Jorge Lorenzo wywalczył pierwsze pole startowe do Grand Prix Hiszpanii. Lorenzo przed własną publicznością wydaje się być murowanym faworytem do jutrzejszego wyścigu. Pierwszy rząd uzupełnią obaj zawodnicy Repsol Honda – Dani Pedrosa i Marc Marquez.
Q2
Dziesięciu najlepszych zawodników wyłonionych w treningach wolnych i dwóch z Q1 zakwalifikowało się do sesji Q2 na hiszpańskim torze Jerez. Najszybszy podczas 15 minutowego przejazdu, który zadecydował o ustawieniu na starcie do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix Hiszpanii, okazał się być Jorge Lorenzo. Hiszpan z czasem 1’38.673 był lepszy od drugiego Daniego Pedrosy o 0.247 sekundy. Pierwszy rząd dopełni Marc Marquez.
Temperatura powietrza wynosiła wówczas 26 stopni Celsjusza.
Na początku kwalifikacji czas najlepszego okrążenia wykręcił dzisiejszy solenizant – Jorge Lorenzo. Hiszpan nie oddał pozycji lidera aż do końca.
Na 9 minut do końca sesji, pozycję lidera zaatakował Dani Pedrosa, ale nie udało mu się poprawić czasu swojego rodaka. Z czasem 1’38. wywalczył 2. pozycję.
Groźnie wyglądający upadek zanotował Cal Crutchlow, który wchodząc w zakręt złapał uślizg przedniego koła. Brytyjczyk zdążył jednak wyjechać na tor na 3 minuty przed zakończeniem kwalifikacji. Ostatecznie, na rezerwowym motocyklu, Cal zdołał wywalczyć 4. miejsce.
Pod koniec kwalifikacji upadki zaliczyli Valentino Rossi i Dani Pedrosa. Obaj stracili kontrolę nad przodem motocykla i wypadli z toru.
Q1
W pierwszych kwalifikacjach najszybszy okazał się być Stefan Bradl, który z czasem 1’39.985 był zaledwie o 0.005 sekundy szybszy niż jego rywal Bradley Smith. Tym samym oboje zapewnili sobie awans do drugiej sesji kwalifikacyjnej.
Wyniki kwalifikacji MotoGP – Grand Prix Hiszpanii:
Q2:
1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1'38.673s 2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1'38.920s 3. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1'38.971s 4. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1'39.262s 5. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1'39.300s 6. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1'39.509s 7. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1'39.654s 8. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1'39.847s 9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1'39.848s 10. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 1'39.980s 11. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1'40.087s 12. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1'40.356s Q1: 13. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1'40.085s 14. Michele Pirro ITA Ducati Test Team (GP13) 1'40.182s 15. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1'40.466s 16. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1'40.654s 17. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1'40.852s 18. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT)* 1'41.324s 19. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1'41.513s 20. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1'41.536s 21. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1'41.779s 22. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM CRT)* 1'41.935s 23. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1'43.220s
Wyniki FP4 MotoGP – Grand Prix Hiszpanii:
1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1'38.997s 2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1'39.295s 3. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1'39.313s 4. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1'39.843s 5. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1'40.072s 6. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1'40.156s 7. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1'40.193s 8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1'40.458s 9. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1'40.534s 10. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1'40.566s 11. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1'40.842s 12. Michele Pirro ITA Ducati Test Team (GP13) 1'40.876s 13. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1'40.969s 14. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 1'41.055s 15. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1'41.197s 16. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1'41.240s 17. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1'41.635s 18. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1'41.851s 19. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1'42.010s 20. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1'42.099s 21. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT)* 1'42.099s 22. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM CRT)* 1'42.387s 23. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1'42.605s * Standardowe ECU.
no to Najlepszego Lorek 100lat!
Po raz kolejny Lorek poza zasięgiem rywali coś czuję powtórkę z Kataru. Start i tyle go widzieli rywale. Choć ja do Lorka osobiście nic nie mam, śledziłem jego karierę od 125 i koleś jest kosmiczny. Już w swoim trzecim sezonie w MOTOGP przewyższał mojego ulubieńca Valentino, teraz go wręcz deklasuje. Coś czuję, że biedny Vale kolejnego zwycięstwa w klasie królewskiej może nie zaliczyć heh. W przyszłym roku obstawiam pełną dominację Marca i Lorka
Wydaje mi się, że jeśli Lorenzo dobrze wystartuje, to faktycznie może być nie do dojścia, ale myślę że czołówka tak łatwo mu nie da odjechać. Liczę na dobry start Doktora :-)
ale dzisiaj leżeli jak muchy, jutro będzie wesoło…
Maszyna Lorenzo jest po prostu fenomenalna. Jeździ jak po sznureczku – podejrzanie to wygląda. ;]
Moim zdaniem ona jest zrobiona pod taki styl jak on lubi, ale to nic złego, gość jest 5x szybszy niż Vale :P
Ja obstawiam, że atomowa wystartuje Dani i troszeczkę zwolni Lorenzo :) co spowoduje, że cała 4 będzie bardzo blisko siebie na 1 kółkach .
