Home / MotoGP / OFICJALNIE: Jorge Martin przechodzi do Aprilii!

OFICJALNIE: Jorge Martin przechodzi do Aprilii!

A jednak! Jorge Martin oficjalnie przechodzi do fabrycznego zespołu Aprilii! Lider klasyfikacji mistrzostw świata zasili fabryczny zespół marki z Noale na wieloletnim kontrakcie, gdzie zastąpi swojego dobrego przyjaciela, Aleixa Espargaro. To oczywiście zamyka temat awansu do fabrycznego składu Ducati, z którym przed tym weekendem Martinator był bardzo silnie łączony. Teraz tylko formalnością wydaje się ogłoszenie przez Ducati Lenovo podpisania Marca Marqueza. 

Jednocześnie dowiadujemy się, że czwartkowe relacje La Gazzetty dello Sport okazały się nieprawdziwe, mówiły one bowiem o dołączeniu Hiszpana do fabrycznej ekipy Ducati, a sam zainteresowany w taki sposób wzmocnił te plotki: „Jestem szczęśliwy i myślę, że idzie to w dobrym kierunku, ale jak już powiedziałem teraz jest to rolą Alberta, mojego menadżera i Ducati, by współpracować i zamknąć tą umowę.”

Kliknij, aby pominąć reklamy

Przypomnijmy, że podczas Grand Prix Francji Gigi Dall’Igna, czyli człowiek odpowiedzialny za takie decyzje w Ducati mówił, że decyzję podejmą patrząc nie tylko na sezon 2024, ale na całą karierę danego zawodnika, co oczywiście skierowało światła na Marca Marqueza, który powinien być teraz gotowy do dołączenia do Pecco Bagnai w czerwonym kolorze Ducati Lenovo. Ten ruch Martina otwiera także drzwiczki Enei Bastianiniemu, na potencjalne przejście do zespołu Pramac Racing, gdzie cały czas jeździłby Desmosedici w fabrycznej specyfikacji

Massimo Rivola, Szef zespołu Aprilii„Jorge, podążający ścieżką niepowstrzymanego rozwoju, jest dużym blokiem do osiągnięcia celu, na który wszyscy z wielkim głodem czekamy w Aprilia Racing. Dziękujemy doktorowi Michele Colaninno za tę możliwość, rozmawialiśmy wczoraj wieczorem i bez marnowania czasu podjęliśmy decyzję.”

Źródło: aprilia.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarzy 87

  1. Więc MM93 do dukata czerwonego.
    Cóż, wolałem jakby został w Gresini na GP 25 ale jest jak jest.

    • To dlatego Marc był taki zadowolony.
      Jeżeli tak to blady strach padnie na ukochanego przez wielu Peco.

      • …..
        Kiedy to niby Marqez był zadowolony?
        Wczoraj po wyścigu zasiadał z maszyny przy boksie wyraźnie zirytowany .
        W wywiadach też nie było po nim wiać optymizmu ?
        Więc o którym momencie weekendu mówisz ?

        Ps. Jeszcze Ducati nic nie ogłosiło, więc to na razie taka sama życzeniowa gadanina, jak ankieta przed weekend-em o tym kto wygra wyścig główny w niedzielę. Zdaje się miażdżącą większość głosowała na Mareczka.
        Luz malina – tak samo pisałeś pewnie w zeszłym sezonie, że Marqez na GP 23 „świat” wygra i każdy wyścig zamiatając młodych … 14 szans i zero zwycięstw Marqeza, to się uczy , to już ogarnął Ducati – to tor nie ten, to GP24 za szybkie .

        • Wrzuć na luz to tylko Internet.
          Często wszystko obierasz personalnie jakby to był atak w twoją stronę to też ci odbiera racjonalnego myślenia jak u większości ludzi.
          Nie wiem tutaj akurat muszę się z Tobą nie zgodzić bo jak pokazały kamery telewizyjne po zdjęciu kasku był widoczny uśmiech i na jego twarzy i był ewidentnie zadowolony bo wiedział że zrobił wszystko co mógł.

          • 123Bestia

            Pisz z jednego konta, po co się ukrywasz ?

