Już niemal wszystkie najważniejsze miejsca na sezon 2017 w MotoGP zostały obsadzone. Znamy prawie wszystkich zawodników fabrycznych, a także i stajnie satelickie są coraz bliższe ogłoszenia wszystkich kontraktów. Najmniej wiemy o zawodnikach jeżdżących na Ducati. Poza fabryczną ekipą, aż trzy zespoły bolońskiej marki mają w sumie sześć wolnych miejsc.
Repsol Honda
Marc Marquez (do końca 2018)
Dani Pedrosa (do końca 2018)
Movistar Yamaha
Valentino Rossi (do końca 2018)
Maverick Vinales (do końca 2018)
Ducati Team
Jorge Lorenzo (do końca 2018)
Andrea Dovizioso (do końca 2018)
Suzuki
Andrea Iannone (do końca 2018)
Alex Rins (do końca 2018)
KTM
Bradley Smith (do końca 2018)
Pol Espargaro (do końca 2018)
Aprilia Gresini
Sam Lowes (do końca 2018)
brak ?
Faworytem do objęcia drugiej posady jest Aleix Espargaro
Marc VDS Honda
Jack Miller ?
Tito Rabat ?
Prawdopodobnie trzyletnią umowę do końca 2017 roku z HRC ma Jack Miller, dzięki czemu może zostać w Marc VDS. Szansę na kolejny rok może otrzymać Tito Rabat, choć podobno Honda nie jest zachwycona jego wynikami
Monster Yamaha Tech 3
Jonas Folger (do końca 2017, opcja na 2018)
brak ?
Mimo odbytych testów dla Suzuki, największe szanse na drugie miejsce w Tech 3 ma obecnie Johann Zarco. Francuz ma zostać wycofany z zapowiadanego startu w Suzuka 8 Hours dla Suzuki – zastąpić go może Toni Elias, startujący obecnie z powodzeniem w MotoAmerica
Pramac Ducati
Scott Redding ? (opcja na 2017 rok)
Danilo Petrucci ?
LCR Honda
Cal Crutchlow ?
Lucio Checchinello wyrażał chęć przedłużenia kontraktu z Brytyjczykiem, którego słabe wyniki i upadki są konsekwencją problemów z motocyklem Hondy. Pojawiały się pogłoski, że LCR może zostać zespołem satelickim Suzuki i wtedy Crutchlow straciłby swoje miejsce, ale obecnie jest to bardzo mało prawdopodobne
Aspar Ducati
Yonny Hernandez ?
Eugene Laverty ?
Brak podjętych decyzji – oczekiwania na ruchy rywali. Zespół wyrażał chęć zatrudnienia Aleixa Espargaro lub Alvaro Bautisty
Avintia Ducati
Hector Barbera ?
Loris Baz ?
Brak podjętych decyzji – oczekiwania na ruchy rywali. Bardziej prawdopodobne pozostanie Hectora Barbery, który radzi sobie bardzo dobrze i jest najlepszym zawodnikiem Ducati w klasyfikacji sezonu
Honda nie jest zadowolona z wyników Rabata? Ciekawe czy którykolwiek z zawodników jest zadowolony z Hondy…
Zastanawia mnie przyszłość dwójki z Aprilii, jeśli faktycznie Szparag do Włochów dołączy. Satelity z MotoGP, zespoły World Superbike, czy jeszcze inne opcje? :)
Teraz, kiedy Dorna zarządza i WSBK to pewnie niektórzy trafią tam.
Miejsca w MotoGP w każdym bądź razie nie ma, do Moto2, jak swego czasu Elias, nikt już chyba nie pójdzie.
Jestem ciekaw jak będzie wyglądała relacja w yamasze w przyszłym roku no i zagadkę stanowi skład suzuki gdyż AI jeździ czasem z gorącą głową a Rins będzie to dla niego debiutancki sezon