Oficjalne testy przygotowujące do startu sezonu MotoGP 2014 rozpoczęły się dzisiaj na torze Phillip Island. Na australijskim obiekcie byli obecni zawodnicy Hondy, Yamahy i Ducati.
Dodatkowe testy na PI zostały zaplanowane, aby uniknąć problemów, które pojawiły się z oponami Bridgestone podczas ostatniej rundy MotoGP, po wymianie nawierzchni toru w Australii.
Na testach pojawiło się również kilku zawodników z klasy Moto2, ponieważ Dunlop także musiał udoskonalić swoje mieszanki.
Marc Marquez z powodu kontuzji nie wziął udziału w testach.
Jazdy próbne rozpoczęły się o 9:30 lokalnego czasu i potrwały do 17:30, kiedy to po incydencie Mika Kallio pojawiły się na torze czerwone flagi. Fin został odwieziony na prześwietlenie bolącego, lewego nadgarstka.
Niestety z oświadczenia firmy Bridgestone wynika: „Ważne jest, żeby odnotować, iż dzisiejsze czasy nie są miarodajne , ponieważ zawodnicy używali różnych mieszanek opon.”
Testy potrwają do środy. Ekipy MotoGP, które są nieobecne w Australii będą mogły przetestować swoje motocykle podczas ostatnich testów przygotowujących, które odbędą się w dniach od 7 do 9 marca w Katarze. Zespoły Moto2 będą jeszcze miały możliwość testów w Jerez w okresie od 11 do 13 marca.
Wyniki pierwszego dnia testów w Phillip Island:
1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 29.213s [68 laps / 327.3km/h maks. prędkość]
2. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 29.576s | +0.363s [68 / 333.3]
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 29.730s | +0.517s [85 / 330.3]
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 29.961s | +0.748s [88 / 327.3]
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 29.965s | +0.752s [60 / 334.4]
6. Esteve Rabat ESP Marc VDS Racing (Kalex) 1m 32.316s | +3.103s [100 / 274.8]
7. Nico Terol ESP Mapfre Aspar Team (Suter) 1m 33.290s | +4.077s [82 / 274.8]
8. Mika Kallio FIN Marc VDS Racing (Kalex) 1m 33.440s | +4.227s [62 / 273.4]
9. Jordi Torres ESP Mapfre Aspar Team (Suter) 1m 34.000s | +4.787s [56 / 268.7]
Niebieski = klasa Fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie silniki zespołu w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
Czerwony = klasa Otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa Fabryczna.
Czarny = Zawodnik Moto2