Home / Uliczne / Isle of Man TT 2019 – kto z czołówki korzysta z opon Dunlop?

Isle of Man TT 2019 – kto z czołówki korzysta z opon Dunlop?

  • Peter Hickman – „Zawsze wybierałem opony Dunlop w wyścigach drogowych. Robią wielką różnicę”
  • John McGuinness – „Przejechanie 226 mil wyścigu na oponach Dunlop to niesamowity rezultat”
  • Ian Hutchinson – „Dunlop jest naprawdę zaangażowany w rozwój opon dla TT”

Wielu najlepszych zawodników startujących w Isle of Man TT 2019 zdecydowało się ścigać na oponach Dunlop. Wśród nich są obecni i byli mistrzowie, którzy przez ostatnie dwie dekady rywalizowali na trasie 60,7 km, w tym wszyscy startujący zwycięzcy Senior TT z ostatnich 15 lat.

Dunlop odniósł ogromny sukces w tym kultowym wydarzeniu, wygrywając 13 kolejnych wyścigów Senior TT, a także utrzymując obecnie 18 aktualnych rekordów okrążeń i wyścigów. Można liczyć na kolejne, ponieważ w niedawnym północnoirlandzkim festiwalu wyścigów drogowych North West 200 opony Dunlop wygrały dwa główne wyścigi.

John McGuinness
23-krotny zwycięzca Isle of Man TT John McGuinness, jadący w zespole Norton, nadal będzie ścigał się na oponach Dunlop w klasach Superbike i Superlight. Chce odzyskać tytuł na słynnym na całym świecie torze drogowym.

McGuinness chwali osiągi i trwałość opon Dunlop: „Można na nich zrobić cztery okrążenia, niektórym udaje się nawet sześć, co oznacza niebywałe 363 km przebiegu”.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Peter Hickman
Peter Hickman, najszybszy człowiek, który kiedykolwiek przejechał trasę TT. Podobnie jak McGuinness, on również będzie ścigał się dla Nortona w klasie lekkiej. Natomiast w wyścigu Senior TT wystartuje dla Smiths Racing BMW, ale niezmiennie na oponach Dunlop. Hickman opisuje wpływ ogumienia na osiągi motocykla: „W wyścigach drogowych zawsze jeździłem na oponach Dunlop. Zrobiły one wielką różnicę i przyczyniły się do pokonania rekordu TT”.

Hickman rozpoczął sezon 2019 TT od zwycięstwa w North West 200 (NW200) i Wyścigu Superstock.

Ian Hutchinson
16-krotny zwycięzca Isle of Man TT, Ian Hutchinson pojedzie w barwach Honda Racing, chcąc rzucić wyzwanie panującemu mistrzowi Senior TT, Peterowi Hickmanowi. Hutchinson chce wrócić na szlak zwycięstwa. Choć wygrywał słynny wyścig 16 razy, jego ostatnie zwycięstwo w Isle of Man TT miało miejsce w 2017 roku w klasie Superstock. Jest pod wrażeniem jak brytyjska marka skupia się na wyścigach drogowych: „Wspaniałą rzeczą w pracy z Dunlopem jest jego zaangażowanie w TT i projektowanie opon, które pasują do warunków drogowych. Inżynierowie włożyli wiele wysiłku w to wydarzenie i jest to dla nich prawdziwy cel. Korzystamy z analiz, które przeprowadzają ich zawodnicy. Po testach na torze Mireval, Dunlop opracowuje nowe mieszanki i konstrukcje, które sprawdzamy podczas kolejnych prób. To niesamowite, jak co roku nowe opony Dunlop wypadają na Isle of Man”.

David Johnson
David Johnson, urodzony w Adelaide w Australii, będzie walczył o zwycięstwo w Isle of Man wraz  fabrycznym zespołem Honda Racing Team oraz Ianem Hutchinsonem.

David Johnson wierzy, że bogate doświadczenie Dunlopa da mu narzędzia do zdobycia nieuchwytnego jak dotąd pierwszego miejsca na podium. Kierownik zespołu Jonny Twelvetrees wyjaśnia znaczenie partnerstwa Hondy i Dunlopa: „Dunlop jest partnerem Hondy w wyścigach drogowych od wielu lat. To świetna, silna relacja, a obie firmy dobrze ze sobą współpracują. Przygotowanie do tegorocznego TT było naprawdę dobre. Dunlop ma w tym roku nowy produkt, a pierwsze opinie kierowców są pozytywne. Udało nam się dostosować motocykle do nowych opon, dzięki czemu jedziemy szybciej”.

Lee Johnston
Po sukcesie w wyścigu NW200 Supersport, Lee Johnston wyrusza na Isle of Man TT z nadzieją na pierwsze zwycięstwo w tym wyścigu. Łącząc moc Ashcourt Racing BMW i osiągi opon brytyjskiej marki, będzie on chciał poprawić swój najlepszy dotychczas wyniki w TT – trzecie miejsce.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Michael Dunlop
Michael Dunlop chce powiększyć swój imponujący wynik 18. zwycięstw na Isle of Man TT, startując dla Tyco BMW.

Urodzony w Irlandii Północnej zawodnik, który po raz pierwszy startował na Isle of Man TT w 2007 roku, co roku walczy o zwycięstwo.

Polegając na doświadczeniu i postępie technologicznym, jakie wnosi brytyjska marka, Michael Dunlop i zespół wyścigowy Tyco BMW wybrali Dunlopa jako idealną oponę do wyścigu.

Brytyjski producent ma również silną reprezentację w innych klasach. Milenco by Padgetts Motorcycles poszerza swój udział w klasie Supersport. Obok regularnego członka zespołu Conora Cumminsa pojedzie Davey Todd na Hondzie CBR600RR.

Isle of Man TT
Kwalifikacje do wyścigu TT zakończą się 31 maja. Impreza rozpoczyna się 1 czerwca wyścigiem Superbike TT Race, a kończy 7 czerwca wyścigiem Senior TT Race.

Dunlop jest jednym z wiodących producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Marka jest partnerem technicznym zespołów Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing i GMT94 Yamaha w wyścigach Endurance, zespołów Kawasaki i Team HRC w wyścigach MXGP oraz oficjalnym dostawcą opon dla Mistrzostw Świata FIM w wyścigach klasy Moto2 i Moto3, oraz odnoszącą największe sukcesy marką oponiarską w wyścigach Isle of Man TT. Idąc za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje motocyklistom dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko dzięki najnowszym technologiom oponiarskim. Opony Dunlop montowane są jako standardowe wyposażenie w takich markach, jak Aprilia, Benelli, Harley Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, MV Agusta, Piaggio, Suzuki, Triumph i Yamaha. Więcej informacji na Dunlop można znaleźć na stronie www.dunlop.eu Twiterze @DunlopMoto.oraz na Instagramie @dunlopmotopolska.

Źródło: inf. prasowa

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
147 zapytań w 1,051 sek