            Nie napisałem niczego, co było by nieprawdą, w zeszłym roku takie posty przewijały się często na forum.
            Marqez’ na Ducati zaczaruje świat, a reszta będzie daleko w tyle.
            Ankieta też jest w temacie – zobacz jej wyniki przed niedzielnym GP Włoch , tak samo w Polsacie 70% stawiało na Marqeza.

            Nie widziałem momentu jak ściągał kask, dlatego się pytam gdzie to zadowolenie było.
            A sam twierdzisz, że z wyniku wyścigu, a nie z informacji o tym, że idzie do Ducati.

            Do tych którzy dają minusy pod nimi wpisami, przypominam, że rekord to 61 , a marzę o 93 :) więc na te setki osób zarejestrowanych głosujących w ankiecie na Marqeza, trochę jeszcze brakuje .

            Zobaczysz jeśli będzie tak jak przypuszczają media i Marqez pójdzie do Ducati, to Włosi sami sobie wpuszczą konia trojańskiego.
            Będzie można atmosferę w boksie nożem kroić.

            Oby sponsorzy zablokowali Marqeza w tym transferze.
            Jeśli pójdzie do fabryki i zostawi redbulla to będzie sensacja !

        • Italiano
          Ja Cię rozumiem ale wszystkiego nie można brać na poważnie szczególnie w Internecie bo można by było przez to zgłupieć. Ja akurat pisze z jednego konta nie potrzebuje aprobaty wiadomo że takie posty będą się pojawiać większość osób patrzy swoją sympatią do zawodnika bo mają do tego prawo ale czy mają racje wyrażając swoją opinie nie zawsze tak samo dotyczy tych co mają odmienne zdanie czy oni mają swoją racje nie zawsze ale nie każdy kibic tego sportu może sobie uświadomić jak wiele czynników ma wpływ na wynik końcowy zawodów większość kibiców podchodzi do tego sportu emocjonalnie jak również do zawodników ale to niestety występuje w praktycznie każdym sporcie.
          Wszystko wyjdzie w praniu jak to się mówi nie ma co na razie gdybać:) to tylko moje zdanie ale Ducati nie pozwoli sobie na takie coś jak mówisz bo widać tam jest inna mentalność jeśli chodzi o zawodników i jak podchodzą do każdego.

  2. Może wcześniejsze info z La Gazzetty dello Sport było prawdziwe, bo może Jorge był ustnie dogadany z Ducati. Tylko jeśli w tym wszystkim Ducati nie przewidziało reakcji Marca na miejsce w Pramacu i spanikowali, to trochę słabo.
    W każdym razie, zobaczymy teraz jak Jorge poradzi sobie bez żadnych poprawek motocykla do końca roku.

  3. Dramat Martin zasłużył na fabryczne siodło w Ducati wynikami, ale kiedy robi się pod górę przyszłemu pracodawcy jak to miało miejsce w zeszłym sezonie, to co się dziwić reakcji Ducati.

    Teraz marqez ma otwarte drzwi, pytanie jak niby ogarnie sponsorów, Ducati jest wspierane przez konkurencję z każdej strony.
    Zobaczymy ile są warte słowa Marqeza o fabrycznym zespole, a może kolejny raz zmieni zdanie.

    Dramatem jest jak zakłamana atmosfera tam panuję, jeszcze w ten weekend Martin zapewniał że rozmowy z Ducati są na dobrej drodze, a przecież już musiał od jakiegoś czasu negocjować z Aprillą.

    Nagle okaże się, że Ducati cup przestanie przeszkadzać sporej części fanów Marqeza, tak samo jak malowanie GP 25.
    Respol w Ducati sponsorem w Ducati w przyszłym sezonie?
    Ha ha ha. ..dramat

    • a moze bastianiani zostanie jednak:)

    • Wyczuwam z tego komentarza mocny ból tylnej części ciała z powodu przejścia GOATa MM93 na fabryczne Ducati Lenovo. Boli? Ma boleć:)

    • Italiano, to fakt, takie ściemniania się też po nich wszystkich nie spodziewałem, ale oni naprawde robili deal z Martinem i Marquezem, ale ponoć obaj mocno stalik przy swoim – czerwone Ducati…

      …I postawili na Marqueza.

    • Dramatem jest to że nie ogarniasz tematu. Emocje jak u kibola piłki kopanej. A to jest biznes jak każdy sport zawodowy. Twardy biznes i liczy się kasa, kasa i kasa. Marc jak nikt w MotoGP generuje zyski swymi zasiegami. I do tego może pociągnąć sponsorów klasy Repsol czy Red Bull. Poza tym decyduje ten kto ma kasę, czyli w przypadku Ducati – Audi.

