Home / WSBK / Nitro wybuchło dwa razy !

Nitro wybuchło dwa razy !

Noriyuki Haga zgarnął 50 punktów podczas siódmej rundy mistrzostw świata Superbike na torze Nürburgring. Japończyk pomimo kontuzji obojczyka i zeszłotygodniowej operacji dwukrotnie okazał się najlepszy na niemieckim obiekcie, chociaż przyznać trzeba, że Noriyuki Haga zgarnął 50 punktów podczas siódmej rundy mistrzostw świata Superbike na torze Nürburgring. Japończyk pomimo kontuzji obojczyka i zeszłotygodniowej operacji dwukrotnie okazał się najlepszy na niemieckim obiekcie, chociaż przyznać trzeba, że w drugim przejeździe pogoda nieco mu pomogła.

Pierwszy wyścig

Pierwszy wyścig rozpoczął się od atomowego startu Troya Bayliss, który objął prowadzenie przed dwoma kierowcami Yamahy. Na pierwszym okrążeniu z rywalizacją pożegnał się Gregorio Lavilla, który upadł na jednym z pierwszych zakrętów.

Drugie okrążenie to popisowe wejście i zarazem wyjście Noriyuki Hagi z pierwszego nawrotu tuż za prostą start/meta. Japończyk na jednym zakręcie wyprzedził obu Troyów i wyszedł na prowadzenie. Czwarte okrążenie to w tym samym miejscu, skuteczny atak Maxa Neukirchner na pozycję trzecią zajmowaną przez Troya Corsera.

Kolejne kółko to koniec ścigania dla Shuhei Aoyamy. Japończyk kończy wyścig z powodu awarii motocykla. Tymczasem na przedzie pozostało już tylko trzech najszybszych kierowców — Haga, Bayliss i Neukirchner.

Na siódmym okrążeniu z wyścigiem pożegnał się Kenan Sofuoglu. Kilka kółek później prowadząca grupa liczyła już zaledwie dwóch kierowców. Noriyuki Haga i Troy Bayliss narzucili zbyt wysokie tempo dla kierowcy Suzuki. Czternaste okrążenie to atak Baylissa na pozycję lidera tuż za prostą startową. Zły moment rozpoczęcia hamowania skutkuje jednak zbyt szerokim pokonaniem pierwszego łuku i Bayliss ląduje ponownie za Japończykiem.

Za prowadzącą dwójką w między czasie toczyła się walka o trzecią pozycje pomiędzy Maxem Neukirchnerem i Troyem Corserem. Ostatecznie z tego pojedynku obronną ręką wychodzi faworyt niemieckiej publiczności.

Na cztery okrążenia do końca wyścigu „Balistyczny” wykonuje śmiały atak na pozycję lidera podczas dojazdu do szykany Schumachera. Akcja zakończyła się pomyślnie. Jednak już dwa okrążenia później Australijczyk popełnia fatalny błąd przy dohamowaniu do pierwszego nawrotu i traci kilka cennych sekund, dając tym samym bezpieczną przewagę Hadze. Ostatnie dwa okrążenia wyścigu Nitro przejeżdża prowadząc spokojnie z dwusekundową przewagą nad liderem mistrzostw.

Wyniki I przejazdu:(punktowane miejsca)
1 41 Haga N. (JPN) Yamaha YZF-R1 39’19.427
2 21 Bayliss T. (AUS) Ducati 1098 F08 2.025
3 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R1000 2.792
4 11 Corser T. (AUS) Yamaha YZF-R1 5.458
5 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 10.225
6 111 Xaus R. (ESP) Ducati 1098 RS 08 10.462
7 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098 F08 17.018
8 10 Nieto F. (ESP) Suzuki GSX-R1000 20.520
9 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX-10R 21.162
10 31 Muggeridge K. (AUS) Honda CBR1000RR 22.650
11 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098 RS 08 22.845
12 23 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 25.555
13 3 Biaggi M. (ITA) Ducati 1098 RS 08 25.879
14 55 Laconi R. (FRA) Kawasaki ZX-10R 26.288
15 194 Gimbert S. (FRA) Yamaha YZF-R1 32.824

Drugi wyścig

Jak zwykle fantastycznym startem popisał się startujący z drugiej pozycji Troy Bayliss. Za nim ustawili się kolejno Troy Corser, Noriyuki Haga — Yamaha Motor Italia, Max Neukirchner, oraz ku zaskoczeniu wszystkich dobrze rozpoczynający wyścig Carlos Checa.

