Dani Pedrosa. Kiedy to na 6 okrążeń przed metą na czoło ponownie wysunął się Marc Marquez, wkrótce i #26 wyprzedził „The Doctora” ruszając w pogoń za #93. Pedrosa bardzo mocno naciskał aż do ostatniego okrążenia, kiedy to na kilka zakrętów przed metą doprowadził do kontaktu z jadącym na pozycji lidera Marquezem. Skutkiem tego był bardzo szeroki wyjazd, co spowodowało, że na drugą pozycję powrócił #46.

Tak więc jako pierwszy linię mety przeciął Marc Marquez, jako drugi przyjechał Valentino Rossi, a trzecia pozycja przypadła walczącemu dziś do ostatniego okrążenia Daniemu Pedrosie. Czwartą lokatę wywalczył Jorge Lorenzo, za którym finiszował Stefan Bradl. Najszybszym kierowcą kategorii Open ponownie został Aleix Espargaro, który finiszował przed swoim młodszym bratem Polem.  Ósmą i dziewiątą lokatę wywalczyli dziś kierowcy DucatiAndrea Dovizioso i Andrea Iannone, a czołową dziesiątkę zamknął Bradley Smith.

Wyniki wyścigu MotoGP:

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42m 56.914s
2. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 42m 57.426s
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42m 58.748s
4. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 43m 1.454s
5. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 43m 8.062s
6. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 43m 11.127s
7. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 43m 13.041s
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 43m 13.089s
9. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 43m 14.954s
10. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 43m 21.695s
11. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 43m 34.067s
12. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 43m 39.835s
13. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 43m 40.213s
14. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 43m 52.071s
15. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 43m 56.105s
16. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 43m 57.820s
17. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 43m 58.198s
18. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 44m 3.035s
19. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 44m 22.109s
20. Michel Fabrizio ITA IodaRacing Project (ART) 44m 37.579s
Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* nie ukończył
Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) nie ukończył
Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) nie ukończył
Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) nie ukończył

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

AUTOR: migal75

Pasjonat wszystkich sportów motorowych - w szczególności tych na dwóch kołach. Związany z MOTOSP.PL od 2011 roku

komentarzy 36

  1. Chyba najładniejszy wyścig sezonu.
    Pedrosa jakiego chcemy oglądać
    Doctor jest w tym roku szybki,ale brakuje tej iskierki.

    • Iskierka jest gorzej z oponami/tempem pod koniec wyścigu :-)

      Świetnie dziś zaprezentował się Dani, wyleczył kontuzję i złapał wiatr w owiewki :-D Agresywny, jadący równy na limicie oby taki był do końca sezonu a bd naprawdę ciekawe widowisko :)
      Gratki również dla Vale za utrzymanie tempa oraz dla MM93, wygrał w walce z kimś a nie z samym sobą, na czym zyskało widowisko :-)
      Bradl też całkiem ładny weekend :-)
      Oby w Assen było podobnie ale w innej kolejności w TOP5 :-)

  2. Bardzo ciekawy wyścig :) szkoda aby, że Lorenzo i Bradl odpadli z tej grupy :)

  3. Za łatwo Pedrosa traci pozycje, a początek wyscigu jest w jego wykonaniu fatalny. Mam nadzieje że utrzyma takie tempo Dani i wkońcu skopie tyłek 93. Czy wie ktoś może ile Marc Marquez zarabia w Hondzie ? z tego co mi wiadomo to Cal Crutchlow na Ducati zarabia 3 kokosy to jesli Pedrosa ma zarabiac połowe tego to widać ile

  4. Za łatwo Pedrosa traci pozycje, a początek wyscigu jest w jego wykonaniu fatalny. Mam nadzieje że utrzyma takie tempo Dani i wkońcu skopie tyłek 93. Czy wie ktoś może ile Marc Marquez zarabia w Hondzie ? z tego co mi wiadomo to Cal Crutchlow na Ducati zarabia 3 kokosy to jesli Pedrosa ma zarabiac połowe tego to widać ile znaczy dla Hondy

  5. Dani wreszcie pokazał pazur :) szkoda, że skończyło się tak, jak się skończyło, chyba najlepszy wyścig sezonu… oby tak było w Assen… i oby Dani nie schował pazura po podpisaniu nowego kontraktu :D
    W Assen wreszcie krótsza prosta i wielka szansa Yamah na zwycięstwo

    • Takie wyścigi chcę oglądać! Dani wreszcie wrócił do walki o największą stawkę. Ale Marquez… Ten to dopiero ma zacięcie! Świetny wyścig w wykonaniu Valentino. Chcemy więcej! Oby powtórzył się zeszłoroczny scenariusz z Assen i Vale wskoczył na najwyższy stopień podium.

