Druga edycja motocyklowego Pucharu Śląska organizowanego przez Mirosława Bożka zakończyła się niezwykle pozytywnie, pokazując że Mirek miał przysłowiowego nosa tworząc przestrzeń wyścigową dla motocykli o małej pojemności.
Zwykle bezpośredni sequel filmu, gry lub właściwie czegokolwiek ma wszystkiego więcej – więcej akcji, więcej zawartości, większy rozmach. Naturalnie było w przypadku Pucharu Śląska. Pierwszy sezon to szereg doświadczeń, prób i błędów, a także testowania wszelkiego rodzaju możliwości organizacji takich zawodów. Już pierwsza edycja była niewątpliwym sukcesem, ale druga przebiła wszystko na każdym polu począwszy od ilości chętnych do wzięcia udziału w wyścigach, poprzez profesjonalne transmisje live dzięki świetnie rozstawionym kamerom na torach i profesjonalnej realizacji, komentarzu samego Mirka Bożka, świetne wyścigi Endurance, a na – co najważniejsze – świetnej rywalizacji i zabawie kończąc. Druga edycja udowodniła, że decyzja Mirka o organizacji przyjaznej, taniej i profesjonalnej zarazem przestrzeni wyścigowej dla zawodników była strzałem w dziesiątkę i tym czego polskie wyścigi motocyklowe potrzebowały już od dawna. Pomijając oczywiste dla wszystkich sprinty, na uwagę zasługują wyścigi długodystansowe które cieszą się wysokim zainteresowaniem i są dla zawodników świetnym polem treningowym, a przypomnijmy – DuszanTeam to przede wszystkim szkolenia jazdy torowej dla motocyklistów, więc wszystko się tutaj skutecznie zazębia.
Jak już wspomnieliśmy, DuszanTeam to ogromna liczba zawodników, a więc także kilka kategorii wyścigowych. Przypomnijmy więc wszystkich zawodników którzy sięgnęli po najwyższy triumf w motocyklowym Pucharze Śląska w sezonie 2022:
SST 250 – Igor Teske
SST 300 – LeszekSzlachta
SST 300 K –Urszula Wachowska
Open 300 – Michał Żukierski
Open 300 K – Julia Halik
Pitbike Fun – Patryk Stankiewicz
Pitbike Junior – Bartosz Stawicki
Pitbike Junior 90 – Olaf Kozłowski
Endurance – JJR Motorsport (Michał Żukierski, Leszek Szlachta, Paweł Tabor)
Jeśli ktoś miałby najlepiej podsumować Puchar Śląska 2022 to zdecydowanie jest to osoba bez której całej zabawy by nie było:
Mirosław Bożek, DuszanTeam: „Pierwszy sezon był jeszcze chaotyczny. Zbieraliśmy informacje i zachęcaliśmy wszystkich ludzi aby brali udział w motorsporcie, nie tylko w szkoleniach. Wykonaliśmy sporo pracy aby jak najwięcej ludzi przekierunkowaćze szkoleń do wyścigów. Wyławialiśmy tych aktywnych, tych którzy pokazywali swoją postawą że mają zadzior sportowy, a następnie kierowaliśmy ich do wyścigów. Drugi sezon pokazał już że ludzie z zewnątrz widzieli pierwszy sezon, dzięki czemu przybyło wiele nowych twarzy i zaczęło się ścigać i bawić co mnie bardzo ucieszyło. Mega fajną zabawą są wyścigi endurance, które ściągnęły wielu kierowców wyścigowych. Gdybym miał porównać pierwszy i drugi sezon… Hmm, początki są zawsze trudne, ale później jest już lepiej. Pierwszy sezon – uczyliśmy się na błędach, drugi sezon – uczymy się na błędach, trzeci sezon – chcielibyśmy te wszystkie błędy poprawić i zrobić sezon w całości idealnie, ale nie poprzestawać na rozwoju. Chciałbym w następnym sezonie dołączyć dwa duże tory do Pucharu Śląska i dołożyć trzy rodzaje kamer, jedną z drona, jedną z motocykla i jedną na wysięgniku co da nam jeszcze lepszy wizualny aspekt zabawy, co z pewnością przełoży się na lepszy odbiór medialny.Nie zwalniamy tempa i zaczęliśmy już przygotowania do sezonu 2023, zwłaszcza bardzo mocno ze sponsorami. Dzwonimy do nich, szukamy ich, nowych zapraszamy, obecnych zachęcamy do większego zaangażowania i mam nadzieję że 2023 będzie takim sezonem w którym co może być zaskakujące – dalej będziemy się uczyć. Czyli pierwszy sezon uczymy się, drugi uczymy się i trzeci uczmy się, mam nadzieję że tak to już będzie do końca, ponieważ bez nauki i osiadając na laurach tworzy się rutyna, a ja nie lubię rutyny. Chcemy nasze przedsięwzięcie stale poprawiać, unowocześniać i mam nadzieję że dzięki temu będzie to trwało i trwało.”
Słowa Mirosława Bożka napawają optymizmem i nie ma wątpliwości że jest na co czekać. Jeśli w takim tempie i z takimi rezultatami się Puchar Śląska to pomyślmy co się będzie działo za 4-5 lat :) Przypominamy także, że w listopadzie odbędzie się giełda numerów. Na koniec dziękujemy z całego serca podziękować wszystkim sponsorom, partnerom i patronom, którzy są filarem całego przedsięwzięcia. Przyczyniacie się do trwania czegoś naprawdę pięknego w świecie motorsportu i obyśmy mogli nadal tworzyć wspólnie wyścigowe jutro.
Tymczasem widzimy się na torach w 2023 roku!
Chętnych przeżycia jeszcze raz wspaniałych emocji zapraszamy poniżej do wszystkich transmisji live z sezonu 2022!
RADOM:
TRZYNIEC:
SŁOMCZYN:
SŁOMCZYN 2:
BYDGOSZCZ:
BYDGOSZCZ 2:
KISIELIN:
KISIELIN 2:
SŁOMCZYN ENDURANCE: