Home / WSBK / Sykes najszybszy w kwalifikacjach

Sykes najszybszy w kwalifikacjach

Druga sesja kwalifikacyjna już za zawodnikami World Superbike, dla których jednak dziś to dopiero początek jazd w Australii. Tym razem najlepszy czas padł łupem Toma Sykesa, a pozostali faworyci nie zawiedli.

Chociaż Brytyjczykowi jeżdżącemu na Kawasaki wczoraj poszło nieco słabiej, dzisiejszego poranka nie zawiódł i ponownie udowodnił, że przynajmniej na jednym kółku jego maszyna jest tutaj bardzo dobra. Dokładnie 0.154sek za #66 znalazł się Mistrz WSBK z sezonu 2010 – Max Biaggi, a czołową trójkę, którą oddzieliły trzy dziesiąte, uzupełnił obrońca tytułu Carlos Checa.

Q2 raz jeszcze pokazało, że tor Phillip Island wybitnie wręcz leży motocyklom Ducati, których w czołowej dziesiątce tym razem znalazło się pięć. Poza #7 byli to zawodnicy teamu Effenbert Liberty Racing – trzeci Jakub Smrz, czwarty Sylvain Guintoli oraz dziewiąty Maxime Berger, a także jeżdżący barwach ekipy Red Devils Roma, ostatecznie siódmy, Niccolo Canepa.

Jedenasty w ogólnej tabeli wyników z kwalifikacji, które decydują o awansie bądź nie do Superpole, był Eugene Laverty. Irlandczyk jeździ na swojej Aprilii pomimo uszkodzenia ręki, ale wszystkich zadziwił Leon Haslam! Brytyjczyk przy okazji tutejszych oficjalnych testów złamał prawy piszczel i kości lewej stopy, w czwartek przeszedł operację pierwszego z wymienionych urazów… a dziś wywalczył czas 1’32.082. Dzięki temu Brytyjczyk był szybszy niż jego team-partner z teamu BMW Motorrad Motorsport – Marco Melandri i awansował przy okazji do walki o najlepsze pola startowe.

Jedynymi, którzy awansowali do Superpole z czasami z wczorajszych kwalifikacji byli dwaj zawodnicy, którzy uplasowali się w jej trakcie w ścisłej czołówce. Mowa o najszybszym w Q1 Jonathanie Rea, dziś wolniejszym jednak tylko o 0.047sek. Warto nadmienić jednak, że Brytyjczyk wylądował dziś na deskach i stracił nieco czasu. Tak czy inaczej awansował on z ósmej pozycji, a z czternastej natomiast Davide Giugliano. Debiutujący w WSBK Włoch wczoraj zahaczył się za swoim team-partnerem z ekipy Althea Racing i był trzeci. Dziś jednak był zdany sam na siebie i pojechał blisko o sekundę wolniej!


Łączne wyniki sesji kwalifikacyjnych:
1. Tom Sykes         (GBR) Kawasaki Racing Team        ZX-10R       1’31.323sek
2. Max Biaggi        (ITA) Aprilia Racing Team         RSV-4        1’31.477sek
3. Carlos Checa      (SPA) Althea Racing               Ducati 1098R 1’31.621sek
4. Jakub Smrz        (CZE) Effenbert Liberty Racing    Ducati 1098R 1’31.783sek
5. Sylvain Guintoli  (FRA) Effenbert Liberty Racing    Ducati 1098R 1’31.832sek
6. Leon Camier       (GBR) Crescent Fixi Suzuki        GSX-R1000    1’31.904sek
7. Niccolo Canepa    (ITA) Red Devils                  Ducati 1098R 1’31.953sek
8. Jonathan Rea      (GBR) Honda World Superbike Team  CBR1000RR    1’31.959sek
9. Maxime Berger     (FRA) Effenbert Liberty Racing    Ducati 1098R 1’31.966sek
10. Michel Fabrizio  (ITA) BMW Motorrad Italia Goldbet S1000RR      1’32.068sek
11. Eugene Laverty   (IRL) Aprilia Racing Team         RSV-4        1’32.069sek
12. Leon Haslam      (GBR) BMW Motorrad Motorsport     S1000RR      1’32.082sek
13. Marco Melandri   (ITA) BMW Motorrad Motorsport     S1000RR      1’32.123sek
14. Davide Giugliano (ITA) Althea Racing               Ducati 1098R 1’32.198sek
15. Chaz Davies      (GBR) ParkinGO MTC Racing         Aprilia      1’32.338sek
16. Joan Lascorz     (SPA) Kawasaki Racing Team        ZX-10R       1’32.411sek

— Nie awansowali do Superpole

17. Hiroshi Aoyama   (JPN) Honda World Superbike Team – CBR1000RR - 1’32.576sek
18. Bryan Staring    (AUS) Pedercini Team – Kawasaki ZX-10R       - 1’32.613sek
19. David Salom      (SPA) Pedercini Team – Kawasaki ZX-10R       - 1’32.640sek
20. Ayrton Badovini  (ITA) BMW Motorrad Italia Goldbet – S1000RR  - 1’32.703sek
21. Lorenzo Zanetti  (ITA) PATA Racing Team – Ducati 1098R  - 1’32.782sek
22. Josh Brookes     (AUS) Crescent Fixi Suzuki – GSX-R1000  - 1’33.384sek
23. Mark Aitchison   (AUS) Grillini Progea         – BMW S1000RR  - 1’33.396sek
24. Raffaele De Rosa (ITA) Pro Ride Real Game Honda – CBR1000RR   - 1’33.401sek
25. David Johnson    (AUS) Rossair AEP Racing – BMW S1000RR  - 1’33.816sek

 

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
152 zapytań w 41,105 sek