  6. Aleix szósty na mecie i znów lepszy od Ducati i Pola.

    BTW. Poprawcie tytuł – GP Katalonii a nie GP Hiszpanii

  7. Pytanie do historyków – czy zdarzylo sie juz kiedys tak, aby bracia wygrali wyscigi w roznych kategoriach podczas jednego weekendu? A idac dalej – czy jacys bracia wywalczyli kiedys dublet (1-2)? Dzieki za odpowiedz.

    Jesli #93 wygra w Assen, to bedzie w stanie wygrac juz wszystko;)

  8. To że Rossi pod koniec odpadł to już nie jego wina tylko motocykla, widać że hondy dużo lepiej sobie radzą na zużytych oponach a Yamahą miota jak szatan, Vale i tak wytrzymał dłużej niż Lorenzo; brawo Dani i brawo Aleix

  9. Wyścig palce lizać! Niestety yamaha na zużytych oponach odstaje od hondy co uniemożliwia walkę VR46 z MM93. Ciesze się że VR46 nie odpuszcza pomimo, co tu ukrywać , jego wieku (kiedy on zdobywał tytuły w klasie 500 czy MotoGP to część obecnych jego przeciwników chodziła w pieluchach:) Warto podkreślić, że na paddocku jest fajna atmosfera, szczególnie pomiędzy VR46 a MM93 – widać, że jazda sprawia im frajdę. Czekam na Assen i mam nadzieję, że VR46 zmieni na pierwszym stopniu podium MM93

  10. MasaKrA !!! dwa tygodnie do nastepnego wyscigu !!!!!!!

  11. I NIECH KTOS POWIE ZE WYSCIG BYL NUDNY BO WYGRAL MARQUEZ BYLA TAKI SAM JAK RESZTA KTORE WYGRAL POPROSTU RYWALE SIE PODCIAGNELI ON JECHAL JAK ZAWSZE

    • To już nawet nie wyścig jest nudny, tylko sezon. Marquez już ma zapewniony tytuł, choćby nie wiadomo co się miało stać. Wyścig owszem, pełen emocji ale TYLKO wyścig. Ja mam wrażenie że oglądam powtórki z gry, gdzie przeciwnicy mają ustawiony poziom co najwyżej Amator.

      Nie mam nic przeciwko temu, aby Marquez wygrał ten sezon. Ale do cholery, nie musi wygrywać wszystkich wyścigów aby udowodnić że jest najlepszy.

      • Hehe ,czyli co wg. ciebie powinien na kilku wyścigach odpuścić i specjalnie przyjechać drugi czy trzeci tak? Przecież to są mistrzostwa świata a nie podwórkowe ściganie na rowerach. Bądź poważny.

      • @DragstaR1 – NIE! Wcale nie powiedziałem że musi odpuścić i specjalnie przyjechać drugi. Po prostu jest mi szkoda reszty stawki. I to głównie dlatego jest mi ich szkoda że choćby nie wiadomo jak się starali, nie są w stanie pokonać #93. I z jednej strony ciekawe wyścigi bo walka trwa do końca, z drugiej strony – teatr jednego aktora.

  12. Niesamowity wyścig! Oby Dani tak agresywnie jeździł w kolejnych wyścigach. Siódme zwycięstwo Marca z rzędu. Chyba historia rodzi się na naszych oczach, bo jeśli rywale nie pokonają Marca w Assen, to gdzie?! Szczerze mówiąc, to chciałabym, żeby Marquez wygrał wszystkie wyścigi tego sezonu, tym bardziej, jeśli wyglądałyby one tak, jak dwa ostatnie. Czy wy też w trakcie wyścigu nie zauważyliście tych żółtych flag?
    Co się stało z Bautistą, bo nie zwróciłam uwagi?

  13. Super wyścig i emocje ! Podzielam zdanie przedmówców… Szkoda, że Lorenzo odpadł z walki o podium. Wydaje mi się, że zżera go ambicja walcząc z Marquezem. Co do Pedrosy, to szkoda gadać… Raz pokazał się u siebie i wielkie halo, a MM wyprzedzał go jak dziecko na rowerze. Pedrosa to dla mnie żaden wojownik… aczkolwiek żałuję, że na ostatnim kółku nie pozamiatał Marqueza :-) Oczywiście liczę, że w Holandii Vale w końcu wyleczy wszystkich !

  14. Mareczek Markez wyciągnął dżokera z rękawa i nikt go już nie pokona, jednak nie widzę go na najwyższym stopniu podium podczas TT Assen, chyba że duet Yamahy będzie miał przedwyścigową biegunkę i nie wezmą udziału w tym wydarzeniu, a na to już nawet grafenowa płytka nic nie pomoże.

    Pojedynki były, ale też miałem wrażenie, że lekko wypaczone przez opony itp., zawodnicy normalnie jechaliby do końca w grupie, bardziej podobała mi się walka Lorenzo vs Marquez z Mugello.

  15. Lorenzo na początku miał szansę żeby być na podium ładnie poleciał na pierwszych zakrętach :)

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
207 zapytań w 1,927 sek