Podobnie jak to miało miejsce chociażby podczas poprzednich włoskich zmagań na Monzy, tak i dziś walka o Superpole została zadeklarowana jako mokra. Tym samym walka o pole position podzielona została na dwie, trwające dwadzieścia minut każda, sesje. Górą na torze w Misano Adriatico okazał się być Tom Sykes!
SUPERPOLE I
Podczas pierwszej czasówki jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejechał jeden z lokalnych zawodników – Ayrton Badovini. Szybko jednak czas kierowcy BMW zaczęli poprawiać kolejni kierowcy, jak chociażby (kilkukrotnie) dwaj jeźdźcy ekipy Effenbert Liberty Racing – Jakub Smrz, triumfator Superpole na Miller Motorsport Park, a także Sylvain Guintoli. Pod sam koniec bardzo dobrze zaczął jechać Jonathan Rea i wydawało się, że to on wejdzie do Superpole II z najlepszym czasem.
Ostatecznie jednak na pierwszym miejscu pierwszą część walki o pole position zakończył, z wynikiem 1’36.286, Tom Sykes. Niecałe trzy dziesiąte wolniejszy od niego był właśnie jego rodak reprezentujący fabryczną ekipę Hondy, a czołową trójkę uzupełnił lokalny faworyt Davide Giugliano.
Słabo natomiast spisali się faworyci, którzy dzisiejszymi słabymi wynikami poważnie utrudnili sobie zadanie na jutro. Dopiero dziesiąty był bowiem lider tabeli generalnej Max Biaggi, typowany przed weekendem jako faworyt do odniesienia chociaż jednego zwycięstwa. Jego rodak Marco Melandri, który wygrał drugi wyścig w Stanach Zjednoczonych, zajął zaledwie trzynaste miejsce, a ostatni – szesnasty był natomiast Carlos Checa, który wygrał oba wyścigi na Misano przed rokiem.
Dziewiąty, i tylko o 0.064sek wolniejszy od poprzedzającego go w SP1 Laverty’ego, był startujący z dziką kartą Matteo Baiocco. Tymczasem Loris Baz, który dołączył do Sykesa w teamie Kawasaki Racing, a który po raz pierwszy startował w Superpole, zajął bardzo dobre jedenaste miejsce. Dobrej formy z treningów wolnych nie udało się natomiast utrzymać Leonowi Camierowi, który choć dotychczas na Misano plasował się regularnie w czołowej dziesiątce, do wyścigu ruszy z pola numer czternaście.
SUPERPOLE II
Tym razem jako pierwszy pozycję lidera objął Leon Haslam, uzyskując na swoim BMW czas 1’36.803. Następnie jego wynik o ćwierć sekundy poprawił Sylvain Guintoli, który chwilę później przysłowiowo „zgruzował” swoje Ducati na poboczu piętnastego zakrętu. Kilka minut przed Francuzem wycieczkę poza tor zaliczył natomiast Jonathan Rea.
Ostatecznie najlepszy wynik – 1’35.375, zarówno tej sesji jak i całego weekendu, uzyskał Tom Sykes. Tym samym Brytyjczyk po raz piąty w obecnym cyklu zmagań ruszy do walki z pierwszego pola. Sześć dziesiątych sekundy wolniej od kierowcy Kawasaki pojechał natomiast Jonathan Rea, a czołową trójkę uzupełnił Ayrton Badovini. Pomimo porażki Biaggiego oraz Melandriego, włoscy kibice mieli dziś kilka powodów do świętowania. Obok zawodnika teamu BMW Italia GoldBet w pierwszej linii zobaczymy jeszcze jednego kierowcę z Italii – Davide Giugliano.
Osiem dziesiątych wolniejszy od #66 był natomiast, triumfator Superpole sprzed dwóch tygodni na Miller Motorsport Park – Jakub Smrz. Dokładnie 0.1sek do Czecha stracił Brytyjczyk Leon Haslam. Drugą linię uzupełnią natomiast Irlandczyk jeżdżący na Aprilii – Eugene Laverty oraz Francuz Sylvain Guintoli.
Wyniki sesji Superpole na torze Misano:
1. Tom Sykes (GBR) Kawasaki Racing ZX-10R 1’35.375
2. Jonathan Rea (GBR) Honda WSBK CBR1000RR 1’35.991
3. Ayrton Badovini (ITA) BMW Italia Goldbet S1000RR 1’36.083
4. Davide Giugliano (ITA) Althea Ducati 1098R 1’36.147
5. Jakub Smrz (CZE) Liberty Effenbert Ducati 1098R 1’36.183
6. Leon Haslam (GBR) BMW Motorrad S1000RR 1’36.283
7. Eugene Laverty (IRL) Aprilia Racing RSV-4 1’36.365
8. Sylvain Guintoli (FRA) Effenbert Liberty Ducati 1098R 1’36.559
--- Superpole I ---
9. Matteo Baiocco (ITA) Barni Ducati 1098R 1’37.509
10. Max Biaggi (ITA) Aprilia Racing RSV-4 1’37.686
11. Loris Baz (FRA) Kawasaki Racing ZX-10R 1’37.704
12. Michel Fabrizio (ITA) BMW Italia Goldbet S1000RR 1’37.796
13. Marco Melandri (ITA) BMW Motorrad S1000RR 1’37.806
14. Leon Camier (GBR) FIXI Crescent Suzuki GSX-R1000 1’37.985
15. Lorenzo Zanetti (ITA) PATA Ducati 1098R 1’38.078
16. Carlos Checa (SPA) Althea Ducati 1098R 1’38.977
--- Nie awansowali do Superpole ---
17. Maxime Berger (FRA) Effenbert Liberty Ducati 1098R 1’36.934
18. John Hopkins (USA) FIXI Crescent Suzuki GSX-R1000 1’37.168
19. Niccolo Canepa (ITA) Red Devils Ducati 1098R 1’37.202
20. Hiroshi Aoyama (JPN) Honda WSBK CBR1000RR 1’37.250
21. Chaz Davies (GBR) ParkinGO MTC Aprilia RSV-4 1’37.312
22. David Salom (SPA) Pedercini Kawasaki ZX-10R 1’37.688
23. Leandro Mercado (ARG) Pedercini Kawasaki ZX-10R 1’38.674
24. Federico Sandi (ITA) Grillini Progea BMW S1000RR 1’40.251