Home / MotoGP / Quartararo nie ma rozwiązania na problemy Yamahy

Quartararo nie ma rozwiązania na problemy Yamahy

Fabio Quartararo zajął dopiero ósme miejsce w pierwszym w tym roku grand prix. W Portugalii Francuz nie potrafił nawiązywać walki z rywalami, mówiąc, że obecnie Yamaha nie jest motocyklem nadającym się do bezpośredniej rywalizacji. Nie pomogło to, że i w sobotnim sprincie, i niedzielnym wyścigu głównym psuł starty.

„Mamy zupełnie inny motocykl niż pozostali. Kiedy inni podnoszą swoje maszyny, mają więcej przyczepności niż my. Na razie nie mamy na to rozwiązania. Można wrócić do pionu, trzymać się blisko, ale nie można przygotować się do wyprzedzenia. Oni po prostu odjeżdżają, a potem dopiero ty prostujesz. Nie można pozostać razem z nimi, żeby spróbować ich wyprzedzić, co dla mnie jest głównym problemem.” – powiedział.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Quartararo, który zajmuje 10. miejsce w klasyfikacji po pierwszej rundzie, w której nie zdobył punktów w sprincie, twierdzi, że Yamaha na 2023 rok dalej „ma ogromny potencjał” . Na pytanie, czy płynniejszy charakter toru Termas de Rio Hondobędzie bardziej sprzyjał M1-ce, Quartararo odpowiedział: „Oczywiście, to bardziej płynny tor, ale przyczepność tam jest bardzo niska.”

„Trudno powiedzieć, co możemy zrobić, ponieważ jechałem za motocyklami wszystkich producentów i za każdym razem gdy mieliśmy problem z jednym producentem, to tak samo było z pozostałymi. Mamy ogromny potencjał, możemy być szybcy, ale nie możemy walczyć, nie możemy jechać razem z nimi. Oczywiście są też producenci bardziej zaawansowani od nas. Nie umiem wyjaśnić słowami tego, co musielibyśmy zrobić aby się poprawić.” – dodał.

Źródło: motorsport.com
Fot.: Yamaha

Kliknij, aby pominąć reklamy

komentarzy 16

  1. Yamaha musi zacząć wystawiać drugi motocykl, bo Fabio w jednoosobowym zespole to za mało.

    • To raz. Dwa to brak satelity. A trzy to może silnik rzędowy zamiast V4 jak ma konkurencja.

      • Ducati jest szybkie od kilku sezonow tylko zawodnika brakowalo i ostatecznego szlifu co sie dokonalo dwa lata temu. Zespol Ducati dziala jak doskonale naoliwiona maszyna, wszystko gra i sa tego efekty. Mysle, ze zarowno w Hondzie jak i w Yamasze zabraklo wizji, lidera z prawdziwego zdarzenia i dobrego testowania. Jakby nie bylo. Japonczycy dominowali w wsrod producentow odkad pamietam i nie bylo tragedii. Teraz pora na Europejczykow chociaz Mareczek nie powiedzial ostatniego slowa. Jeszcze powlaczy a ze presja jest ogroma wiec i nie jeden glupi numer jeszcze pewnie wywinie bo szczescie chyba sie skonczylo.

  2. Taki sztab, takie zasoby finansowe i dalej dupa, a ktm potrafił zbudować motocykl tylko że dla ktm’a potężną pracę wykonuje Pedrosa, czy widzieliście kiedyś w padoku Yamahy kierowcę testowego???
    Pedrosa w ktm jest chyba co weekend wyścigowy

    • Pedrose w KTM, Pirro w Ducati, Bradla też bardzo często widać w Hondzie, no i Salvadori w Aprilli, rzeczywiście w Yamasze nie pamiętam, żeby był któryś z testerów

    • Dani Pedrosa też jestem tego zdania wykonuję świetną robotę dla KTM i w tym roku widzę go z dziką kartą na GP

      • Taaaak, Dani „mały rycerz” Pedrosa będzie w tym roku startował z dziką kartą, potwierdzili to nawet nasi komentatorzy w ubiegły weekend wyścigowy. Chyba z tych wszystkich testerów w całym padoku moto.gp robi największą robotę co przekłada się na wyniki dla KTM-ma co zresztą widać jak na załączonym obrazku… Brawo KTM, brawo kolarze, brawo Dani

  3. Kto by się spodziewał, że Japonia będzie w odwrocie, a karty będą rozdawać Włosi :D trzeba jednak trzymać kciuki by się odrodzili bo najgorsze jak by stwierdzili, że pakują manatki…

    • Gwiazda Europy zachodzi więc Japończycy kalkulują…

    • Oglądam MotoGP od kilku lat i największe nowinki zawsze zaczynały sie od Ducati.
      Innym zespołom brakuje innowacji.

      • Nie bronie Japońskich producentów, ale przez dawną dominacje Hondy i Yamahy Dorna od sezonu 2016 skroiła regulamin pod słabsze i mniej konkurencyjne włoskie motocykle Ducati i Aprilia, ujednolicając elektronike,i zmieniajac dostawce opon i od tego momentu zaczeły się problemy Yamahy , były jakieś przebłyski jak majster Fabio 2021 lecz nie była to taka dominacja producenta jak mamy teraz z Ducati, teraz możesz posadzić debiutanta na właską maszyne i jedzie w czołówce lub nawet wygrywa wyścig, A gdzie dojeżdża Morbidelli po tylu sezonach na Yamasze w motoGP ;/

        • Dokładnie!
          Do tej pory można sie zastanawiać co/lub kto skłonił Honde i Yamahe na zgode do jednolitej elektroniki- szantaż?

          • Ale skoro jest ujednolicona elektronika to znaczy że na tym poziomie wszystkie maszyny są takie same więc honda i Yamaha nie powinny odstawać a jednak odstają. Może powinni się cieszyć bo gdyby elektronika nie była zrównana to jeszcze odstawaliby od ducati,aprili czy ktm.

  4. Przekleństwem Yamahy było wygranie tytułu przez El Diablo w 2021. Od tego czasu w ekipe Kamertonów jest klasyczna pora na CSa. Tam musi dojść do wielkich rewolucji, w tym pożegnanie się z Franco i postawienie satelity. To są właściwie zadania „na wczoraj”!

    Z perspektywy ostatnich lat, teraz może Fabio żałować, że nie wybrał Ducati, gdy jeszcze jeżdził w Petronasie. Dziś wałczyłby o trzeci tytuł. A na tą chwilę wiele zanosi się na to, że ciułanie punktów będzie wszystkim, no co będzie go stać…

  5. Obecnie jest ciekawie. Nie lubię MM, Hamiltona, Sebastienow, nie lubię dominacji. To nie ich wina jednak wtedy jest nudno i źle. W regulaminie powinno być że kazdy po zdobyciu majstra x3 albo zmienia producenta albo do innej serii albo emerytura.

    • Może niech będzie odwrócona zasada nowych producentów w stawce, Ci ktorzy dołączali nie tak dawno tak jak Aprilia Suzuki czy Ktm mogi testowaćdużo wiecej i wprowadzać wiecej zmian w trakcie sezonu (za zdobyte podia i zwyciestwa sa naliczane jakies punkty i gdy twoj motocykl jest już konkurecyjny to tych testow producent ma juz tak samo dużo jak inni procducenci ) gdyby działało to w drugą strone ( wiem było by to bardzo niesprawiedliwe) i po kilku letniej dominacji producent miał mniej miejsca na rozwoj maszyny po to by konkurecja mogła go ”dogonic” ? A czy ktoś sie orientuje, co w przypadku gdyby np Honda miała tak tragiczny motocykl przez cały sezon nie zdobywając ani jednego punkta, to czy przysługują im jakies dodatkowe testy ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
166 zapytań w 2,058 sek