Home / MotoGP / Valentino Rossi wygrywa kwalifikacje do Grand Prix Walencji!

Valentino Rossi wygrywa kwalifikacje do Grand Prix Walencji!

valentino+rossi+motogp

Valentino Rossi zwyciężył w kwalifikacjach do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix Walencji. Drugi był Andrea Iannone, a trzeci Dani Pedrosa. Jest to pierwsze wywalczone pole position przez Włocha od 2010 roku (GP Francji).

Główny rywal Rossiego w walce o tytuł vice mistrza świata Jorge Lorenzo uzyskał czas dający mu 4. pozycję.

W końcówce kwalifikacji przewrócił się Marc Marquez, który na jednym z zakrętów złapał uślizg przedniego koła.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki kwalifikacji MotoGP – Grand Prix Walencji:

Q2:
1. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 30.843s [okr. 8/8] 323km/h (Top Speed)
2. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 30.975s +0.132s [6/8] 330km/h
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 30.999s +0.156s [9/9] 330km/h
4. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 31.049s +0.206s [6/7] 324km/h
5. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 31.144s +0.301s [6/6] 329km/h
6. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 31.307s +0.464s [9/9] 328km/h
7. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 31.324s +0.481s [8/9] 325km/h
8. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 31.359s +0.516s [6/8] 332km/h
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 31.426s +0.583s [6/7] 329km/h
10. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 31.443s +0.600s [3/9] 328km/h
11. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 31.486s +0.643s [9/9] 319km/h
12. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 32.617s +1.774s [2/8] 327km/h

Q1:
13. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 32.160s
14. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 32.315s
15. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 32.321s
16. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 32.395s
17. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici) 1m 32.443s
18. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RC213V-RS) 1m 32.449s
19. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 32.453s
20. Randy De Puniet FRA Team Suzuki MotoGP (GSX-RR) 1m 32.509s
21. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 32.683s
22. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 32.808s
23. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 33.019s
24. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 33.972s
25. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 34.510s 

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika wsezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 6

  1. PP po czterech latach GRATULACJE!!! Miło patrzeć na Vale w takiej formie.

  2. Yamaha po majstra w zespołach !

  3. Dobrze to wygląda przed jutrem.

    Obiektywnie patrząc zrobił PP za Lorenzo, ale mimo wszystko uznanie.

    Vale sam przyznał, że ostatni raz zdobył PP w czasach czarno-białych telewizorów.

    Iannone może poblokować chłopaków z tyłu co może pomóc nieco Valentino.

    Wyścig będzie ciekawy, a jeżeli popada to kto wie co się wydarzy.

  4. nie wiem czy mam problem z pamięcią ale w tym sezonie chyba nie było całego mokrego wyścigu więc mogło by popadać :D

  5. Biorąc pod uwagę to, że zazwyczaj w tym sezonie Vale dużo lepiej jechał w wyścigach, niż w treningach i kwalifikacjach, to Lorenzo jutro może mieć spore problemy z wywalczeniem wicemistrzostwa. Najważniejsze, żeby był emocjonujący wyścig.

  6. Trzymam kciuki za wicemistrzostwo Vale! W tym roku może to traktować, jak pierwsze miejsce. :D

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
134 zapytań w 0,480 sek