Jedynie 0.002s rozdzieliło po poniedziałkowych testach powyścigowych MotoGP Mavericka Viñalesa z Yamahy i i Marka Marqueza z Repsol Hondy. Zawodnicy po raz pierwszy mieli okazję sprawdzić nową mieszankę opon Michelin. Zespół Yamahy ponadto skupiał się na testach nowego podwozia.
1. Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 38.635s [okr 23/84]
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 38.637s +0.002s [26/96]
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 38.716s +0.081s [48/52]
4. Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 38.999s +0.364s [12/69]
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 39.030s +0.395s [27/44]
6. Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 39.124s +0.489s [4/50]
7. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 39.319s +0.684s [19/70]
8. Hector Barbera ESP Reale Avintia Racing (Desmosedici GP16) 1m 39.460s +0.825s [59/60]
9. Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 39.528s +0.893s [5/42]
10. Scott Redding GBR Octo Pramac Racing (Desmosedici GP16) 1m 39.536s +0.901s [50/61]
11. Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 39.548s +0.913s [29/86]
12. Tito Rabat ESP Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 39.576s +0.941s [28/71]
13. Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 39.654s +1.019s [92/92]
14. Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 39.797s +1.162s [4/39]
15. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP17) 1m 39.879s +1.244s [8/57]
16. Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 39.959s +1.324s [7/64]
17. Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 40.111s +1.476s [4/46]
18. Takuya Tsuda JPN Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 40.163s +1.528s [93/95]
19. Loris Baz FRA Reale Avintia Racing (Desmosedici GP15) 1m 40.377s +1.742s [57/58]
20. Mika Kallio FIN KTM Test Rider (RC16) 1m 40.382s +1.747s [18/76]
21. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 40.463s +1.828s [22/62]
22. Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 1m 40.572s +1.937s [54/64]
23. Sylvain Guintoli FRA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 41.260s +2.625s [30/37]
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 38.637s +0.002s [26/96]
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 38.716s +0.081s [48/52]
4. Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 38.999s +0.364s [12/69]
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 39.030s +0.395s [27/44]
6. Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 39.124s +0.489s [4/50]
7. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 39.319s +0.684s [19/70]
8. Hector Barbera ESP Reale Avintia Racing (Desmosedici GP16) 1m 39.460s +0.825s [59/60]
9. Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 39.528s +0.893s [5/42]
10. Scott Redding GBR Octo Pramac Racing (Desmosedici GP16) 1m 39.536s +0.901s [50/61]
11. Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 39.548s +0.913s [29/86]
12. Tito Rabat ESP Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 39.576s +0.941s [28/71]
13. Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 39.654s +1.019s [92/92]
14. Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 39.797s +1.162s [4/39]
15. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP17) 1m 39.879s +1.244s [8/57]
16. Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 39.959s +1.324s [7/64]
17. Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 40.111s +1.476s [4/46]
18. Takuya Tsuda JPN Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 40.163s +1.528s [93/95]
19. Loris Baz FRA Reale Avintia Racing (Desmosedici GP15) 1m 40.377s +1.742s [57/58]
20. Mika Kallio FIN KTM Test Rider (RC16) 1m 40.382s +1.747s [18/76]
21. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 40.463s +1.828s [22/62]
22. Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 1m 40.572s +1.937s [54/64]
23. Sylvain Guintoli FRA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 41.260s +2.625s [30/37]
Źródło: crash.net
Rossi strasznie cienko , pytanie czy sobie zignorowal testy czy faktycznie ustawień znaleźć nie może , jak na Le Mans nie znajdzie ustawień to można powiedzieć że siada psychicznie tyle :P
Rossi psychicznie ?? Proszę Cię
W wywiadzie po testach, Rossi mówił że znaleźli przyczynę niektórych problemów i udało się je wyeliminować.
@Czoki Załózmy taką sytuację no pomyśl przez chwilę , wyścig w Jerez nie wychodzi , w Le Mans nie wyjdzie i jeszcze na domowym torze Mugello również nie wyjdzie to jakie wnioski się nasuwają? Hmm? :)
To nie jest tak ze VR jest daleko z tyłu, to reszta jest daleko z przodu :-)
Zwłaszcza w generalce;)
Jest pokusa, sam przyznaję się do tego pierworodnego grzechu, oceny natychmiastowej po jednym, dwóch wydarzeniach…a świat jest tak ciekawy i nie do końca przewidywalny.
Celem poniedziałkowego testu nie było dla VR46 zrobienie znakomitego czasu na oparach i miękkiej oponie, a zrozumienie problemów, z którymi się zmaga od przedsezonowych testów i tymi, które zjadły go w Jerez…
Ja natomiast myślę, że Rossi i Yamaha po prostu nie mają w tym roku szczęścia co do Jerez. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A dla mnie to wygląda jakby nie mieli tempa w tym sezonie, a w pierwszych trzech wyścigach tylko szczęście ich ratowało.
szczęście?, to przeanalizuj wyścigowe tempo z 3 pierwszych GPs.
Szczęście w takim sensie, że w ostatniej chwili przed wyścigiem udało się coś poprawić i wypaść dobrze.
„dys66 ” coś w tym jest ! w pierwszym wyścigu na Losali Vinales wygrał co było zaskoczeniem ale juz a Argentynie Marc pocisną jak rakieta nawet za bardzo bo wyglebił !gdyby nie to dojechał by pewni z 10 sek. przed resztą , w Austin to juz wiadomo było kto wygra, a w Jerez …. wszyscy wiemy jak się to skończyło !
Tutaj się przychylam ku temu, co napisał Paweł. W 2016 całkowicie odwrotna sytuacja, pole poisition i piękna wygrana.
Przed Jerez:
Rossi/Vinales mistrz, Lorenzo się skończył, a Yamaha ma najlepszy motocykl.
Po Jerez:
Rossi/Vinales jechali wcześniej na farcie, Lorenzo będzie się teraz liczył, a Honda ma najlepszy motocykl.
No…
Po prostu Honda i Ducati poprawili swoje motocykle, teraz trzeba poczekać na poprawki Yamahy (mam nadzieję, że im lepiej wyjdą niż w zeszłym sezonie). Podobno spieszyć się trzeba tylko przy łapaniu pcheł, więc ocenę zostawię sobie na listopad. Do końca 14 wyścigów, w generalce ciasno więc będzie się działo. I o to chodzi:)