Zanim zawodnicy wyjadą na tor Sepang, prezentujemy Państwu kilka ciekawych statystyk przed nadchodzącym weekendem. Jednocześnie przypominamy, że runda o Shell Advance Malaysian Motorcycle Grand Prix będzie przedostatnią w sezonie 2009.@Zanim zawodnicy wyjadą na tor Sepang, prezentujemy Państwu kilka ciekawych statystyk przed nadchodzącym weekendem. Jednocześnie przypominamy, że runda o Shell Advance Malaysian Motorcycle Grand Prix będzie przedostatnią w sezonie 2009.
200 -> Ostatni triumf Marco Simoncelli’ego w wyścigu o Grand Prix Australii, był w sumie dwusetnym zwycięstwem, jakie odnosili Włosi w klasie 250cc.
149 -> Drugie miejsce wywalczone przez Valentino Rossi’ego na Phillip Island było w sumie jego 149-tym finiszem na punktowanej pozycji w klasie królewskiej. Tylko trzech innych zawodników więcej razy zdobywało punkty w kategorii 500cc/MotoGP, a byli to: Alex Barros (195), Loris Capirossi (153) oraz Carlos Checa (150).
28 -> Obecny lider klasyfikacji generalnej w klasie 250cc — Hiroshi Aoyama już w najbliższą niedzielę, podczas dnia wyścigów w Malezji, obchodzić będzie swoje dwudzieste ósme urodziny.
19 -> Zwycięstwo Casey’a Stonera w ostatnim Grand Prix Australii było jego dziewiętnastym triumfem w klasie królewskiej. Oznacza to, że #27 został drugim Australijczykiem w historii, który wygrywał najwięcej wyścigów. Jeden triumf mniej na swym koncie ma Wayne Gardner, z kolei bezapelacyjnym liderem tej klasyfikacji jest Mick Doohan, który zwyciężał 54 razy.
19 -> Stoner wszystkie swoje triumfy zdobył na motocyklu o pojemności 800cc. Jest więc, wraz z Valentino Rossim, najczęściej wygrywającym zawodnikiem od czasu „nowej ery”. Włoch, podobnie jak Casey, od początku sezonu 2007 triumfował dziewiętnaście razy.
19 -> Nadchodzące GP Malezji będzie w sumie dziewiętnastym odbywającym się w tym kraju. W latach 1991-1997 wyścigi rozgrywane były na torze Shah Alam, później na rok zawodnicy przenieśli się wyjątkowo na Johor, by od sezonu 1999 nieprzerwanie przyjeżdżać na obiekt Sepang.
10 -> W niedzielę minie dokładnie dziesięć lat od Grand Prix Rio w 1999 roku, podczas którego Alex Criville jako pierwszy Hiszpan zdobył tytuł w klasie 500cc, a Valentino Rossi tego samego dnia wywalczył koronę mistrzowską w „ćwierćlitrówkach”.
5 -> Valentino Rossi jest najbardziej utytułowanym zawodnikiem na torze Sepang. Włocha wygrywał aż pięciokrotnie, dwa razy na Hondzie i trzy razy na Yamasze.
4 -> Yamaha jest najbardziej utytułowanym producentem na malezyjskim obiekcie od czasu wprowadzenia czterosuwów w 2002 roku. Producent spod znaku trzech skrzyżowanych kamertonów wygrywał aż cztery razy, dwa triumfy mniej na swym koncie ma Ducati, a tylko raz zwyciężał zawodnik na Hondzie.