    • Respol to Polska firma na alejach zaraz za wyjazdem z Pruszkowa 😅

    • Italiano chyba dostałeś „netowej sraczki”, nie lękaj się chłopie- przecież twój idol ma najlepszy sprzęt i zespól więc jak może mu zagrozić stary i podobno juz słaby Marquez. Czego się boisz?

  4. Byłoby śmiesznie gdyby się okazało, że to ten ostatni zakręt Mugello zdecydował, że Ducati chce za wszelką cenę zostawić sobie Bastianiniego dla Pramaca i jednocześnie nie stracić Marqueza ;) Z której strony by nie patrzeć, Martin skiepścił najważniejszy – po GP Walencji 2023 – weekend swojej kariery.

    • Nie wierzę, że o decyzji zadecydował ten weekend, za duże pieniądze, za poważna decyzja… Może w tej grze karty rozdawał Martin a nie Ducati. Może się nie dowiemy. To może być sytuacja w której wszyscy wygrywają. pożyjemy zobaczymy.

      • A możecie mi przypomnieć co ten Martin takiego złego zrobił bo ja nie w ząb nie wiem.

        • Ty do mnie? Ja nic nie pisałem, że Martin zrobił cokolwiek złego

        • Czyli do mnie? :D Nie chodzi mi że złego, tylko że był po prostu słabszy niż powinien być w weekend, który jak wszystko wskazuje, był decydujący o obsadzie miejsc, a upadek nie pomógł (podobnie jak we wspomnianej Walencji – również wyścig pod dużą presją). Nie wierzę, że to była decyzja Martina. Byłoby to wbrew jakiejkolwiek logice, chyba że Ducati chciało mu płacić w eurogąbkach.

        • Po 1 nie jest Włochem a po 2 nie jest medialny a po 3 jest arogancki

  5. Nie zdziwię się jak na dniach lenovo przedłuży kontrakt z Bestia

  6. Według mnie nie takie oczywiste, że Marc trafi do fabryki. Ducati pozbyło się właśnie groźnego rywala dla Pecco, więc po co mieli by podpisywać kogoś kto jeszcze bardziej będzie utrudniał mu zdobycie kolejnego tytułu? Nie lepiej im teraz podpisać Bestie? Marc by musiał zostać w gresini na starszym moto(o ile gresini nie wsiądzie na yamahe) albo by odszedł jednak do pramaca? A może GasGas? Wtedy Pecco jest bezpieczny. Kto wie. Jeszcze kwestie sponsora bo Lenovo to raczej monster a marc z redbullem związany.
    Ciekawe jak to się wszystko poukłada.

    • Pramac przechodzi na Yamahę. Gressini ma mieć fabryczne Ducati w przyszłym roku.

      • Skąd taka pewność? Było info od nich podczas tego albo poprzedniego weekendu, że w przyszłym roku zostają na ducati. Z resztą póki co, każdy team twierdzi że zostaje na ducati w 2025r pytanie kto blefuje.

  7. Ważne, że Bestia pozostanie w Ducati (nawet jeśli zmieni zespół)

  8. ale przecież w czerwonym Ducati jest już Peco i Bastianini.

  9. Marc dobrze sobie to wszystko wymyśli najpirw info ze obojetnie jakie moto byle fabryczne potem ze nie do pramac i Ducati obsrane :) dodatkowo przed kamerami chodził do KTMa
    Pewnie miał opcje b z wykupieniem Gresini ale skoro czerwoni pozbywają się Martina tym lepiej dla niego.

  10. Nieoficjalnie Marc Marquez będzie kolegą zespołowym Francesco Pecco Bagnai. W fabrycznym zespole Lenovo Ducati Factory Team źródło Autosport

    Enea Bastianini rozmawia z Pramac Racing, Ducati Aprilia i GAS GAS Factory Racing Tech3 Team

  11. Ducati walczyło o Martina i Marqueza – obaj chcieli czerwone moto, mimo, że na Mugello tylk GasGas był czerwony.

  12. myślę że Ducati za długo zwlekało. Mieli ogłosić wszystko do GP Włoch i Martin również miał czekać z decyzją do tego terminu. Ducati wczoraj niczego nie ogłosiło to Martin podjął decyzję. Uważam że to duży błąd. A o tym kto będzie jeździł w Lenovo pewnie dowiemy się pod koniec sezonu.

