O składach na sezon 2025 wiemy już praktycznie wszystko. Yamaha ogłosiła pierwszego zawodnika Pramaca – będzie to Miguel Oliveira. Czy dołączy do niego tak jak się spodziewamy, Jack Miller? Przekonamy się może już wkrótce.
Ducati:
Francesco Bagnaia (do końca 2026)
Marc Marquez (do końca 2026)
Enea Bastianini (do końca 2024)
Honda:
Luca Marini (do końca 2025)
Joan Mir (do końca 2026)
Yamaha:
Fabio Quartararo (do końca 2026)
Alex Rins (do końca 2026)
KTM:
Brad Binder (do końca 2026)
Pedro Acosta (do końca 2026)
Jack Miller (do końca 2024)
Aprilia:
Jorge Martin (do końca 2026)
Marco Bezzecchi (do końca prawdopodobnie 2026)
Aleix Espargaro (do końca 2024)
Maverick Vinales (do końca 2024)
Tech 3 KTM:
Enea Bastianini (do końca 2026)
Maverick Vinales (do końca 2026)
Augusto Fernandez (do końca 2024)
Pedro Acosta (do końca 2024)
LCR Honda:
Johann Zarco (do końca 2025)
Somkiat Chantra (do końca 2025)
Takaaki Nakagami (do końca 2024)
Pramac Yamaha:
Miguel Oliveira (do końca 2026)
Franco Morbidelli (do końca 2024)
Jorge Martin (do końca 2024)
Jack Miller (?)
VR46 Ducati:
Fabio di Giannantonio (do końca 2026)
Franco Morbidelli (do końca 2025)
Marco Bezzecchi (do końca 2024)
Trackhouse Aprilia:
Raul Fernandez (do końca 2026)
Ai Ogura (do końca 2026)
Miguel Oliveira (do końca 2024)
Gresini Ducati:
Alex Marquez (do końca 2026)
Fermin Aldeguer (do końca 2026)
Marc Marquez (do końca 2024)
Legenda:
zawodnicy już z umową na 2025 rok
zawodnicy jeszcze bez umowy na 2025 rok (+ prawdopodobna opcja)
prawdopodobny zawodnik – umowa nie została jeszcze ogłoszona
zawodnicy tracący miejsce w obecnym zespole na 2025 rok
A co z nowymi zespołami jak BMW i Kawasaki?
Kawasaki Racing Team wycofuje się w WorldSBK po zakończeniu sezonu 2024. Więc powrotu fabrycznego zespołu Kawasaki Racing Team do klasy MotoGP raczej nie będzie. Co do fabrycznego BMW to szef BMW Motorrad powiedział że na razie najważniejsze jest żeby odnosić jak najwięcej sukcesów w WorldSBK
Skoro Kawasaki wycofuje się z WSBK to może powrócić do MotoGP. BMW prowadzi w klasyfikacji WSBK.
Honda Factory Racing Team Nieoficjalnie przedłużył kontrakt Joan Mir do końca 2026 r.
Aprilia Factory Racing Marco Bezzechi Nieoficjalnie podpisał do końca 2026 r.
Pertamina Enduro VR46 Racing Team Fabio Di Giannantonio Nieoficjalnie przedłużono do końca 2026 r.
no te zmiany w teamach Ducati nie wszystkie wyglądają dobrze . A i niewiadomych wyjątkowo dużo.
Mam wrażenie, że na transferach najlepiej wyszły zespoły KTM i Aprilii które teraz mają obiecujących zawodników. Najsłabiej chyba wypadło Ducatii, które straciło Martina i Bastianiniego.
Zdecydowanie tak, ich decyzje ostanio są mocno dyskusyjne. Stracili nie tylko Martina i Bestie, ale też zespół Pramac. W sumie tylko i wyłącznie przez Marqueza. Mówiąc zwyczajnie – odje**** im przez niego :) w dłuższej perspektywie pożałują
Już jest potwierdzone oficjalnie że Chantra będzie na LCR
Porobiło sie nieźle w tym roku na giełdzie. Generalnie dziwi mnie bardzo mocno że Ducati postawiło na Marqueza, mimo że wiadomo – to jest żywa legenda, która dalej przez kilka następnych lat będzie się bić o podium, to Martinowi to miejsce się tak należało, że nie wiem co on jeszcze musiałby zrobić. No i Ogura – śmiesznie będzie wyglądać Japończyk cały umalowany w amerykańskie barwy :P Aprilla wygrała ten rok pod względem podpisów, mistrzowskie ruchy. Na ile tylko będą konkurencyjni, skoro są tacy nijacy – ani jacyś dobrzy, ale też nie słabi. Nie uważam też, żeby podpisanie Chantry wyszło LCR na lepsze czy dobre – typ jest 10 obecnie w Moto2, więc wątpie że w MotoGP będzie lepiej, a Takaa przynajmniej zna motocykl i wcale nie odstaje w tym roku od innych zawodników
Nakagami tam specjalnie dla wyników w LCR to nie siedział ;) Rins, Crutchlow – to byli zawodnicy pod wyniki.
Prima Pramac Racing Factory Yamaha Miguel Oliveira długoletnii kontrakt – Jack Miller roczny kontrakt z opcją przedłużenia na sezon 2026