Za nami około połowa sezonu 2024 i jednocześnie najgorętszy okres transferowy: przejście Marca Marqueza do Ducati „uwolniło” kilka innych roszad w składach na przyszły rok. Oto co wiemy na ten moment w sprawie składów zespołów MotoGP na kolejny sezon.
Ducati:
Francesco Bagnaia (do końca 2026)
Marc Marquez (do końca 2026)
Enea Bastianini (do końca 2024)
Honda:
Luca Marini (do końca 2025)
Joan Mir (do końca 2024)
Jack Miller (?)
Yamaha:
Fabio Quartararo (do końca 2026)
Alex Rins (do końca 2024)
KTM:
Brad Binder (do końca 2026)
Pedro Acosta (do końca 2026)
Jack Miller (do końca 2024)
Aprilia:
Jorge Martin (do końca 2026)
Marco Bezzecchi (do końca prawdopodobnie 2026)
Aleix Espargaro (do końca 2024)
Maverick Vinales (do końca 2024)
Tech 3 KTM:
Enea Bastianini (do końca 2026)
Maverick Vinales (do końca 2026)
Augusto Fernandez (do końca 2024)
Pedro Acosta (do końca 2024)
LCR Honda:
Johann Zarco (do końca 2025)
Takaaki Nakagami (do końca 2024)
Ai Ogura (?)
Pramac Ducati:
Franco Morbidelli (do końca 2024)
Jorge Martin (do końca 2024)
Fermin Aldeguer (?)
VR46 Ducati:
Fabio di Giannantonio (do końca 2024)
Marco Bezzecchi (do końca 2024)
Trackhouse Aprilia:
Miguel Oliveira (do końca 2024)
Raul Fernandez (do końca 2024)
Gresini Ducati:
Alex Marquez (do końca 2024)
Marc Marquez (do końca 2024)
Legenda:
zawodnicy już z umową na 2025 rok
zawodnicy jeszcze bez umowy na 2025 rok (+ prawdopodobna opcja)
prawdopodobny zawodnik – umowa nie została jeszcze ogłoszona
zawodnicy tracący miejsce w obecnym zespole na 2025 rok
A co z nowymi zespołami jak BMW i Kawasaki?
Kawasaki Racing Team wycofuje się w WorldSBK po zakończeniu sezonu 2024. Więc powrotu fabrycznego zespołu Kawasaki Racing Team do klasy MotoGP raczej nie będzie. Co do fabrycznego BMW to szef BMW Motorrad powiedział że na razie najważniejsze jest żeby odnosić jak najwięcej sukcesów w WorldSBK
Skoro Kawasaki wycofuje się z WSBK to może powrócić do MotoGP. BMW prowadzi w klasyfikacji WSBK.
Honda Factory Racing Team Nieoficjalnie przedłużył kontrakt Joan Mir do końca 2026 r.
Aprilia Factory Racing Marco Bezzechi Nieoficjalnie podpisał do końca 2026 r.
Pertamina Enduro VR46 Racing Team Fabio Di Giannantonio Nieoficjalnie przedłużono do końca 2026 r.
no te zmiany w teamach Ducati nie wszystkie wyglądają dobrze . A i niewiadomych wyjątkowo dużo.