    • No właśnie nie.

      Ducati podjęło decyzję, więc Martin poszedł do Aprili, z którą też miał dogadane, jakby Ducati go nie wybrało.
      Aprili chciała zastępstwo z Aleixa, a Martin ma swoją życiową formę – kto by go nie chciał? :)

  13. No i niech teraz zgarnie tytuł na DUCATI, dopiero bedą czerwoni patrzyli.

  14. Szczerze teraz tak naprawdę zobaczymy jego weryfikacje i zobaczymy na co będzie stać Martina i jak szybko przystosuje się do motocykla Aprilii i zobaczymy czy to co mówi jest prawdą. Dla mistrzostw będzie to jeszcze ciekawsze bo Martin na Aprilii Acosta Redbull Ktm przynajmniej będzie urozmaicenie jakieś w stawce:).
    Wolałbym jednak żeby Martin trafił do fabryki a Marquez został u Gresiniego.
    Czas pokaże czy podjął dobrą decyzje.

    • A ja się cieszę, że wybrali MM93 do fabryki, a Martin idzie do Aprili – Aprilia potrzebuje dobrych i zmotywowanych zawodników, a my potrzebujemy dobrych mistrzostw MotoGp.

      Marquez w czerwonym Ducati?
      Musi wygladac kozacko w tym stroju ;)

      • Dla mnie czym więcej urozmaicenie w motogp tym lepiej i dla tego sportu i niech się rozwija czym większy rozgłos tym więcej nowych fanów i niech przyciąga to uwagę kibica:).

  15. Bestia idzie do KTMa, dostanie fabryczne moto.

    Możliwe, że wszytskie KTMy będą już tylko pomarańczowe.

  16. to Dukati postawiło im ultimatum : w GP Włoch pierwsza dwójka do Lenovo , druga do Pramaca. No i Martin przegrał z Bestią.

  17. Jeśli Bagnaia nie zostanie w tym roku mistrzem to już nim nigdy nie będzie jako team partner Marqueza

  18. Jeśli to wszystko prawda co pisze La Gazetta to znaczy że JM był dogadany z Ducati Lenovo ale jak MM zaczął gadać że nie interesuje go Pramac tylko fabryka to bosy Ducati spanikowali i podsunęli mu kontrakt do Lenovo. Ile w tym prawdy okaże się wkrótce.

  19. Maja Włocha który wygrywa na czerwonym motocyklu czy potrzebują Hiszpana który będzie mu bruździł ?

  20. Martin był wstępnie dogadany z Aprilia od dawna.Mowil że przechodzi do jednej z fabryk. Nie uzgodnione były jedynie warunki finansowe. Miesiac temu gdy Vinales opowiadał ze jest w życiowej formie, Aprilli nie zależało, aż tak bardzo na Martinie. Po wczorajszym „popisie” Vinalesa, chyba wszyscy w zarządzie Aprili spisali go na straty. I zgodzili się na finansowe zadania Martina.

  21. Ładnie włosi wydymali Peco, niespodziewaniem się takiego ruchu żeby brać wroga numer 1 do włoskiej stajni, tu już nie chodzi o atmosferę itd, tu liczy się tylko pełna dominacja Ducati za wszelka cenę. Teraz Martin środek tabeli na aprilii, MM majster a Peko ciekawe jak to wytrzyma psychicznie bo numerem 1 już nie będzie.

  22. Tak się teraz zastanawiam czy czasem Martin nie będzie miał łatwiej zdobyć majstra. Zeszło z niego ciśnienie że musi coś udowadniać, podobna sytuacja była z Lorenzo i Ducati 😁 zaczął jeździć jak podpisał kontrakt z Hondą.

  23. Najlepszy sprinter znika z Ducati. Szkoda i duży błąd, że go pominęli.
    Mam nadzieję, że w takim wypadku Bestia jednak zostanie na Ducati.
    Co do MM, to sporo osób w tamtym roku twierdziło, że zniszczy całą stawkę w sezonie 2024.
    Peco ma słabą psychę. Jeśli to poprawi, będzie nie do przejścia.

