Home / Slider / Gerloff: „Chcę być wyżej”. Wypowiedzi zawodników WSBK po 2. wyścigu w Barcelonie

Gerloff: „Chcę być wyżej”. Wypowiedzi zawodników WSBK po 2. wyścigu w Barcelonie

W niedzielne popołudnie Alvaro Bautista skompletował kolejny hat-trick w tym roku. To już trzeci raz na cztery rundy, kiedy Hiszpan z Ducati nie dał absolutnie żadnych szans rywalom. Cały wyścig wydawało się, że jego kolega z zespołu Michael Ruben Rinaldi jedzie po drugie miejsce, lecz po tym jak kompletnie zużył tylną oponę, w ostatnim zakręcie wyprzedził go Toprak Razgatlioglu (Yamaha). Jest to kolejny weekend do zapomnienia dla Scotta Reddinga – Brytyjczyk wyjeżdża z Katalonii bez punktów.

Alvaro Bautista: P1 (start) -> P1 (finisz): „Chcę to powiedzieć: to był idealny weekend. Jestem bardzo szczęśliwy. Oczywiście, bardzo lubię ten tor, ale wygranie trzech wyścigów przed moją rodziną, przyjaciółmi i fanami to zawsze wspaniałe uczucie. To fantastyczny początek sezonu, ale chcę się teraz skupić na testach i rundzie w Misano, gdzie rywalizacja będzie zacięta.”

Toprak Razgatlioglu: P2 -> P2: „W drugim wyścigu czekałem, aż opona Michaela zaliczy spadek, bo dużo cisnął! Widziałem na ostatnich okrążeniach, że ma kłopoty, a ja mocno naciskałem – w końcu do ostatniego zakrętu go wyprzedziłem! Ale też byłem na limicie, przednia i tylna opona, hamulce też wielokrotnie się blokowały – ale jesteśmy na drugim miejscu i kończymy wyścig. Ten weekend był dla mnie naprawdę dobry – okej, nie wygrywamy, ale trzykrotnie drugie miejsce i zdobywamy dobre punkty do klasyfikacji mistrzostw. W wyścigu Superpole, kiedy Jonathan się wywrócił, natychmiast puściłem hamulce, ponieważ nie rozumiem co się stało, czy asfalt jest mokry, czy suchy, i jadę spokojniej na ostatnim okrążeniu. Sprawdziłem później, czy wypchnąłem go na zewnątrz, czy nie, ponieważ to nie jest w moim stylu, ale potem widzę, że pojechał za szeroko i dotknął białej linii. Starał się jak mógł, rozumiem go! Jest naprawdę silnym zawodnikiem i dla mnie to zawsze jest przyjemność, z nim walczyć. Dziękuję mojemu zespołowi, daliśmy z siebie wszystko – mam nadzieję, że będziemy walczyć o zwycięstwo w Misano, zobaczymy.”

Michael Rinaldi: P8 -> P3: „To był wyjątkowy weekend, w którym wszystko się wydarzyło. W wyścigu Superpole jechałem mocno, walczyłem o podium, ale kiedy pojawiły się krople deszczu, musiałem się skupić na tym, żeby nie się nie wywrócić, żeby nie uszkodzić prawej ręki. W drugim wyścigu wszystko poszło bardzo dobrze, mimo że na ostatnich dwóch okrążeniach tylna opona zaliczyła znacznie większy spadek niż się spodziewaliśmy. Toprak mnie złapał, ale to nieważne. To wciąż niezłe podium.”

