Maverick Vinales ponownie najszybszy – zawodnik Yamahy, który od wtorku jeździ z #12 na owiewkach motocykla – również w środę uzyskał najlepszy czas. Drugi był Andrea Dovizioso, a trójkę uzupełnił Marc Marquez. Czwarty był bardzo zadowolony z zupełnie nowego dla siebie Desmosedici GP19 – nowszego aż o dwie generacje Ducati. Aż 14 zawodników zmieściło się w jednej sekundzie.
Wyniki 2. dnia testów MotoGP w Walencji:
- ^5 Maverick Vinales SPA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 30.757s
- ˅1 Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosesdici) 1m 30.890s +0.133s
- ^1 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) 1m 30.911s +0.154s
- ^7 Jack Miller AUS Pramac Ducati (Desmosedici) 1m 30.939s +0.182s
- ˅2 Danilo Petrucci ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 30.959s +0.202s
- ˅4 Franco Morbidelli ITA Petronas Yamaha SRT (YZR-M1) 1m 30.974s +0.217s
- ^3 Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 31.254s +0.497s
- ^1 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 1m 31.304s +0.547s
- ˅4 Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 31.371s +0.614s
- ˅3 Aleix Espargaro SPA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 31.400s +0.643s
- ˅3 Francesco Bagnaia ITA Pramac Ducati (Desmosedici)* 1m 31.405s +0.648s
- = Jorge Lorenzo SPA Repsol Honda (RC213V) 1m 31.584s +0.827s
- = Pol Espargaro SPA Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 31.628s +0.871s
- = Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 31.714s +0.957s
- = Tito Rabat SPA Reale Avintia (Desmosedici) 1m 31.940s +1.183s
- ^4 Fabio Quartararo FRA Petronas Yamaha SRT (YZR-M1)* 1m 32.091s +1.334s
- ˅1 Andrea Iannone ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 32.124s +1.367s
- ˅1 Jonas Folger GER Yamaha Test Rider (YZR-M1) 1m 32.265s +1.508s
- ˅1 Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 1m 32.376s +1.619s
- ˅1 Johann Zarco FRA Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 32.509s +1.752s
- = Karel Abraham CZE Reale Avintia (Desmosedici) 1m 32.906s +2.149s
- = Hafizh Syahrin MAL Red Bull KTM Tech3 (RC16) 1m 33.008s +2.251s
- = Bradley Smith GBR Aprilia Test Rider (RS-GP) 1m 33.028s +2.271s
- = Miguel Oliveira POR Red Bull KTM Tech3 (RC16) 1m 33.798s +3.041s
Źródło: crash.net
Fot. Yamaha
Zadziwiająco wysoko są debiutanci: Bagnaia, Mir i Quartararo. Jak będą mieli takie parcie na szkło, jakie miał Zarco, to ciekawie nam się sezon zapowiada ;)
Oo Lorenzo tylko 0,8 straty ,mir 0,9 szkoda ze iannone i zarco narazie sie nie mogą odnalezc ale teoretycznie maja slabsze maszyny co moze byc ich wymowka :D Zapowiada sie ciekawyy 2019. :)
Właściwie to można być lekko zawiedzionym, bo KTM wygląda koszmarnie, Aprilia równie słabo. Zarco jest chyba załamany a Ianonne wyglądał jakby ktoś go walnął sierpowym po tym dzisiejszym dniu :(. Z tego co mówili komentatorzy to rok temu Syahrin i Nakagami tez byli wysoko jak na debiutantów więc nazwiska Mira i Bagnai w tabeli nie są wielkim zaskoczeniem. Pozycja Vinalesa staje sie wręcz tradycją :) – z której nie wynika później nic przełomowego, zresztą czasy nie były jakieś specjalnie wybitne, bo w 2016 były czasy poniżej 1.30, z 2017 roku nie mogę znaleźć danych na motogp. Także testy jak testy – Ci naprawdę mocni robili swoją robotę nie przejmując się specjalnie walką o najszybsze kółko.
Widok Morbidellego szalejącego na M1-ce jest pewnie przykry dla Zarco :), jest też podsumowaniem dziwacznej strategii HRC względem swoich zespołów satelickich. Jeżeli wsparcie Yamahy dla SIC będzie ciut większe niż dla tech3 to właśnie w Morbidellim widzę potencjał na pojawianie się czasem w walce o podium.
Ciekawy był tez dla mnie temat baku Lorenzo :) – to że jeden z jego motocykli miał od razu wersję cudownego baku „z Ducat” :). Ciekawe czy wybierze ostatecznie ten kształt zbiornika – może dzięki niemu od razu będzie w stanie jeździć po swojemu na Hondzie :)
HRC? Chyba miałeś na myśli YR.
nie, miałem na myśli to co HRC od lat wyprawia dając ćwierćmotocykle dla takiego Morbidellego czy Rabata – że chłopaki zmieniają te shity na motocykle i okazuje się że potrafią jeździć… Rozumiem że biznes to biznes, ale to co oni sprzedawali marcVDS to działa trochę na niekorzyść ich wizerunku – jakby bolało ich tak bardzo choćby to nie zmniejszanie max obrotów, i tak reszta moto nie była konkurencją dla ich fabryki i LCR.
nwm wedlug mnie zarco nie stanie na podium mamy bardzo mocne ekipy satelickie co nawet dorównują ekipą fabrycznym co pokazał sezon 2017/2018 a nie chce mi sie wierzyć ,ze ktm nagle wiedzie z buta i bedzie w stanie rywalizować
KTM za rok ma szansę coś pokazać jak cała trója i Pedrosa popchną rozwój maszyny.
Oliveira bardzo słabo wyglądało jakby ciągle walczył z karbonowymi hamulcami.
Yamaha która wie jak to się robi wielokrotnie mistrza zbiera się już 2 lata żeby podnieść się z kolan no to KTM tak szybko tego nie zrobi.