Home / Slider / WMMP, Poznań: 170 motocyklistów w upalnej II rundzie

WMMP, Poznań: 170 motocyklistów w upalnej II rundzie

Aż 170 zawodników stanęło do zmagań w ramach II Rundy Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski i towarzyszących Pucharów Polski i Federacji w miniony weekend na Torze Poznań.

Tak wysokiej frekwencji w krajowych rozgrywkach nie było od wielu lat. Cieszy szczególnie fakt, że licznie stawili się motocykliści dosiadający motocykle o mniejszych pojemnościach – 300 ccm (30 zawodników w 2 klasach jadących wspólny wyścig) oraz mocniejszych 600 ccm (31 w 2 klasach). Tym razem nie zawiedli także znani od lat i lubiani przez kibiców wyjadacze z klas Superbike, czy Superstock 1000. Kibice mogli więc podziwiać multi-mistrzów Polski m.in. Pawła Szkopka, czy Irka Sikorę. Atmosfera była iście gorąca – szczególnie w sobotę kiedy to zawody rozgrywano w temperaturze powietrza przekraczającej 30 stopni Celsjusza!

Wyścigi klasy Superbike zarówno w sobotę jak i niedzielę zdominował Paweł Szkopek: „To był dla całego naszego zespołu rewelacyjny weekend. Co prawda startowałem w Poznaniu korzystając z kompletnie seryjnego silnika i z innych niż zazwyczaj ustawień, ale mechanicy pracowali bardzo ciężko abym czuł się za kierownicą jak w domu. Sobotnie zwycięstwo nie było łatwe, ale w niedzielę czułem się już bardzo komfortowo i wygrałem ze sporą przewagą.” Choć Paweł prowadził na dystansie całego wyścigu to trzeba przyznać, że cichym bohaterem jest wracający po ciężkiej kontuzji Patryk „Kosa” Kosiniak, który był drugi w sobotę, a trzeci w niedzielę: „Cały sobotni wyścig był bardzo emocjonujący i zacięty. W niedzielę udało się dowieźć trzecie miejsce, niestety drugie było poza moim zasięgiem, z powodu ogromnego bólu prawej ręki. Nie czułem jej, myślałem że nie dojadę do mety. Jestem wykończony. Cieszę się, że w końcu mogę jeździć dla polskich kibiców, to dla mnie wiele znaczy”. Tak naprawdę to właśnie walka Patryka z Irkiem Sikorą dostarczyła kibicom największych emocji w klasach o pojemności 1000 ccm. W sobotę „Kosa” był lepszy od Sikory zaledwie o 0,028 s.! W niedzielę zaś przegrał 2 miejsce o niecałe 0,3 s! Takie wyścigi kibice chcieliby oglądać zawsze! W klasyfikacji Superbike Rookie najszybszy dwukrotnie był Mariusz Domalewski.

W równolegle startującej klasie Superstock 1000 bezkonkurencyjny był Marek Szkopek: „Nie chciałem podejmować rywalizacji z zawodnikami Superbike, trójka zawodników bardzo zaciekle walczyła, ale to nie moja klasa, a najważniejsze było przywieźć pierwsze miejsce i punkty w Superstock 1000. Jestem bardzo zadowolony z przejścia do tej klasy, jest to świetny trening przed mistrzostwami świata”. Drugi dwukrotnie był teamowy kolega Marka Szkopka – Artur Wielebski, który tak podsumował niedzielny wyścig: „Jestem zadowolony z dzisiejszej jazdy, miałem dobry start, poprawiłem czasy, miałem dobre tempo i mniejszą stratę do czołówki. Oczywiście będę pracować nad tym, by swoje rezultaty wciąż polepszać, trzymajcie kciuki!” Trzeci stopień podium w sobotę i niedzielę zajął Jarosław Szczęsny.

W klasie Supersport 300 dwukrotnie najszybszy był Mateusz Hulewicz, debiutujący w tym roku siedemnastolatek, który mimo sukcesów wie, że nadal jest wiele do poprawy: „Bardzo mocna stawka, już cieszę się na kolejne rundy, bo rywalizacja będzie zacięta.Wracam do domu i będę ostro trenować, nie tylko na motocyklu, ale i na pit bike. Minimotocykle to świetny trening techniczny, w środę tradycyjnie ćwiczymy na placu z Markiem Szkopkiem. Dziękuję za dziś i do zobaczenia na kolejnej rundzie.” W sobotę ostry bój za plecami Hulewicza stoczyła dwójka Kurek – Borys kilka razy zmieniając się pozycjami. Ostatecznie Kurek wyprzedził Borysa o 0,026 s.! Borys wziął rewanż w niedzielę i Panowie zamienili się miejscami na podium.

