Enea Bastianini na zeszłorocznym motocyklu Ducati okazał się najszybszym z zawodników podczas przedsezonowych testów MotoGP w Malezji. Minimalnie wolniejszy był Aleix Espargaro na Aprilii, a czołową trójkę uzupełnił Jorge Martin na nowej maszynie Ducati.
Bastianini poza tym, że był najlepszym zawodnikiem w trakcie wszystkich dni shakedownu i testów, pobił także nieoficjalny rekord toru. Wcześniej osiągnięcie to należało do Danilo Petrucciego.
Testy drugiego dnia zostały zakłócone przez opady deszczu. Tylko niektórzy zawodnicy zdecydowali się wyjechać na tor na mokrej nawierzchni. Kolejne testy odbędą się w dniach 11-13 lutego na torze Mandalika w Indonezji.
Wyniki 2. dnia | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME | |
1 | = | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | 1m 58.131s |
2 | = | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.026s |
3 | = | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | +0.112s |
4 | = | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.130s |
5 | = | Maverick Vinales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.130s |
6 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | +0.134s |
7 | = | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.182s |
8 | = | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.201s |
9 | = | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.282s |
10 | = | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.289s |
11 | = | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.299s |
12 | = | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.398s |
13 | = | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.476s |
14 | = | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | +0.514s |
15 | = | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +0.570s |
16 | = | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | +0.579s |
17 | = | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +0.669s |
18 | = | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.885s |
19 | = | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | +1.049s |
20 | = | Fabio di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | +1.066s |
21 | = | Cal Crutchlow | GBR | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +1.131s |
22 | = | Andrea Dovizioso | ITA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | +1.153s |
23 | = | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | +1.217s |
24 | = | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.234s |
25 | = | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | +1.726s |
26 | = | Sylvain Guintoli | FRA | Suzuki Test Rider (GSX-RR) | +1.865s |
27 | = | Takuya Tsuda | JPN | Suzuki Test Rider (GSX-RR) | +7.547s |
Źródło: crash.net
No jest on przyszłością MotoGP. Nie ma co kwestionować.
Morbidelli powinień być zwolniony z yamahy bo sobie nie radzi , teraz widać o ile lepszy był od niego Vinales
Odezwał się mistrz jednego zakrętu.
To nie kwestia vinalesa. Może trochę bo zawsze jest szybki w testach. Ale jeśli bastianini pobił rekord toru a espargaro tak niewiele stracił to Aprilia naprawdę wygląda na mocna
chodzi o to że Vinales robił lepsze wyniki na Yamie , ba potrafił wygrać nawet pierwszy wyścig zaraz po zmianie na ten motocykl a to nie takie proste
Tak robił lepsze wyniki że to Morbidelli został wicemistrzem świata już w 2. sezonie a Vinales nigdy.
Moridelli jest ciniem samego siebie od jakiegoś czasu , Vinales nadal ścisła czołówka nawet na aprilli
Morbidelli powiedział po pierwszych oficjalnych testach przedsezonowych że będzie musiał zmienić styl jazdy na nowej. Yamasze YZR-M1 na sezon 2022. Aby upodobnić się do stylu Fabio. Bo prawdopodobnie takim bardzo zbliżonym stylem do El Diablo trzeba będzie jeżdzić na nowej Yamasze by być w ścisłej czołówce, a nie w ogonie stawki. To może być prawdopodobnie przyczyną słabej jazdy Franco Morbidelliego na oficjalnych testach w Malezji. Bo nie wierzę w to że Franco jest taki słaby po awansie do fabrycznej Monster Yamahy z byłej satelickiej Petronas Yamahy SRT
Nie widzę podstaw do podniety ,18 zawodników w jednej sekundzie ,część zbyt ambitnych z gorącą głową wyrąbie się na pierwszych okrążeniach i pozostanie jak zwykle Repsol ,Monster i Lenovo Duka,,,,testy testami a robota swoją drogą
Nikt nie pamięta że Franco jeździł z kontuzją praktycznie cały sezon, a Mavericowi dymiło pod kopułą.
Fajne jest to że taka Aprilia z 1% budzetu Hondy daje radę, że zaciera się granica pomiędzy fabrykami a prywatnymi bo to jest dobre dla widowiska.
’stg43′ dobrze to podsumował Zrozumiałym tą podnietę Aprilią gdyby to była połowa sezonu a oni w ścisłej czołówce Ale jak sama nazwa mówi to TESTY i nie każdy każdy jechał na maximum
w połowie sezonu to już wielu z tu obecnych nie będzie pamiętało o pierwszych wyścigach ?
Też prawda ?
Pracowałem na wyspach , na torze , kiedy Vale zdobywał mistrzostwa , mam pewne doświadczenia , pracowałem również z panem CC35 \ zanim zaczął jeżdzić w GP jak Rossi
napisz autobiografię…
Nie wiedziałem że CC 35 kosił trawę przed wyscigami ??