Austriacki producent uczynił kolejny krok w kierunku Mistrzostw Świata Superbike ogłaszając, że nowa wersja ich flagowej jednostki RC8 będzie w sezonie 2009 rywalizować w niemieckiej serii IDM. Od pewnego czasu mówi się, że KTM w sezonie 2010 ma zamiarAustriacki producent uczynił kolejny krok w kierunku Mistrzostw Świata Superbike ogłaszając, że nowa wersja ich flagowej jednostki RC8 będzie w sezonie 2009 rywalizować w niemieckiej serii IDM. Od pewnego czasu mówi się, że KTM w sezonie 2010 ma zamiar wystawić do rywalizacji oficjalny zespół w najwyższej kategorii motocykli produkcyjnych. Całe przedsięwzięcie widać jest dobrze zaplanowane i systematycznie realizowane.
W sezonie 2008 Austriacy nieśmiało badali swoje możliwości w pucharze STK1000 będącym przedsionkiem do klasy WSBK. Wyniki nie były może oszałamiające, ale dały włodarzom fabryki pewien obraz całości, na bazie którego będą budowane kolejne podwaliny do pełnego zaangażowania w serie mistrzowską.
Nim jednak zdecydują się na ostateczny krok, chcą sprawdzić swój produkt na nieco mniej wymagającym podwórku, czyli na coraz popularniejszych ostatnio zawodach IDM, niemieckiej serii SBK. Dwucylindrową jednostkę w pełnej specyfikacji Superbike w sezonie 2009 będą dosiadać Didier Van Keymuelen, były mistrz kategorii Superstock, który ostatni sezon spędził w mistrzostwach świata Supersport w zespole Hoegee Suzuki oraz dobrze znany już z wcześniejszych występów na RC8 Stefan Nebel.
Nowotworzonym zespołem będzie dowodził Konrad Hefele, który może się poszczycić wieloletnim doświadczeniem zarówno na arenie międzynarodowej jak i krajowej. Swoje menadżerskie szlify zbierał w kategorii Grand Prix oraz IDM. Z powodzeniem prowadził ostatnio młody zespół KTMa w niemieckiej klasie 125. „Jestem przekonany, że wraz z RC8 R oraz naszym małym, lecz mocno zmotywowanym zespołem damy o sobie znać w klasie IDM. Pomimo, że w ciągu najbliższych pięciu miesięcy czeka nas ogrom pracy z entuzjazmem i ekscytacją patrzymy na pierwszy sezon.”
Standardowa wersja motocykla KTM 1190 RC8 miała swój debiut w tegorocznym pucharze FIM Superstock 1000, gdzie najlepszym miejscem była trzynasta pozycja wywalczona przez Rene Ruhra. W nadchodzącym sezonie motocykli austriackiego producenta będzie używać zespół Go Eleven, który po wspólnym roku spędzonym w garażu Marco Borcianego w kategorii WSBK zamierza samodzielnie spróbować swych sił w kategorii STK1000. Team ma zapewnienie wsparcia z fabryki oraz obiecany do dyspozycji najnowszy model motocykla RC8 przewidziany na sezon 2009.
Kierowcami zespołu Go Eleven będzie Pere Tutusaus, którego można było oglądać między innymi startującego z dziką kartą w zespole Jorge Martineza podczas Grand Prix Portugalii i Katalonii. Drugim znów, wielce prawdopodobne, będzie kolejny bardzo utalentowany Hiszpan Federico Biaggi, który ostatnio zaliczył kilka dobrych występów we Włoszech.