Prowadzeniem wyścigu Bayliss cieszył się zaledwie jedno okrążenie, gdyż już na drugim pozycję lidera przejął jego imiennik i rodak Corser. Na tym okrążeniu pozycję zyskuje również Max Neukirchner, który wykorzystał mały błąd jadącego przed nim Hagi.

Japończyk szybko odzyskuje stracone miejsce i na kolejnym okrążeniu był ponownie na trzecim miejscu. Na kolejnym dohamowaniu przed pierwszym nawrotem Bayliss oraz Haga jednocześnie wyprzedzają prowadzącego Corsera.

Kluczowe okrążenie drugiego przejazdu to kółko numer pięć. Na nim to właśnie Bayliss popełnia poważny błąd i tuż po prostej start/meta mocno nadkłada toru i ostatecznie ląduje na piątej pozycji, kilka sekund za prowadzącym Hagą. W tym zamieszaniu brał udział także Corser, który także stracił kilkadziesiąt metrów do lidera.

Za czołówką rozgrywała się bardzo ciekawa walka pomiędzy Michelem Fabrizio i Rubenem Xausem. Hiszpan na tyle agresywnie atakował Włocha, że ten w końcu uporawszy się Rubenem dosadnym gestem pukania się po głowie dał znać co myśli o jego zachowaniu na torze.

Na siódmym okrążeniu Troy Corser powróciwszy do swojego rytmu uporał się z Maxem Neukirchenrem i pognał za prowadzącym wyścig, partnerem zespołu Noriyuki Hagą. Pościg trwał zaledwie dwa okrążenia i od tego momentu kierowcy Yamahy prowadzili wyścig tocząc fantastyczną walkę nie odpuszczając ani przez chwilę.

W między czasie Troy Bayliss wychodzi zwycięsko z potyczki o czwartą pozycję z Carlosem Checą. Na czele kilkukrotnie zmienia się prowadzenie. Haga z Corserem doprowadzali niemal do palpitacji serca swojego kierownika zespołu Massimo Meregallego, raz po raz walcząc niemal na łokcie pomiędzy oboma zawodnikami. Jedna z ładniejszych akcji miała miejsce na dohamowaniu do szykany Schumachera, kiedy to Haga w czysty sposób obejmował prowadzenie.

Kiedy do końca wyścigu zostało pięć okrążeń, stało się to co było niemal nieuniknione. Nad torem pojawił się deszcz i obaj kierowcy prowadzący wyścig, Haga i Corser podnieśli ręce sygnalizując opady. Organizatorzy tym razem stanęli na wysokości zadania i wyścig został natychmiast przerwany. Liczba okrążeń przejechanych przez zawodników była na tyle wysoka by zgodnie z regulaminem zatwierdzić ostateczny wynik z okrążenia, które było wykonane jako ostatnie. Liderem jego był Noriyuki Haga i to on cieszył się z drugiego zwycięstwa na torze Nürburgring. Jako drugi został sklasyfikowany Corser a trzeci podobnie jak w pierwszym wyścigu Max Neukirchner.

Wyniki II przejazdu:(punktowane miejsca)
1 41 Haga N. (JPN) Yamaha YZF-R1 27’26.594
2 11 Corser T. (AUS) Yamaha YZF-R1 0.150
3 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R1000 5.316
4 21 Bayliss T. (AUS) Ducati 1098 F08 7.651
5 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 7.951
6 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098 F08 9.027
7 3 Biaggi M. (ITA) Ducati 1098 RS 08 9.420
8 111 Xaus R. (ESP) Ducati 1098 RS 08 9.916
9 10 Nieto F. (ESP) Suzuki GSX-R1000 12.862
10 55 Laconi R. (FRA) Kawasaki ZX-10R 13.559
11 23 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 13.960
12 31 Muggeridge K. (AUS) Honda CBR1000RR 16.172
13 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX-10R 17.946
14 36 Lavilla G. (ESP) Honda CBR1000RR 22.815
15 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF-R1 23.758

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
133 zapytań w 1,140 sek