Home / MotoGP / Zmiana przepisów żółtej flagi od GP Andaluzji

Zmiana przepisów żółtej flagi od GP Andaluzji

MotoGP zmienia nieco przepisy żółtej flagi po kontrowersjach w ubiegły weekend, gdy w trzecim treningu przed GP Hiszpanii Marc Marquez przyblokował Alexa Rinsa w zakrętach #3 i #4, po czym zawodnik Suzuki nie poprawił czasu i nie zdołał awansować bezpośrednio do finałowej części kwalifikacji. Po analizie sytuacji uznano, że Marquez zareagował na żółte flagi po upadku Ikera Lecuony w zakręcie #2.

Następnie w kwalifikacjach wielu zawodników – w tym zdobywca pole position Fabio Quartararo – poprawiało swoje wyniki mimo upadków Jacka Millera i Rinsa w zakręcie #11. W czwartek przed GP Andaluzji odbyło się spotkanie, gdzie nieco zmieniono zasady gry.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Od teraz zawodnik musi znacząco zwolnić niezależnie od tego, czy wywieszona jest pojedyncza czy podwójna żółta flaga w danym sektorze, w innym przypadku może otrzymać karę. Zaostrzenie zmian ma na celu poprawę bezpieczeństwa. Zasady będą takie same w każdej sesji – czy treningu, kwalifikacjach czy wyścigu.

Przepisy nie mówią precyzyjnie o karze, jaką może otrzymać zawodnik za złamanie przepisów, ale najprawdopodobniej polegać będzie ona na przesunięciu na polach startowych o określoną liczbę pozycji w tył stawki, w zależności od tego, jak “ciężkie” będzie przewinienie zawodnika i jego konsekwencje dla innych.

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 9

  1. Słowo znacząco jest nieostre. Słaba jakość nowego przepisu.

    Swoją drogą Fabio prawdopodobnie skłamał mówiąc, że zwolnił, gdy zobaczył żółtą flagę, bo wtedy wykręcił indywidualny rekord sektora.

    Ale chyba też dlatego oglądamy MotoGP, bo chłopaki mają cojones w tym coraz bardziej bez płciowym świecie.

  2. Przepis niby słuszny ale pod koniec kwalifikacji praktycznie zawsze są jakieś upadki. To oznacza brak możliwości poprawy czasu bo nie będzie można cisnąć na maksa. Czyli zobaczymy super czas w ostatniej chwili (tak jak teraz FQ) a potem będą analizować czy nie został wykręcony przy żółtej fladze

  3. Czekam na przepis, który zabroni jeździć wszystkim motocyklistom, ze względu na możliwość kontuzji, która przydarza się im tylko jak jeżdżą po torze.
    Proszę zobaczyć, że w czasie wyścigów konsolowych, w czasie “zmyślonej pandemii” ŻADEN zawodnik nie miał kontuzji :)

  4. Nowa świetna taktyka, wykręcić świetny czas i po minięciu linii mety się przewrócić i bardzo powoli wstawać!

    Żółta flaga i sesje kwalifikacyjne to spory problem. Rozumiem, że trzeba zwolnić z powodu bezpieczeństwa, ale nie rozumiem dlaczego zawodnik, który nic złego nie zrobił ma mieć rozwalone kalifikacje jeśli jego taktyka polegała na przejechaniu 1 szybkiego kółka, a pech chciał, że na tym kółku była flaga.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
135 zapytań w 0,391 sek