Alex Lowes: P5 -> P4: „Moje tempo jest dobre, mogę być szybki kiedy mam przyczepność i warunki na to pozwalają. Wtedy mogę być naprawdę szybki. Ale w tym roku mieliśmy problemy z przednią oponą, i w piątek po południu w Katalonii miałem kłopoty. W sobotę dokonaliśmy dość drastycznej zmiany, miałem problem ze zrozumieniem przodu motocykla. Dzisiaj wróciliśmy do ustawień z testu, który mieliśmy tutaj na początku tego roku, a następnie spróbowaliśmy sobie z tym poradzić. Mieliśmy trochę szczęścia, ponieważ nawierzchnia toru była prawie 20°C chłodniejsza niż w pierwszym wyścigu, co jest dobre dla naszego motocykla. Dobrze wystartowałem w drugim wyścigu, dobrze jechałem i zarządzałem wszystkim jak trzeba. Zrobiłem dobrą robotę. Nie umiem jeździć dużo lepiej. Miałem dobry start, nie popełniłem błędów i jechałem na limicie, na każdym okrążeniu, więc wiem że jadę dobrze. Jako zespół musimy wszyscy razem pracować, i spróbować zlikwidować stratę i zrobić kilka kroków do przodu.”

Kliknij, aby pominąć reklamy

Jonathan Rea: P10 -> P5: „Dotknąłem białej linii i przewróciłem się w wyścigu Superpole. Kiedy Toprak mnie wyprzedzał, miałem wrażenie że jest dość blisko, i że nie ma zamiaru dojechać do szczytu zakrętu, tylko chce mnie przyblokować. Zostawił mi miejsce, ale przy 320 km/h wiał wiatr, który trochę mną 'zabujał’ i się przewróciłem. Pojechałem szeroko, wjechałem na białą linię i to wystarczyło, żebym się przewrócił. Byłem naprawdę sfrustrowany, ponieważ to miało duży wpływ na drugi wyścig. Startując z dziesiątego miejsca w czwartym rzędzie, na początku musiałem się trochę przedzierać. Hondy przeszkadzały mi trochę na pierwszych okrążeniach, atakowali mnie, ja atakowałem ich. Następnie Locatelli – był naprawdę dobry w niektórych miejscach na torze, zwłaszcza w ostatnim sektorze. Wszędzie indziej byłem w stanie odrabiać. Ale jadąc za nim, trochę zużyłem opony. Kiedy miałem już czysty tor do Alexa i Topraka, myślałem, że wyścig potoczy się po mojej myśli i ich dogonię. Ale po prostu jechali dalej i wydaje mi się, że podczas tych pierwszych okrążeń zbyt mocno zużyłem opon. Nie udało mi się dogonić Alexa i Topraka, ale fajnie, że Alex również miał tak dobry wyścig. Mogliśmy tu walczyć o miejsca na podium. Nie jest to więc weekend, o jakim marzyliśmy, ale myślę, że skończył się lepiej niż oczekiwaliśmy po piątkowych sesjach treningowych.”

Xavi Vierge: P9 -> P6: „Muszę podziękować zespołowi, ponieważ oni nigdy się nie poddają, tak samo jak ja. Ciężko pracujemy przez cały tydzień, aby zrozumieć, w którą stronę iść. Zrobiliśmy duże postępy i dużo się poprawiliśmy podczas weekendu, kończąc drugi wyścig z solidnym szóstym miejscem. Jestem więc z tego zadowolony,także dlatego, że wprowadziliśmy pewne zmiany w ustawieniach motocykla, które dały mi znacznie lepsze czucie motocykla. To było pozytywne, również dlatego, że lepiej zrozumieliśmy ustawienia motocykla, a to może pomóc w następnych wyścigach. Oczywiście Catalunya to tor, na którym naprawdę trzeba wziąć pod uwagę zużycie opon, więc kiedy zobaczyłem, że walka o podium dzieje się tuż przed nami, na 10 okrążeń przed końcem, przycisnąłem trochę więcej niż to konieczne, ale natychmiast poczułem spadek przyczepności opon. Tak więc, pomimo tego, że serce podpowiadało mi, żebym jechał dalej, zachowałem zimną krew i utrzymywałem najszybsze możliwe tempo w tych warunkach. Na ostatnim okrążeniu wykorzystałem swoje szanse. Wyprzedzając Locatellego, zdobyliśmy kilka dobrych punktów. Nasz motocykl ma kilka bardzo mocnych stron – jest rakietą, więc jest dobry na torach z długimi prostymi, jak na przykład Aragon, ale nie możemy z tego czerpać korzyści na zakrętach ani na krótkich prostych, więc w tej chwili nasze okno jest trochę wąskie, ale wszyscy koncentrujemy się na poprawie w każdym obszarze i będziemy dawać z siebie 100%, aby dotrzeć tam, gdzie chcemy być.

