Ostatni dzień testów przedsezonowych World Superbike dobiegł końca, i teraz zawodnicy mają przed sobą ostatnie dni przed rozpoczęciem sezonu 2024. Pierwsza runda będzie miała miejsce w Australii, na Phillip Island, gdzie dzisiaj zawodnicy odbyli jednodniowy test, który na szczycie zakończył Toprak Razgatlioglu (BMW). Drugi czas wykręcił wciąż zaskakujący Nicolo Bulega (Ducati), który powinien przystąpić do swojego debiutu w WorldSBK ze sporą pewnością siebie. Trzecim i ostatnim zawodnikiem w 1:28 był Andrea Locatelli na Yamasze.
Czwarty Andrea Iannone zaznacza, że lepiej w porównaniu do rywali czuje się na używanej oponie, tak więc czwarte miejsce Maniaca powinno dać do myślenia bardziej doświadczonym rywalom. Dopiero siódme miejsce zajął Alvaro Bautista, który powiedział, że był to dla niego pierwszy normalny dzień testów przedsezonowych, podczas którego nie odczuwał bólu w szyi i plecach. Panujący mistrz świata nie jest jednak najlepiej przygotowany do rozpoczęcia sezonu, i mimo absolutnej dominacji rok temu, #1 nie jest stawiany w roli głównego faworyta do zwycięstwa w Australii.
Przyzwoity dzień mają za sobą zawodnicy Kawasaki, którzy zakończyli test na piątym i dziesiątym miejscu, odpowiednio Alex Lowes i Axel Bassani. Wywrotki przeszkodziły w zrealizowaniu planu Jonathana Rea (Yamaha) oraz Ikera Lecuony (Honda). #65 po wywrotce w porannej sesji wrócił jednak na tor po południu; podczas gdy Hiszpan został przetransportowany do szpitala, i dopiero w czwartek dowiemy się, czy wystartuje w otwierającej sezon rundzie na Phillip Island.
Wyniki testu WSBK w Phillip Island | ||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME |
1 | Toprak Razgatlioglu | TUR | ROKiT BMW Motorrad Team | 1:28.511s |
2 | Nicolo Bulega | ITA | Aruba.it – Ducati | +0.074s |
3 | Andrea Locatelli | ITA | Pata Prometeon Yamaha | +0.324s |
4 | Andrea Iannone | ITA | GoEleven Ducati | +0.490s |
5 | Alex Lowes | GBR | Kawasaki Racing Team | +0.700s |
6 | Michael Rinaldi | ITA | Team Motocorsa Ducati | +0.702s |
7 | Alvaro Bautista | ESP | Aruba.it – Ducati | +0.767s |
8 | Scott Redding | GBR | Bonovo Action BMW | +0.859s |
9 | Remy Gardner | AUS | GYTR GRT Yamaha Team | +0.888s |
10 | Axel Bassani | ITA | Kawasaki Racing Team | +0.895s |
11 | Sam Lowes | GBR | ELF Marc VDS Racing Team | +0.921s |
12 | Danilo Petrucci | ITA | Barni Spark Racing Team | +0.957s |
13 | Dominique Aegerter | SUI | GYTR GRT Yamaha Team | +1.137s |
14 | Michael Van Der Mark | NED | ROKiT BMW Motorrad Team | +1.205s |
15 | Jonathan Rea | GBR | Pata Prometeon Yamaha | +1.455s |
16 | Xavi Vierge | ESP | Team HRC | +1.466s |
17 | Philipp Oettl | GER | GMT94 Yamaha | +1.475s |
18 | Garrett Gerloff | USA | Bonovo Action BMW | +1.870s |
19 | Iker Lecuona | ESP | Team HRC | +1.957s |
20 | Bradley Ray | GBR | Yamaha Motoxracing Team | +2.048s |
21 | Tito Rabat | ESP | Kawasaki Puccetti | +2.518s |
22 | Tarran Mackenzie | GBR | PETRONAS MIE Racing Honda | +3.069s |
23 | Adam Norrodin | MAS | PETRONAS MIE Racing Honda | +3.577s |
Źródło: crash.net
testy testami, ale jeśli Toprak pogoni wszystkich na tym BMW, to się chłop marnuje w tej serii
Do MotoGP się nie nadaje jest za cienki.
Prawda, a tu przynajmniej może utrzeć nosa „płaczkowi” Alvaro na jakimś nie ducati 😃
Taka opinia tylko dlatego, że mu slabo poszlo na innym dla niego motocyklu gdy dostał możliwość potestować?
Ciekawe skąd takie wnioski?! ;>