Home / MotoGP / Testy MotoGP, Walencja: Luca Marini najszybszy na oficjalne zamknięcie roku

Testy MotoGP, Walencja: Luca Marini najszybszy na oficjalne zamknięcie roku

Luca Marini (VR46 Ducati) był najszybszym zawodnikiem jedynych w tym roku posezonowych testów MotoGP. Teraz całą stawkę czeka przerwa zimowa, a kolejne oficjalne przejazdy ruszą dopiero w lutym przyszłego roku w Malezji.

W sumie na tor wyjechało we wtorek 23 zawodników. Zabrakło zespołu Suzuki, ale dołączył Michele Pirro na kolejnym fabrycznym Ducati. Zadebiutował Augusto Fernandez, a kilku zawodników zapoznało się z nowymi motocyklami. Fabio Quartararo wrócił do silnika Yamahy z testów w Misano, a Marc Marquez do Hondy w specyfikacji na 2023 rok.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki testów
RIDER NAT TEAM TIME LAP
1 = Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 1m 30.032s 70/76
2 ^1 Maverick Vinales SPA Aprilia Racing (RS-GP) +0.225s 81/89
3 ˅1 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +0.230s 62/78
4 = Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP) +0.335s 71/75
5 = Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP) +0.366s 27/56
6 = Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +0.451s 66/68
7 = Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.464s 48/63
8 = Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP22) +0.544s 28/76
9 ^8 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.546s 83/92
10 ˅1 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP22) +0.560s 27/54
11 ˅1 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP22) +0.594s 9/55
12 ˅1 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP22) +0.623s 58/59
13 ˅1 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +0.644s 27/50
14 ^5 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.659s 81/88
15 ˅2 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) +0.680s 65/73
16 ^2 Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) +0.725s 75/86
17 ˅3 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +0.755s 49/70
18 ˅3 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +0.882s 60/73
19 ˅3 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +1.049s 47/64
20 ^1 Alex Rins SPA LCR Honda (RC213V) +1.196s 85/91
21 ˅1 Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP) +1.308s 58/78
22 = Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* +1.698s 79/83
23 = Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (GP22) +2.773s 15/1

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 11

  1. testy- testami, a Hondy? Hondami…
    sytuacja póki co nie uległa zmianie, o ile wszyscy zawodnicy testowali nowe prototypy

    • Biorąc pod uwagę umiejętności byłych zawodników Suzuki, spodziewam się znacznej poprawy ze strony Hondy. Yamaha musi się wykaraskać z kłopotów, gdyby dobrze się zaprezentowali w następnym sezonie, najlepiej dla nich byłoby obsadzić brakujące dwa miejsca po Suzuki na sezon 2024. Inaczej mogą mieć kłopoty.

    • Lol, obczajcie na oficjalnej stronie wywiady z zawodnikami, którzy zmienili zespoły. Banany na twarzach młodszego Marqueza i Pola to żywe antyreklamy Hondy. Espargaro to już w ogóle mało się nie zsikał, że wraca na KTM-a, a Alex narzeka, że zima taka długa, bo już się wyrywa na Ducati. Wyzwoleni jak feministki po spaleniu biustonoszy. Chyba powinni im w Hondzie dać premię na odchodne, żeby nie robili przypału starej fabryce, bo siara i poruta dla marki okrutna. 😆

      • Dodając do tego krytykę Marqueza i mało obiecujący debiut Rinsa oraz Mira (myślę, że cieszą się z faktu, że do końca roku nie mogą publicznie mówić o motocyklu Hondy) to mamy potwierzenie tego, co wielu widziało od dawna.

        Quartararo również rozczarowany i krytyczny.

      • Coś kompletnie niezrozumiałego dzieje się z Hondą . A może z Yamahą też ? Firmy z takimi tradycjami i doświadczeniem, do tego hiper z natury analityczni Japończycy i ciągle słabo. Czyżby Honda wszystkie moce inżynierskie wysłała do F1 ?

        • Wszystkie japońskie firmy wiedzą, że ue (mała litera specjalnie) idzie na dno i nie warto tu inwestować. Przyszłość i biznes to Azja.

  2. Wiadomo, że to tylko testy ale Miguel zaskoczył. Zdecydowanie najlepszy wynik wśród zmieniających konstruktorów.

  3. Dopiero drugie miejsce Vinalesa jest sporym zaskoczeniem :-). Po odejściu z Yamahy, już drugi rok z rzędu nie potrafić wygrać zimowych testów.

  4. Testy testami, ale jeśli Raul będzie tak dalej błyszczał, to jeszcze dostanie szansę na jeszcze jeden sezon w MOTO2, tak jak to chciał.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
173 zapytań w 1,610 sek