  24. Mimo mojej ogromnej sympatii i szacunku dla #93, ducati popełnia raki sam błąd stawiając na mistrza w post-prime, jak onegdaj yamaha z faworyzowaniem Valentino Rossiego i wypchnięciem z teamu Jorge Lorenzo do czerwonych.

    To #46 trzeba się było pozbyć, prawda jest taka, że yamaha z VR już nic nic ugrała, ale i lorenzo nie przystosował się do charakterystyki desmosedici.

    Teraz to samo robi gigi dlignia – pozbywa się swojego dominatora, który może potencjalnie przynieść teamowi wiele tytułów, na rzecz zawodnika, którego może wyeliminować już na amen jeden wypadek – bo wiemy że marc ma nadwyrężone zdrowie.

    Jasne, będzie jeszcze szybki że 2, 3 lata – ale to maks.

    Martinatot jest tu znacznie bardziej perspektywiczny i na aprilii też powinien być szybki.

    Zobaczymy, moim zdaniem błąd polityki kadrowej ducato jak kiedyś yamy.

    • Martin jeździ dla Ducati już 4 lata i nie zdobył mastera.
      Perspektywicznego to mają Pecco, który w przeciwieństwie do Martina, zdobył już 2 tytuły.
      Marc jest dla Ducati bardziej wartościowy, to jest najbardziej wartościowe nazwisko dzisiaj w MotoGP.
      Dodatkowo na słabszym moto nieźle sobie radzi i trzyma tempo najlepszych.

      Kadrowo, nie dało się tego lepiej zrobić.

    • skończyłem studia ale

      czy ktoś mógłby mi to przetłumaczyć na polszczyznę ?

    • Z jednej strony tak, ale znając dotychczasowy rys psychologiczny Martina, prędzej się napnie, żeby wszystkim jednak udowodnić że jest mistrzem, lepszą opcją niż Pecco, Enea i Marc – i skończy się kolejnymi kraksami, błędami. Inna sprawa, że teraz Ducati będzie miało nawet większy interes żeby Marc na satelicie wygrał majstra niż Jorge. Nie mówię o żadnych spiskach, po prostu, zatrzymanie rozwoju motocykla. Podobna sytuacja jak przed rokiem z Zarco.

  25. Ciekawa wiadomość. Śmiesznie by było, gdyby teraz Martin zgarnął mistrzostwo. No i ciekawe kto będzie Team partnerem Peco.

  26. Ha, ha, ha. No i Martin spłatał figla wszystkim znafcom.

    • obawiam się że największego figla spłatał sobie. Ale cóż, może tak jak Marquezowi potrzebna mu duża kasa i fabryczny kontrakt jest wartością na tę chwilę ważniejszy.

    • To Ducati podjęło decyzję, że bierze Marca, a nie Martin.
      Martin miał alternatywę w postaci Aprili.
      Ducati chciało go zatrzymać, ale miejsce w czerwonych było tylko jedno, tj Martin już nie chciał zostać w Pramacu.

  27. To jest bardzo dobra wiadomość, bo zwiększa szanse MM93 na przejście do Czerwonych.
    I tak jak bardzo nie sympatyzuję z TYM…Hiszpanem, tak bardzo chciałbym go zobaczyć w Fabrycznym Ducati 2025.
    Nie będzie już ŻADNHCH wymówek, będzie tylko Alfa Dogs fight, na który wszyscy czekamy.
    A nic nie kręci Bardziej niż Rosyjska Ruletka.
    Dear Mark Hunter! Follow your dreams, and prove, I’m wrong!

    • no z tym że nie będzie żadnych wymówek to bym był ostrożny. Chyba nie doceniasz kreatywności jego fanów w tej dziedzinie.

