Home / MotoGP / Marquez wciąż przewodzi w liczbie upadków

Marquez wciąż przewodzi w liczbie upadków

Po dziesięciu z dwudziestu zaplanowanych rund sezonu MotoGP 2024, najwięcej upadków zaliczył Marc Márquez. Po kilku trudnych latach z Hondą, gdzie często musiał jechać na granicy możliwości motocykla, aby osiągnąć lepsze wyniki, zawodnik przesiadł się na Ducati do zespołem Gresini. Mimo zdecydowanie lepszych rezultatów, nadal ma problemy z licznymi incydentami.

Hiszpan upadł już w tym roku 15 razy. Statystyka ta obejmuje wszystkie sesje (treningi, kwalifikacje i wyścigi). Trzy z tych upadków szczególnie zaważyły na sezonie Márqueza, ponieważ miały miejsce podczas wyścigów, w tym jeden na GP Ameryk, gdy walczył o zwycięstwo.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Márquez ma aktualnie jeszcze o 14 upadków mniej niż w całym zeszłym roku, ale o trzy więcej niż w 2024 roku drugi w tej statystyce Brad Binder (KTM) i Pedro Acosta (GasGas Tech3/KTM). Pierwszą szóstkę w tej statystyce uzupełniają Joan Mir (Honda), Marco Bezzecchi (VR46 Ducati) i Johann Zarco (LCR Honda), którzy zaliczyli po dziesięć upadków.

Spośród regularnych zawodników najmniej upadków zaliczył Luca Marini (Honda), który upadł tylko trzy razy — o jeden mniej niż Miguel Oliveira (Trackhouse Aprilia).

Źródło: motorcyclesports.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 6

  1. Statystyka o tyle ciekawa, co zupełnie nieprzydatna.
    Zamiast skupiać się nad upadkiem samym w sobie, lepiej zadać sobie bardziej produktywne pytanie , a mianowicie co jest przyczyną tak częstych upadków marqez’a ?
    Więcej problemów w tym sezonie Marqez narobił sobie kombinacjami w treningach i kwalifikacjach, próbując jechać ponad swoje możliwości lub czekając na pętli żeby się za kimś holować.
    W Niemczech zrobił taki sam błąd jak Viniales próbując się trzymać motocykla i tylko się potłukł, w Hiszpanii skasował nowy i jedyny pakiet aero jaki dostał w updated’cie .

    Błędy , błędy i jeszcze raz próba jazdy motocykle ponad limit swoich możliwości i maszyny, a to się w dłuższej, a jak i widzieliśmy po objęciu prowadzenia w sprincie i krótszym okresie czasu zwyczajnie źle kończy.

  2. Lorenzo kiedyś powiedział o MM że to człowiek, który nie boi się przewracać. Niemniej sam Marc przyznał że po ostatniej glebie w sprincie na Silverstone następnego dnia trochę to mu siedziało w głowie i jechał bardziej zachowawczo.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
165 zapytań w 41,302 sek