Home / MotoGP / TT Assen: Bagnaia po raz pierwszy na pole position! M. Marquez daleko!

TT Assen: Bagnaia po raz pierwszy na pole position! M. Marquez daleko!

Ciężko w to uwierzyć, ale po raz pierwszy w tym sezonie Pecco Bagnaia ustanowił najlepszy czas w kwalifikacjach, dzięki czemu wystartuje z pole position do wyścigów w Assen. Zawodnik Ducati zmiażdżył ustanowiony przez siebie wczoraj nowy rekord toru aż o 0,8s, by wykręcić pierwsze w historii obiektu 1:30.5. Drugie pole startowe wywalczył zawsze szybki, kiedy jest potrzebny Jorge Martin (Pramac Ducati), który sam powiedział: „wczoraj byliśmy dwa kroki za Pecco, dzisiaj już tylko jeden.” Pierwszy rząd uzupełni Maverick Viñales, który również wygląda w ten weekend naprawdę konkurencyjnie.

Świetnie radzi sobie w ten weekend Alex Marquez (Gresini Ducati), który zakwalifikował się na czwartej pozycji, przed Aleixem Espargaro (Aprilia), dla którego to i tak bardzo dobry rezultat, po wczorajszym upadku na koniec dnia. Dopiero w trzecim rzędzie ustawi się Marc Marquez (Gresini), który trochę w kwalifikacjach nawywijał. W siódmym zakręcie spróbował wyprzedzić Aleixa mocno opóźniając hamowanie; kiedy był już przed nim zaliczył upadek w środku zakrętu, kończąc swoje kwalifikacje i psując okrążenie #41.

Relatywnie słabo radzi sobie w ten weekend Pedro Acosta (GasGas Tech3), który po awansie z Q1 był w stanie wykręcić „dopiero” 10. czas. Kolejny fatalny weekend ma też Marco Bezzecchi, rok temu zwycięzca Sprintu i zdobywca podium w obu startach w klasie królewskiej w Assen, zaliczył dziś dwa upadki, i wystartuje dopiero z końca piątego rzędu.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki kwalifikacji

Pos No. Rider Bike Time Diff Prev
1 1 Francesco Bagnaia Ducati 01:30.540
2 89 Jorge Martin Ducati 01:30.621 0.081 0.081
3 12 Maverick Viñales Aprilia 01:30.951 0.411 0.330
4 73 Alex Marquez Ducati 01:30.979 0.439 0.028
5 41 Aleix Espargaro Aprilia 01:31.077 0.537 0.098
6 49 Fabio Di Giannantonio Ducati 01:31.274 0.734 0.197
7 93 Marc Marquez Ducati 01:31.378 0.838 0.104
8 21 Franco Morbidelli Ducati 01:31.405 0.865 0.027
9 33 Brad Binder KTM 01:31.479 0.939 0.074
10 31 Pedro Acosta KTM 01:31.482 0.942 0.003
11 23 Enea Bastianini Ducati 01:31.628 1.088 0.146
12 25 Raul Fernandez Aprilia 01:31.928 1.388 0.300
Q1:
Q2 31 Pedro Acosta KTM 01:31.372
Q2 49 Fabio Di Giannantonio Ducati 01:31.390 0.018 0.018
13 20 Fabio Quartararo Yamaha 01:31.620 0.248 0.230
14 43 Jack Miller KTM 01:31.903 0.531 0.283
15 72 Marco Bezzecchi Ducati 01:31.997 0.625 0.094
16 42 Alex Rins Yamaha 01:32.108 0.736 0.111
17 88 Miguel Oliveira Aprilia 01:32.123 0.751 0.015
18 32 Lorenzo Savadori Aprilia 01:32.243 0.871 0.120
19 5 Johann Zarco Honda 01:32.260 0.888 0.017
20 36 Joan Mir Honda 01:32.497 1.125 0.237
21 10 Luca Marini Honda 01:32.627 1.255 0.130
22 37 Augusto Fernandez KTM 01:32.669 1.297 0.042
23 30 Takaaki Nakagami Honda 01:33.030 1.658 0.361
Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki sobotniego treningu

