Pierwszy wyścig na torze Miller Motorsport Park „padł łupem” zawodnika Althea Ducati – Carlosa Checa. Podium uzupełnili dwaj włoscy zawodnicy: Marco Melandri , który zajął drugie miejsce oraz Max Biaggi, który stanął na najniższym stopniu podium.
Początek pierwszego wyścigu obfitował w wiele zmian pozycji zawodników. Na tym etapie najlepiej poradził sobie Marco Melandri, który ruszając do wyścigu z dziewiątego pola, bardzo szybko awansował na drugą pozycję – tuż za plecy Toma Sykesa, który również popisał się dobrym startem. Trzecim zawodnikiem na tym etapie rywalizacji był późniejszy zwycięzca Carlos Checa. Nie najlepiej poradził sobie na pierwszym okrążeniu zdobywca Pole Position – Jakub Smrz. Spadł on na piątą lokatę wyprzedzony jeszcze przez zawodnika zespołu Honda WSBK Team – Jonathana Rea. Jeszcze gorzej poradził sobie drugi z zawodników czeskiego zespołu Sylvain Guintoli, który startując z szóstego pola, po przejechaniu pierwszego okrążenia spadł na piętnastą pozycję. Dobrej pozycji na starcie nie udało się również utrzymać Davide Giugliano, który ruszając do wyścigu z pierwszego rzędu, spadł na pozycję numer dziesięć.
Taka kolejność zawodników utrzymała się do piątego okrążenia. Wtedy nastąpiła seria zmian pozycji, którą zapoczątkował #33.Wyprzedził on dotychczasowego lidera, który nie dość, że spadł na drugą pozycję, to został chwilę później szybko wyprzedzony przez kolejnych kierowców spadając na koniec piątego okrążenia na pozycję nr 5. Melandri, który był w tym momencie liderem, próbował odskoczyć rywalom. Jednak na tylnym kole cały czas „siedział” mu #7, któremu nie potrafił odjechać. Kiedy zawodnicy znajdowali się na ósmym okrążeniu, obecny Mistrz Świata w skuteczny sposób zaatakował jadącego przed nim Włocha i objął prowadzenie. Od tego momentu, Checa kontrolował wyścig i nie pozwolił na zbliżenie się do siebie na mniej niż sekundę. Co ciekawe, pomimo tego, że kierowca BMW notował na prostej start – meta prędkości większe o ok 20km/h od kierowcy Ducati, to nie był on w stanie zbliżyć się już do #7.
Za plecami prowadzącej dwójki, która notowała już stratę około pięciu sekund do lidera, trwała walka o pozycję nr 3. Jej bohaterami był Jonathan Rea oraz Max Biaggi. #3, który przez cały czas jechał za plecami #65. Zwycięsko z tej potyczki wyszedł Mistrz Świata z roku 2010, który po wyprzedzeniu #65 utrzymywał bezpieczny dystans do samej linii mety, ostatecznie zajmując najniższy stopień podium. Podobna sytuacja miała miejsce wśród zawodników walczących o piątą pozycję. Ostatecznie na linii mety lepszym okazał Eugene Laverty, który wyprzedził startującego do wyścigu z Pole Position Jakuba Smrza. Za plecami czeskiego zawodnika i stratą ponad 19 sekund do lidera, wyścig ukończył Chaz Davies, któremu udało się wyprzedzić Toma Sykesa. Jako dziewiąty linię mety przeciął Michel Fabrizio a czołowa dziesiątkę zamknął Leon Haslam, który walczył o tę pozycję do samej linii mety z Davidem Giugliano.
Tak więc, Carlos Checa zwyciężył na ulubionym przez siebie torze już po raz czwarty w swojej karierze startów w World Superbike Championship. Jest to również jego trzeci triumf z rzędu na tym obiekcie.
Warto również wspomnieć, że najszybsze okrążenie wyścigu ustanowił Marco Melandri. Jadąc na swoim motocyklu marki BMW S1000RR, jedno okrążenie toru o długości 4907 metrów pokonał w czasie 1m 48.867sek.
Wyniki 1 wyscigu na Miller Motosport Park:
1. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1098R 21 okr. 2. Marco Melandri ITA BMW Motorrad S1000RR +2.313s 3. Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 +5.338s 4. Jonathan Rea GBR Honda WSBK CBR1000RR +5.517s 5. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV-4 +12.201s 6. Jakub Smrz CZE Liberty Effenbert Ducati 1098R +13.262s 7. Chaz Davies GBR ParkinGO MTC Aprilia RSV-4 +19.662s 8. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +21.292s 9. Michel Fabrizio ITA BMW Italia Goldbet S1000RR +21.450s 10. Leon Haslam GBR BMW Motorrad S1000RR +23.433s 11. Davide Giugliano ITA Althea Ducati 1098R +23.696s 12. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +24.752s 13. Leon Camier GBR Crescent Fixi Suzuki GSX-R1000 +29.400s 14. Ayrton Badovini ITA BMW Italia Goldbet S1000RR +31.222s 15. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R +32.966s 16. Maxime Berger FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +35.409s 17. Hiroshi Aoyama JPN Honda WSBK CBR1000RR +52.153s 18. Shane Turpin USA Boulder Ducati 1098R +1 okr. 19. Jake Holden USA Grillini Progea BMW S1000RR +1 okr. Nie sklasyfikowani 20. Leandro Mercado ARG Pedercini Kawasaki ZX-10R 13 okr. ukończonych 21. Lorenzo Zanetti ITA PATA Ducati 1098R 11 okr. ukończonych 22. John Hopkins USA Crescent Fixi Suzuki GSX-R1000 7 okr. ukończonych 23. David Salom ESP Pedercini Kawasaki ZX-10R 7 okr. ukończonych 24. Niccolo Canepa ITA Red Devils Ducati 1098R 6 okr. ukończonych