Garrett Gerloff: P7 -> P10: „Jestem bardzo zadowolony z wyścigu Superpole. Motocykl sprawiał niesamowite wrażenie. Byłem w grupie i jestem bardzo zadowolony z mojego najlepszego wyniku w tym roku. Siódme miejsce nie jest miejscem, w którym chcę być, chcę być wyżej, ale musimy wyciągnąć pozytywy i zmierzamy w dobrym kierunku. To było bardzo dobre. W wyścigu głównym miałem fantastyczny start. Na początku byłem na szóstym miejscu, byłem bardzo szczęśliwy. Ale wybraliśmy twardszą tylną oponę i miałem wielki moment, ponieważ nie miałem przyczepności na krawędzi opony. Na ostatnim zakręcie pierwszego okrążenia prawie zaliczyłem ogromny highside. Potem wyprzedziło mnie dwóch zawodników i po prostu walczyłem z oponą. Trudno było iść do przodu. Udało mi się pozostać z Hondami przede mną, ale ostatecznie jestem trochę rozczarowany. Czuję, że mieliśmy tempo, aby być bliżej, ale popełniłem duży błąd na pierwszym okrążeniu i… trochę szkoda. W każdym razie to wciąż pierwsza dziesiątka i wiem, że Jürgen Röder i zespół chcą pierwszej dziesiątki, więc cieszę się, że mogę im to dać. Ale wszyscy chcemy więcej i wiem, że stać nas na więcej. Ogólnie myślę, że to był pozytywny weekend i jestem teraz gotowy na Misano.

Remy Gardner: P11 -> P13: „Szczerze mówiąc, to był ciężki weekend. Z trudem znaleźliśmy konkurencyjne tempo, udało nam się chociaż poprawić kwalifikacje, co było pomocne w długim wyścigu. Niestety zostałem zmuszony do wycofania się z wyścigu Superpole z powodu problemów technicznych i musiałem wystartować z 11. miejsca w ostatnim długim wyścigu. Tak czy inaczej, w przyszłym tygodniu będziemy mieć test i mam nadzieję, że pojedziemy na suchej nawierzchni, aby zebrać trochę danych i poprawić nasze osiągi. Chciałbym podziękować zespołowi za wykonaną pracę, bądźmy pozytywnie nastawieni i skupmy się na tym, co nadchodzi.”

Scott Redding: P13 -> DNF: „Wyścig Superpole nie był naprawdę dobry, szczerze mówiąc. Po prostu nie mogę znaleźć prędkości tutaj, na tym motocyklu. Walczę z motocyklem trochę zbyt dużo. Myślałem, że wyścig Superpole będzie lepszy, ale z lepszym tempem innych chłopaków było to dla mnie trudniejsze. Potem w drugim wyścigu czułem, że może zostanę tam trochę dłużej, i zostałem w grupie dłużej, tyle, że tak bardzo cisnąłem aby tam być, że całkowicie zniszczyłem tylną oponę, tak że nie nadawała się do jazdy, podobnie zresztą z przednią oponą. Ale to dlatego, że muszę tak ciężko pracować, aby po prostu pozostać z grupą, że jadę powyżej limitu motocykla. Jestem więc trochę zdenerwowany, patrząc na wyniki tego weekendu. Wiedzieliśmy, że tutaj będzie ciężko, ale i tak próbowaliśmy. Teraz wracamy do fabryki i pracujemy na następny wyścig.”

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: inf. prasowe

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
144 zapytań w 41,564 sek