Home / MotoGP / Nastroje Michelin po testach w Jerez

Nastroje Michelin po testach w Jerez

Francuski producent opon wziął się ostro do pracy widząc jak bardzo jego rywal – Bridgestone przyczynił się do sukcesu Ducati w minionym sezonie. Wkłada teraz ogromny wysiłek w pracę, aby mieć pewność, że posezonowe testy uczynią ich silniejszymi niż dotychczaFrancuski producent opon wziął się ostro do pracy widząc jak bardzo jego rywal – Bridgestone przyczynił się do sukcesu Ducati w minionym sezonie. Wkłada teraz ogromny wysiłek w pracę, aby mieć pewność, że posezonowe testy uczynią ich silniejszymi niż dotychczas.

Michelin wypróbowuje nowe mieszanki, konstrukcje oraz pracuje nad rozwojem 16-sto calowych opon. Dyrektor koncernu — Jean-Philippe Weber jest bardzo zadowolony z dotychczasowych osiągnięć.

Przywieźliśmy dużo nowych opon do Jerez, ponieważ te testy były dla nas niezwykle ważne. Dane, które tutaj uzyskaliśmy pomogą nam w pracy podczas zimowej przerwy – powiedział Francuz. Wypróbowaliśmy nowe konstrukcje, nowe mieszaniny, nowe przednie i tylne opony — zarówno 16 jak i 16,5 calowe.

W przypadku przodu zastosowaliśmy nową konstrukcje, która daje kierowcy lepsze poczucie przyczepności oraz łatwiejsze manewrowanie. Jeżeli chodzi o tyły to pracowaliśmy nad powiększeniem pola krawędzi, jak również i przyczepnością aby polepszyć uzyskiwane wyniki.

Dani Pedrosa jeździł zarówno na 16 jak i 16,5 calowych oponach i wierzy, że 16 mają w sobie duży potencjał. Jeszcze bardzie entuzjastycznie nastawiony do tych opon jest Nicky Hayden. Dani powiedział, że 16 mają dobra przyczepność, ale chce abyśmy doprowadzili do jeszcze większej stabilności tych opon. Jest przygotowany do wypróbowania ich w styczniu w Sepang.

Dani powiedział nam również, że polepszyliśmy nasze opony do wurm-up — to dla nas dobra wiadomość. Wypróbujemy je ponownie w Sepang, na torze o wyższej temperaturze oraz przetestujemy ich konsystencje.

Pomimo tylu dobrych wiadomości Pedrosa uważa, że nadal potrzeba dużo pracy, aby móc rozpocząć sezon 2008 w możliwie jak najlepszej formie.

Podczas tych testów dostaliśmy bardzo dobry materiał od Michelin, dzięki czemu mogliśmy zrobić całkiem spory postęp – wyjaśnił Dani. Teraz inżynierowie muszą kontynuować swoją pracę, by ulepszyć motocykl i opony. Będziemy mogli w ten sposób uzyskać najlepszy zestaw na przyszły rok.

Michelin wkłada w prace ogromny wysiłek. Z pewnością są zdeterminowanie tak jak my, by zdobyć jak najlepsze wyniki podczas pierwszego wyścigu w 2008 roku.

Jest to dwukierunkowy proces, dlatego musimy cały czas ze sobą współpracować — my dajemy Michelin informacje, które potrzebują, a w zamian dostajemy opony jakie chcemy. Jestem przekonany, że zarówno Michelin i Honda umiejętnie dążą do jak najlepszych rezultatów.

Źródło: autosport.com

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 0,952 sek