Testy kontynuowane, na torze Phillip Island odbywały się dziś w doskonałych warunkach atmosferycznych. Silne wiatry przestały wiać, a słońce grzało momentami tak mocno, że temperatura asfaltu osiągnęła 50°C.
Tak jak to było do przewidzenia po wczorajszych zapewnieniach, Mat Mladin uzyskał bardzo wiele czasów 1’32 s, w tym nieoficjalny najszybszy czas dzisiejszego dnia testów 1’32”2. Jego zadowolenie było wielkie, wszakże team wybrnął obronną ręką z kłopotów po rozbiciu motocykla. Mladin testował dalej różne zestawy części do modelu 2006, a także wiele opon Dunlop, a dalsze testy opon zaplanował na jutro.
Troy Corser natomiast przeprowadzał przed południem symulację wyścigu i w porównaniu do analogicznej symulacji z przed roku uzyskał czas ponad 10 sekund lepszy, i jednocześnie o ponad pół minuty lepszy, niż w wyścigu w sezonie 2005. Dzisiejszego dnia Corser i Kagayama zrobili ogromną liczbę okrążeń toru.
Troy komentował, że wiele motocykli ma elektroniczną kontrolę trakcji lub układy redukujące ryzyko uślizgu tylnego koła przy przyspieszaniu, rok temu Suzuki nie posiadało takowych. Takie układy w tym roku zagościły w GSX-Rce, ale także wg Troya producent opon zrobił duży krok naprzód, i możliwe że będzie można dzięki temu kręcić czasy szybsze o pół sekundy, a może jeszcze więcej.
Steve Martin szybko osiągnął czasy w okolicy 1’33 s, z nieoficjalnie najlepszym 1’33”6. Wysoka temperatura powstrzymała go jednak przed przeprowadzeniem symulacji wyścigu. Australijczyk planuje przeprowadzić dwie pełne symulacje w dniu jutrzejszym.
Dziś zawodnicy Yamaha France ponownie mocno pracowali, ale wciąż nie osiągali wyników takich, jakie były oczekiwane. 1’34 s było najlepszym rezultatem na jaki ich było stać.
Nowy zawodnik Foggy Petronas Craig Jones zaznajamiał się dalej z motocyklem i poznawał lepiej tor, uzyskując czas 1’35 s.
Większość zespołów zamierza zostać na jutrzejszy ostatni dzień testów.
Nieoficjalne czasy dnia trzeciego:
1. Mladin 1m32.2
2. Corser 1m32.8
3. Martin 1m33.6
4. Kagayama 1m33.6
5. Abe 1m34.5
6. Gimbert 1m34.6
7. Jones 1m35.6