Pos No. Rider Bike Time Diff Prev
1 1 Francesco Bagnaia Ducati 01:31.670
2 12 Maverick Viñales Aprilia 01:31.743 0.073 0.073
3 31 Pedro Acosta KTM 01:31.991 0.321 0.248
4 93 Marc Marquez Ducati 01:32.050 0.380 0.059
5 89 Jorge Martin Ducati 01:32.174 0.504 0.124
6 21 Franco Morbidelli Ducati 01:32.279 0.609 0.105
7 49 Fabio Di Giannantonio Ducati 01:32.318 0.648 0.039
8 73 Alex Marquez Ducati 01:32.327 0.657 0.009
9 25 Raul Fernandez Aprilia 01:32.407 0.737 0.080
10 41 Aleix Espargaro Aprilia 01:32.411 0.741 0.004
11 20 Fabio Quartararo Yamaha 01:32.446 0.776 0.035
12 43 Jack Miller KTM 01:32.486 0.816 0.040
13 23 Enea Bastianini Ducati 01:32.489 0.819 0.003
14 72 Marco Bezzecchi Ducati 01:32.670 1.000 0.181
15 33 Brad Binder KTM 01:32.690 1.020 0.020
16 88 Miguel Oliveira Aprilia 01:32.766 1.096 0.076
17 36 Joan Mir Honda 01:32.844 1.174 0.078
18 42 Alex Rins Yamaha 01:33.042 1.372 0.198
19 5 Johann Zarco Honda 01:33.244 1.574 0.202
20 32 Lorenzo Savadori Aprilia 01:33.388 1.718 0.144
21 30 Takaaki Nakagami Honda 01:33.396 1.726 0.008
22 37 Augusto Fernandez KTM 01:33.410 1.740 0.014
23 10 Luca Marini Honda 01:33.468 1.798 0.058

Źródło: motomatters.com

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarzy 18

  1. No wkurzył Marc tym razem, jak można go lubić to bez sensu zachowanie o_O

    • Kiepsko to wyglądało, widać że miał problemy z tempem ale to bylo słabe, mam nadzieję że pouklada to sobie w głowie przed sprintem. Szkoda tylko tej pozycjibstartowej .

  2. Nic nowego w wykonaniu MM93, dlatego mu nie kibicuje mimo ogromnego talentu
    Kto zatrzyma Pecco? Tempo od początku kosmos jak jeszcze nigdy
    Patrząc na dotychczas sądzę że tylko J.Martin ew.Viniales czy nawet MM. w bardzo sprzyjających okolicznościach
    ,to jednak sport i lubimy niespodzianki

  3. Mocno wchodzi Peco w początek tego weekendu w Assen, ale Martin widać, że też ma potencjał, choć wyraźnie było widać, że dużo bardziej walczył z maszyną podczas kwalifikacji, gdzie Peco jednak jechał dużo płynniej .

    Komitet kolejkowy z kwalifikacji powinien zostać po całości obdarowany nagrodami na czele z Marqez’em któremu chyba z lekka peron odjechał.
    Praktycznie tylko dzięki reakcji Aleix-a nie doszło do kolizji która mogła się bardzo źle dla niego skończyć.
    Ja nie wnikam czy in tam nue zwalniał blokując Marqeza, bo sam pomysł wyprzedzania w tym miejscu w kwalifikacjach zasługuje na publiczną dezaprobatę i napiętnowanie .

    Polsat stoi na wysokości zadania w ten weekend, co prawda glorifikatorzy „Mareczka” nie zaprzestają z słodzenia swojemu pupilkowi, to jedna skrytykowali jego manewr w kwalifikacjach.
    Jeśli za to marqezowi nie dadzą kary przesunięcia na starcie, to będzie kolejna kompromitacja sędziów z rzędu .
    Bastianini daleko, może się obudzi jak w zeszłym miesiącu w wyścigu głównym w między.
    Martin widać na a ogień, może być grubo w tym sprincie dzisiaj.

  4. Cała moc fabryki Ducati po „odejściu” J.Martina i innych dla Pecco. To widać i ten jeden motocykl ma pełne wsparcie do tytułu. Reszta się nie będzie liczyła do końca sezonu. Fabryka nie chce teraz rywalizacji z innymi ducatami, więc MM i JM będą musieli ryzykować. Dzisiaj Marquez miał tempo w pierwszej sesji, a potem zaczęły się głupie kombinacje, liczył na Pole Position, a spokojnie mógł być trzeci bez całej „zabawy”. Błędem było że ruszył za Espargaro -a ten w Assen nie ma tempa i wyszło jak wyszło.

  5. Czy ktoś wie dlaczego Bagnaia jest Francesco a Morbidelli Franco ?

  6. Czy będą kary dla Martina i Marqueza za ich wybryki w kwalifikacjach? Obiektywnie Bagnaia za takie rzeczy jest karany np. Mugello, ale mistrza nie kupisz.

  7. Marquez ma jednak coś z głową… jest po prostu niebezpieczny. Ducati zapewne specjalnie go ściągnęło. Dzięki temu będą mieli nad nim kontrolę a dzięki temu nie zaszkodzi Bagnai w walce o kolejne dwa mistrzostwa. Tyle, że jak nie będzie wygrywał to dopiero zacznie wygłupy na torze.

  8. Komentatorzy Polsatu pięknie podsumowali MM93 nawet nie muszę nic dodawać 🙂

  9. Uśmiech Dall Igni po sprincie mocno wymuszony.. W sumie zrozumiale.

  10. Nie zacytuję dokładnie Łukasz, nie nagrywałem ale generalnie ” po co mu to, miał realne szanse na dobrą pozycje startową bez holowania a od tego zaczęło się kombinowanie MM i cały ten weekend w jego wykonaniu to po prostu głupota”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
160 zapytań w 1,851 sek