Jak Pedrosa przyblokuje na początku Lorka, to może być różnie. Yamachy pewnie pojadą na miękkich oponach i pod koniec może być problem, a Pedrosa minimalnie odstawał od Lorenzo przez cały weekend.
Ty Dawid wiesz ile to jest 5 razy szybciej.W katarze też VR był daleko i co pokazał jak na razie to nikt nie wyprzedza tak jak Doktor.I chciałbym widzieć ich jak za 8 lat czy Lorek,czy Dani walczy w czołówce jak VR więc już dajcie mu spokój bo swoje zrobił.
zeno daj spokój – dla dzieci neostrady świętości nie ma. Pewnie większość hejterów jeszcze sepleniła jak Rossi zdobywał tytuły ;-)
dokładnie,w 100% się zgadzam!!
Ludzie lubię Vale, ale trzeba spojrzeć jak jest, a nie zakłamywać rzeczywistość… nie obchodzi mnie jak Lorenzo będzie śmigał w wieku 34, pewnie już nie będzie, ale nie w tym rzecz. Fakty są takie, że Rossi jest lepszy od Lorka w walce, to normalka, ale by móc go wyprzedzić musi do niego dojechać, a niestety jest zdecydowanie wolniejszy… i tyle, także się nie spinajcie :P
Może zdecydowanie wolniejszy to nie jest, ale wiadomo kto jest szybszy w firmie Yamacha. Ja zwolenników Rossiego rozumiem, bo też mam faworytów w innych dyscyplinach, którzy swego czasu świecili najjaśniej, a teraz już nie idzie im tak dobrze. Rzeczywistości nie można jednak zakrzywiać. Vale musi się napocić, żeby rywalizować z Hiszpanem, bo to nie jest Hayden, który w wyścigach sobie nie radzi.
Hayden sobie radzi, czy nie sprawa dyskusyjna ale wielkiej przewagi nad Haydenem Rossi jezdząc na ducacie tez nie pokazał, czasy na trenninagach i kwalifikacjach miał często gorsze
Tak czy siak kwalifikacje bardzo ciekawe… Jak było widać nawierzchnia przy wysokiej temperaturze płatała różne figle, i bardzo jest ciekawe jak to będzie z oponami na całym dystansie. 2 rząd dla Rossiego to całkiem nieźle, mając na uwadze, że wyścig to inna bajka. Liczę na podium dla #46 choćby trzeci stopień choć w tych warunkach wszystko może się zdarzyć. Pozdrawiam i miłego wyścigu.
Kibicuje Valentino od czsów jego 125 często na zywo, wiem ile znaczy dla TEGO sportu ale trudno się nie zgodzić z Dawidem-
100% racji
Jeśli nie pozwolą Lorenzo odjechać na pierwszych okrążeniach, to może być niezwykle ciekawie. Ale póki co Jorge poza zasięgiem, jak sam przyznał nie wykonał idealnego okrążenia bo popełnił błąd na dohammowaniu, a i tak pozwoliło mu to na wygranie kwalifikacji. Lorek obecnie jeździ tak , jak Vale w Repsol Honda, bynajmniej bardzo podobnie. Wtedy dla Rossiego nie było tzw. nieleżących torów, a i nawet jak dostał karę 10 sek. za wyprzedzanie przy żółtej fladze w Australii i tak pocisnął rywali,że przyjechał z przewagą po odjęciu karnych sekund 5 sek nad drugim zawodnikiem. Lecz to czasy zamieszłe, teraz musi się niezwykle napocić, by móc walczyć o podium.
Przede wszystkim w czasach hegemonii Rossiego nie było elektroniki, więcej zależało od zawodnika. Teraz mamy tak, jak w F1 – nie masz czym jechać, to nic nie zdziałasz. Yamaha ma dużo lepszy motocykl od Hondy, a Lorenzo jest do niego świetnie dopasowany. Stąd też Spies i Rossi mają problemy… ;]
Po czym wnioskujesz, że Yamaha jest dużo lepsza od Hondy? Nieokrzesany debiutant potrafi w dwóch wyścigach rozłożyć na łopatki czołowego rok temu zawodnika na Hondzie, więc zapewne są jeszcze rezerwy.
Solenizant to ktoś, kto obchodzi imieniny. Lorenzo 4 maja ma urodziny, więc jest JUBILATEM!!!