Kliknij, aby pominąć reklamy

W klasie Sport 300 najlepsi zarówno w sobotę i niedzielę okazali się Artur Wężyk i Wiktor Ostrowski. Mimo sporej zdobyczy punktowej Wiktor nie krył rozczarowania „Cieszę się z podium, ale to nie był mój weekend. Zdecydowanie stać mnie na więcej i postaram się to udowodnić na kolejnych zawodach”. W stawce aż 20 zawodników o trzecie miejsce zacięcie walczył kwartet – Keller, Bezłada, Syska, Jarzombek (na mecie ostatecznie w tej kolejności rozdzieleni o przysłowiowy włos). W niedzielę podium uzupełnił Bezłada również po niezwykle zaciętej walce z kilkoma konkurentami. Ten weekend na Torze Poznań potwierdza, że klasa Sport 300 wyrasta na najbardziej wyrównaną w całym dossier polskich wyścigów.

W Superstock 600 dwukrotnie bezkonkurencyjny był Marceli Bezulski przed Mariuszem Juszczakiem. W Sport 600 – również dwukrotnie – triumfował Krystian Nawojski. Dublety były bardzo popularne w ten weekend na Torze Poznan, gdyż podobnie zakończyły się zmagania klasy Sport 250 (dwukrotnie wygrał Krzysztof Dzikowski) oraz klasy SP125 (dwukrotnie wygrał Radosław Widawski).

Z tego schematu wyłamała się Pucharowa klasa Sport 1000 w której w sobotę triumfował Damian Cygnarowicz, a w niedzielę Przemysław Purcha.

W Classic 175 triumfowali: w sobotę Mateusz Łuczak; w niedzielę Mateusz Widawski. Classic 250 w sobotę wygrał Marek Szkopek, który w niedzielę nie ukończył wyścigu, a puchar za I miejsce przypadł Bartłomiejowi Tazbirowi.

Classic 500 w sobotę dość licznie reprezentowany wygrał Michał Król, w niedzielę, w mocno już przewietrzonej stawce classiców – Maciej Mączyński.

W Classic 750 startował tylko Kamil Grochowski, który szczęśliwie dotarł do mety w obu biegach.

W Youngtimerach zadziałał ponownie model dubletów sobotnio-niedzielnych, a triumfatorami byli: Rafał Sikora (Postclassic), Łukasz Szynkowski (Youngtimer 250) i Tomasz Jagielski (Youngtimer 500).

Motocyklistów małych pojemności zobaczyć będzie można już za tydzień 22 czerwca br., w Radomiu. Dla kibiców spragnionych wyścigów mocniejszych ścigaczy, kolejna szansa podziwiania ich zmagań w ramach Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski w kraju, ponownie na Torze Poznań w dniach 10-11 sierpnia 2019 r. (W międzyczasie zaplanowano 2 rundy zagraniczne, więc Poznań, choć nie finałowy będzie mocno wpływał na sytuacje w tabelach punktacji generalnej).

Nim na dobre rozpoczną się wakacje Automobilklub Wielkopolski zaprasza jednak jeszcze w czerwcu na wyjątkową imprezę – rundę Mistrzostw Europy FIM Supermoto, która odbędzie się na „kartingowej” części Toru Poznań w dniach 28-30 czerwca br. Światowej klasy zawodnicy, widowiskowe wyskoki i kompaktowy charakter toru sprawiają, że wszyscy fani jednośladów powinni zjawić się pod koniec czerwca w Poznaniu. Już dziś zapraszamy!

Źródło: inf. prasowa

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 3

  1. Nie rozumiem tego Szkopka, jeździ już tyle lat, wciąż ma motywację ale czy nie lepiej byłoby zamiast cały sezon na Poznaniu i innych zawodach, pieniądze przeznaczyć na start w np 3 rundach WSBK? w tym sezonie jest tylko 19 zawodników i nie wierzę, że jakby mu dobrze przygotowali tą R1 to nie był by w stanie przynajmniej utrzymać się za wyjątkowo słabymi w tym roku Hondami? a moim zdaniem lepiej przyjeżdżać ostatni w takich WSBK niż w kółko wygrywac w MP i nic nowego się nie uczyć?

    • Paweł próbował już kilkukrotnie swoich możliwości w wsbk. Niestety nie miał szans na konkurencyjny motocykl. Nie ten budżet. W tym roku pomimo tylko 19 motocykli stawka jest nadzwyczaj silna. Nawet fabryczne Hondy nie są w stanie nic zrobić. W wsbk bez fabrycznego wsparcia nie ma szansy być konkurencyjnym.

      • ale te Hondy są 2-3 sekundy wolniejsze od czołówki, dlatego nie wierzę że na dobrze przygotowanej R1 nie był by w stanie się za nimi utrzymać. Wiem że startował, gadanie o budżecie trwa już od lat ale jakoś co roku startuje w różnych seriach więc kasa jest

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
150 zapytań w 0,929 sek