Home / MotoGP / Yamaha robi postępy z elektroniką

Yamaha robi postępy z elektroniką

Mistrz świata z 2021 roku, Fabio Quartararo, przyznał, że ostatni krok naprzód w wykonaniu Yamahy w poprawie osiągów to efekt zmian w elektronice, które pozwalają zawodnikom mieć większy wpływ na kontrolę przepustnicy. Podczas GP Malezji Quartararo i jego zespołowy kolega Alex Rins po raz pierwszy w trudnym sezonie 2024 zakwalifikowali się do pierwszej dziesiątki. Quartararo ukończył wyścig na szóstym miejscu, co pozytywnie podsumowało serię wyścigów w Azji i Australii, z wyjątkiem trudnego wyścigu w Japonii.

Zarówno Quartararo, jak i Rins podkreślili postęp w zakresie elektroniki. „Teraz to ja jestem bardziej >kontrolą trakcji<” – zażartował Quartararo po kwalifikacjach w sobotę. „Wprowadziliśmy duże zmiany w elektronice”.

Zapytany, czy przypomina to jazdę na starym motocyklu 500ccm, Francuz odpowiedział: „Nie do końca, ale trochę jest w tym podobieństwa. Muszę mieć nad tym większą kontrolę, przez co trudniej mi prowadzić motocykl, ale osiągi są lepsze, a na tym nam zależy. Obsługa przepustnicy i utrzymanie najlepszych osiągów są teraz trudniejsze, ale myślę, że poczyniliśmy duży postęp w zaledwie kilka dni”.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Rins, który miał swój najlepszy weekend sezonu pod względem punktów, podzielił podobne odczucia, zdobywając osiem punktów za ósme miejsce w niedzielnym wyścigu. „Mam teraz większą kontrolę nad motocyklem, co jest dla mnie bardzo ważne. Na Suzuki nauczyłem się tak jeździć – kontrolować poślizg i podnosić motocykl, gdy zaczyna tracić przyczepność… więc to było całkiem miłe”.

Yamaha, korzystająca z przywilejów mających pomóc jej odzyskać dawną formę, w Malezji wprowadziła także nowy silnik, będący ewolucją poprzedniego. Quartararo nie mógł go użyć po awarii podczas treningu i musiał wystartować na zapasowym motocyklu po kolizji w pierwszym zakręcie wyścigu. Rins natomiast korzystał już z nowego silnika. „Jeśli chodzi o moc i prędkość maksymalną, jest mniej więcej tak samo” – powiedział Rins. „Ale elektronika działa teraz trochę lepiej. W sobotę rano testowaliśmy strategię ustawień, którą wypróbowaliśmy na tym silniku podczas jazd w Misano. I dobre odczucia wróciły”.

Źródło: motorsport.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
149 zapytań w 41,357 sek