Pol Espargaro oficjalnie opuści zespół Repsol Hondy, i powróci na motocykl KTM, ale nie do głównego zespołu, a do ekipy Tech3, która przed sezonem 2023 zmieni nazwę. Teraz będzie to GasGas. Jest to hiszpańska marka, należąca do KTM.
W zespole fabrycznym KTM startowali będą Brad Binder, który zaliczał będzie swój czwarty i piąty sezon z tą ekipą. Miguel Oliveira straci posadę w fabrycznej stajni na rzecz Jacka Millera. Nie oznacza to, że Portugalczyk na pewno zmieni motocykl: jak mówi Pit Beirer, drugi zawodnik GasGasa nie jest jeszcze ogłoszony. „Wciąż jest szansa dla Miguela” – mówi Beirer.
Oliveira może przesiąść się na Aprilię, która będzie mieć w końcu zespół satelicki – RNF. Portugalczyk wcześniej odrzucił możliwość powrotu do Tech3 (GasGas), jednak być może dalej dopuszcza taką ewentualność. Oznaczałoby to, że obaj aktualni zawodnicy Tech3 zmienią barwy: Remy Gardner, oraz Raul Fernandez.
GasGas w nowych czerwonych barwach dalej będzie wykorzystywał fabryczne motocykle KTM RC16. GasGas ma już podobne rozwiązanie w Moto3 i Moto2, startując razem z zespołem Aspara. W Moto3 jest uznawany jako osobny konstruktor, jednak w Moto2 już jako Kalex. Na razie niewiadoma jest jedna – czy GasGas w MotoGP miałby być traktowany jako nowy producent, ale jest to wysoce nieprawdopodobne, bowiem w ten sposób mógłby uzyskać przywileje. Brakowałoby jednak w tym logiki, bowiem są to przecież zwykłe maszyny KTM.
bez sensu, na siłę… po co kojarzyć markę z motocyklami sportowymi skoro daleko im do produkcji takowych?
Promocja 😉
Czym więcej będzie widziane słowo GasGas tym bardziej ludzie uwierzą, że to marka warta zainteresowania. KTM upycha swoją reklamę wszędzie gdzie tylko może jednocześnie tworzy monopol
czemu kolor czerwony? wszyscy wiedzą, że czerwone jest Ducati..