Fabio Quartararo wciąż błyszczy formą w jednookrążeniowym tempie: Francuz był najszybszy pierwszego dnia testów prywatnych MotoGP w Misano, gdzie obecny były wszystkie ekipy fabryczne plus niektóre prywatne. Zawodnik SRT Yamahy wciąż dochodzi do siebie po wypadku i zderzeniu z Andreą Dovizioso w Wielkiej Brytanii.
Na tor wrócił po kontuzji Joan Mir. Miguel Oliveira, odczuwający skutki upadku z Silverstone wcześniej przerwał jazdę, podobnie jak Jorge Lorenzo, który jeszcze nie jest w pełni sił po urazie. Z ciekawostek – Yamaha testuje we Włoszech nowy karbonowy wahacz, o jaki od dawna prosi Valentino Rossi. Prace trwają cały czas nad prototypem na 2020 rok.
Wyniki 1. dnia: | |||||
1 | Fabio Quartararo | FRA | Petronas Yamaha (YZR-M1)* | 1m 32.996s | Session 2 |
2 | Franco Morbidelli | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.023s | Session 2 |
3 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.226s | Session 2 |
4 | Maverick Viñales | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.251s | Session 2 |
5 | Valentino Rossi | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.300s | Session 2 |
6 | Pol Espargaro | SPA | Red Bull KTM Factory (RC16) | +0.592s | Session 2 |
7 | Michele Pirro | ITA | Mission Winnow Ducati (GP19) | +0.654s | Session 1 |
8 | Johann Zarco | FRA | Red Bull KTM Factory (RC16) | +0.694s | Session 2 |
9 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR)* | +0.767s | Session 2 |
10 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.781s | Session 2 |
11 | Jack Miller | AUS | Pramac Ducati (GP19) | +0.806s | Session 2 |
12 | Aleix Espargaro | ITA | Factory Aprilia Gresini (RS-GP) | +0.846s | Session 2 |
13 | Andrea Dovizioso | ITA | Mission Winnow Ducati (GP19) | +0.858s | Session 2 |
14 | Francesco Bagnaia | ITA | Pramac Ducati (GP18)* | +0.949s | Session 2 |
15 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +1.007s | Session 1 |
16 | Tito Rabat | SPA | Reale Avintia Ducati (GP18) | +1.246s | Session 2 |
17 | Andrea Iannone | ITA | Factory Aprilia Gresini (RS-GP) | +1.247s | Session 2 |
18 | Danilo Petrucci | ITA | Mission Winnow Ducati (GP19) | +1.278s | Session 1 |
19 | Cal Crutchlow | GBR | LCR Honda (RC213V) | +1.415s | Session 2 |
20 | Hafizh Syahrin | MAL | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +1.603s | Session 2 |
21 | Karel Abraham | CZE | Reale Avintia Ducati (GP18) | +1.700s | Session 1 |
22 | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | +1.778s | Session 2 |
23 | Dani Pedrosa | SPA | KTM Test Rider (RC16) | +1.980s | Session 2 |
24 | Jorge Lorenzo | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +2.726s | Session 1 |
25 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM Tech3 (RC16)* | +6.796s | Session 1 |
Źródło: crash.net
Trudno sobie nie przypomnieć testy na których Yamaha nie błyszczała :)… Spodziewam się że ogólnie Vinales będzie miał najlepsze czasy, to już taka tradycja :). No, może tym razem pokona go koleś na innej M1-ce, tyle że z przyciętymi obrotami. Bywa, tak czy siak tradycja o świetnych testach powinna się wypełnić :)
Koleś na M1 z przyciętymi obrotami nie miał żadnych części do testowania, więc mógł sobie kręcić czasy.
Zawodnicy z logiem Monstera zajmowali się próbowaniem różnych nowych elementów do motocykli, więc nie interesowały ich szybkie kółka.
W testach nie chodzi o to kto wykręci najszybsze okrążenie;)
Wiem wiem, każdy to wie :) – i dlatego właśnie zawodnicy na M1-kach ścigają się zawsze o najlepsze czasy i potem chętnie omawiają te sukcesy podczas wywiadów :). No, czasem Yamaha musi uważać na wypowiedzi jednego ze swoich zawodników, tego „prawie-emeryta”, bo on czasem wywali jakąś zbyt szczerą opinię. Ale reszta zawsze jest zadowolona z osiągów i rozmiaru poprawek :)
To może fabryczny zespół testuje za dużo części w czasie wyścigów i stąd ich problemy :D
Dani Pedrosa przed Jorge Lorenzo :D
Można by złośliwie zacytować: „Yamaha – miszcze jednego okrążenia” ;)