Jorge Martin (Pramac Ducati) był najszybszy podczas 2. dnia testów przedsezonowych MotoGP w Malezji. Poranne opady deszczu spowodowały, że zawodnicy nie kwapili się do wczesnego wyjazdu na tor. Po niedługim czasie na suchym torze, po południu padało jeszcze mocniej, a slicki kolejny raz można było założyć dopiero po 15:00 lokalnego czasu.
Martin zanotował najlepszy czas dnia, ale jednocześnie zaliczył dość groźny upadek, w którym zranił się w prawą dłoń. Hiszpan, w odróżnieniu od wczorajszego „zwycięzcy” Marco Bezzecchiego, jeździł na nowej maszynie GP23. Przyznał, że jest gotowy do ścigania w pierwszej rundzie.
Szybciej niż wczoraj jeździł Fabio Quartararo. Zdołał rozpędzić Yamahę do 335,4km/h, korzystając z nowych owiewek z dodatkowymi kanałami powietrznymi u dołu motocykla. Jedynymi szybszymi zawodnikami byli w sobotę Francesco Bagnaia i wspomniany Martin, którzy dorównali 336,4km/h Enei Bastianiniego z piątku.
Wyniki 2. dnia | |||||||
RIDER | NAT | TEAM | TIME | LAP | SPEED | ||
1 | = | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | 1m 58.736s | 13/17 | 336.4 |
2 | = | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP 22) | +0.103s | 21/52 | 335.4 |
3 | = | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +0.145s | 11/29 | 334.3 |
4 | = | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.161s | 8/34 | 335.4 |
5 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.331s | 8/35 | 336.4 |
6 | = | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP 22) | +0.376s | 22/35 | 330.2 |
7 | = | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.382s | 13/50 | 334.3 |
8 | = | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | +0.427s | 11/28 | 331.2 |
9 | = | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.458s | 17/32 | 332.3 |
10 | = | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.494s | 7/30 | 331.2 |
11 | = | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.553s | 8/44 | 333.3 |
12 | = | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.625s | 12/31 | 334.3 |
13 | = | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.714s | 9/36 | 333.3 |
14 | = | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +0.766s | 17/40 | 333.3 |
15 | = | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.767s | 15/36 | 333.3 |
16 | = | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.896s | 11/36 | 330.2 |
17 | = | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +1.011s | 9/36 | 331.2 |
18 | = | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP 23) | +1.034s | 22/35 | 331.2 |
19 | = | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +1.123s | 27/47 | 330.2 |
20 | = | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP 23) | +1.281s | 7/26 | 334.3 |
21 | = | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.487s | 19/32 | 330.2 |
22 | = | Cal Crutchlow | GBR | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +1.618s | 14/41 | 330.2 |
23 | = | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +1.996s | 19/32 | 326.2 |
Witajcie, czy ktoś wie czy Yamaha ma już V4 czy dalej in-line?
Cały czas rzędowa czwórka. Maio Meregalli powiedział ostatnio, że nie wiadomo czy przesiądą się na V4 gdyż cała wiedza i doświadczenie z silnikem rzędowym przepada Musisz w pewnym sensie zaczynać od zera
Dzięki serdeczne za komentarz. Czyli – po odejściu Suzuki – zostają jedynymi z silnikiem R4.
nie dziwię się i też fajnie, że przynajmniej jeden producent zostaje przy R4, japońskie motocykle zawsze będą się kojarzyć z tym układem silnika, Honda jest wyjątkiem bo modeli z V miała najwięcej z nich
Racja! Japońskie sporty, to przecież od zawsze były „szlifierki” :). Niech ta Yamaha jakoś się trzyma! Jak po kilku R-kach siadłem na VFR800 to coś mi nie pasowało, ale wiadomo VFR to nie sprzęt stricte sportowy.
Tak, ale miej na uwadze, ze M1 z motogp ma taką samą kolejność zapłonu jak vfr800