Home / MotoGP / Pierwsze zmiany Red Bull Ringu podyktowane bezpieczeństwem

Pierwsze zmiany Red Bull Ringu podyktowane bezpieczeństwem

Red Bull Ring

Tuż przed weekendem GP Austrii nieco zmodyfikowano tor Red Bull Ring. Franco Uccini – odpowiadający w federacji FIM za bezpieczeństwo – po rozmowach z zawodnikami uznał, że należy poprawić zakręt #10. Jego szerokość zmniejszono z 13 do 10 metrów, aby motocykliści przejeżdżali przez niego wolniej.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Zawodnicy mają jeszcze w pamięci niedawne testy zorganizowane przez Ducati i wiedzą, które zakręty są szczególnie niebezpieczne. Modyfikacja zakrętu #10 spowoduje, że wspomniane testy, na których dominowało Ducati, okażą się mniej znaczące. Tym bardziej, że Michelin zabrał do Austrii dwie zmodyfikowane mieszanki tylnych opon. Można oczekiwać, że Ducati nie będzie już tak mocne jak podczas testów.

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Komentarze: 1

  1. Brawo :-) Lepsza prewencja i jakiekolwiek działanie w kierunku polepszenia bezpieczeństwa niż nie robienie niczego mimo sugestii zawodników. Nie wiem, czy przez to zrobi się DUŻO bezpieczniej ale „każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku” – oby był on tylko w dobrą stronę.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
160 zapytań w 1,085 sek