    • Cieszy mnie to podobnie jak ciebie Elektrycerz
      Kręci mnie jak sobie poradzą w jednym teamie , stosunkowo młody ale już dwukrotny MŚ kontra jeden z największych w historii tego sportu ale zniszczony przez kontuzje i podstarzały nie bójmy się powiedzieć
      Jak piszesz sprzęty takie same i dla nikogo intelektualnie sprawnego tłumaczenia że Bagnaia jeżdzi tym sprzętem od kilku sezonów nie przemówią
      bo wiemy że był taki który na zupełnie nowym dla siebie i nie najlepszym w stawce motocyklu z miejsca wygrywał
      Dla mnie MM jest porównywalny z VR względem talentu (jeszcze nie osiągnięć) i jeśli się nie mylę powinien być po sezonie wyżej niż Pecco a jeśli nie to Bagnaia wytrąci argumenty wszystkim wątpiącym w jego jakość skoro ogra Takiego Mistrza na porównywalnym sprzęcie

      • Zgadza się- Marquez wygrał wszystko na nowym dla siebie sprzęcie w pierwszym sezonie (z Rossim też).
        A Bagnaja nie będzie miał „porównywalnego” moto ,ale identyczne…

  28. Obstawiał bym że poszlon tu o kasę.
    Martin zapewne wiedział ile może ugrać w Aprilli, w Ducati pewnie też była propozycją obarczona warunkami (np musisz zdobyć tytuł lub podobne), do tego mniejsza gaża bo przecież oni mogą przebierać w zawodnikach.
    Pan Jorge się wkurzył i dał pstryczka czerwonym żeby z nim nie pogrywali, czym otworzył drogę Marquezowi do fabrycznego teamu.

    • Raczej Ducati nie podpisało umowy do końca maja i tyle

      • Dlatego napisałem że były propozycje zarówno ze strony Ducati jak i Aprilia.
        Nie chce mi się wierzyć że Aprilia załatwiła kontrakt w jeden dzień, tak samo jak nie chce mi się wierzyć że Ducati zmieniło zdanie bo MM strzelił focha że chce fabrykę.

    • Proszę Cię…naprawdę uważasz, że Martin komuś dał prztyczka?!?!?! To są biznesy i nikt nie patrzy na niczyje żale, fochy itp. Marquez jest dużo lepszą opcją pod każdym względem. Za kilka lat nikt nie będzie pamiętał, czy w 2024 tytuł zdobył Martin, Pecco czy MM, ale że zrobiło to Ducati. Poza tym w Ducati mają porównanie pomiędzy GP23 i GP24 więc wiedzą jak z formą stoi MM. Z jakiś powodów był to dla nich lepszy wybór. Naprawdę Wam się wydaje, ze ktoś w takim biznesie ktos będzie układał skład pod to, żeby dany konkretny zawodnik zdobył lub nie zdobył kolejnego mistrza, żeby ktoś nie zdobył tytułu i nie przebił wielkiego Vale, albo że Pecco woli w boksie tę czy inną osobę? Zejdźcie na ziemię. Ducati należy do niemców. Oni kochają tabelki. MM da im więcej korzyści niż Martin. I dlatego bedzie jeździł MM. Jeśli okaże się, że lepszym wyborem za dwa lata będzie Acosta czy nie wiem, ktokolwiek inny, to go ściągną. Bez sentymentów dla Bagnai czy Marqueza…

      • Tak uważam. Dokładnie tak jak dla Ducati to tabelka, dla Martina również.
        Kasa musi się zgadzać po obu stronach. Dlatego napisałem to na samym początku.
        Na marginesie nie pałam niechęcią do żadnego z panów czy też marek, po prostu biorę to na chłodno.

  29. Co tu się odwala na forum ? Jakieś komentarze z podziałem na „wrogów” i „tych jedynie słusznych”. Była kiedyś lekka wojna między VR46 i MM93, między VR i JL99 ale to już historia. Reszta to pojedyncze epizody wyścigowe typu Miller vs Mir i trochę machania rękami w wykonaniu Aleixa, Alexa czy Pecco. Hodowanie jakiejś ideologii typu Marquez kontra Reszta Świata MotoGP to tylko wytwór wyobraźni sympatyków poszczególnych ekip czy zawodników. Zobaczcie jak jest na trybunach przy obecności około 200 tys widzów – są różne sektory, ale też obok siebie siedzą zwolennicy wszystkich riderów i co ? Są jakieś zadymy ? Zobaczcie jak rozmawiają ze sobą bez problemów zawodnicy. Wyluzujmy panie i panowie – to fajny sport i szkoda nerwów na wzajemne dziwne zagrywki.

  30. No to teraz Martin mógłby zdobyć tytuł mistrza Świata w MotoGP i dać pstyczka w nos Ducatii

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
183 zapytań w 2,997 sek