Home / Slider / Tom Sykes wygrywa pierwszy w sezonie europejski wyścig WSBK

Tom Sykes wygrywa pierwszy w sezonie europejski wyścig WSBK

Tom SykesPo wywalczeniu w pięknym stylu pole position, zawodnik zespołu Kawasaki Racing Team – Tom Sykes, w równie pięknym stylu wygrywa pierwszą europejską rundę World Superbike Champinship na torze Motorland Aragon.  Kroku starał się mu dotrzymać jego zespołowy kolega – Loris Baz, który przeciął linię mety na drugiej pozycji i stratą 4,275s. Podium uzupełnił Jonathan Rea, który wywalczył miejsce na podium po ciężkiej i niebezpiecznej walce z Davidem Giugliano na ostatnim okrążeniu.

W pierwszym wyścigu mogliśmy oglądać Toma Sykesa, jakiego poznaliśmy podczas ostatniego, zwycięskiego sezonu. Po wywalczeniu Tissot Superpole, #66 ruszał do pierwszego w sezonie europejskiego wyścigu nie mając przed sobą żadnych rywali, a takich szans nie zwykł marnować. Dlatego też,  zwycięstwo Brytyjczyka było bezapelacyjne. Prowadząc od startu aż do mety, wypracował sobie ponad czterosekundową przewagę nad swoim zespołowym kolegą – Lorisem Baz.

Ten z kolei, nie miał tak łatwego wyścigu. Przez długi czas – szczególnie w pierwszej połowie dystansu – musiał mocno się napracować, aby wywalczyć drugą pozycję. Przeciwnikiem w tej walce był świetnie dysponowany Davide Giugliano, który przez kilka okrążeń jechał nawet na pozycji wicelidera. Nie udało mu się dowieźć jej do mety, ponieważ na 10 okrążeniu ponownie został wyprzedzony przez #76, który nie oddał już jej aż do „kreski”.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Rzymianin z zespołu Ducati Superbike Team, wciąż jednak miał realne szanse na podium. Utrzymywał dobre tempo i nie popełniał większych błędów, ale….. No właśnie. Jadący za jego plecami Jonathan Rea prezentował jeszcze lepsze tempo. Sukcesywnie zbliżał się #34, aż dojechał na tyle blisko, że mógł przypuścić udany atak. Oczywiście Giugliano nie zamierzał rezygnować z walki o podium, a ostateczny atak zaplanował sobie na ostatnim okrążeniu.

Kiedy do końca wyścigu pozostawało zaledwie kilka zakrętów, Włoch postanowił – w dość optymistyczny sposób – zaatakować kierowcę zespołu Pata Honda. Wcisnął mu się pod łokieć na tyle niefortunnie, że nie zdołał utrzymać motocykla i przewrócił się. Podczas niegroźnej przewrotki, o mały włos nie zdjął by z toru również i Jonathana Reę, któremu jednak udało się uniknąć upadku i dojechać do mety na trzeciej pozycji.

Czwarte miejsce przypadło drugiemu z kierowców Ducati Superbike Team – Chazowi Daviesowi, którego strata do lidera wyniosła ponad piętnaście sekund. Po kolejnych 3,5s., na metę wpadł Eugene Laverty. Pomimo startu dopiero z ósmego pola oraz nie najlepszego startu, dzięki bardzo konsekwentnej i szybkiej jeździe w drugiej części wyścigu zdołał awansować ostatecznie na piątą pozycję.

Szóste miejsce przypadło pierwszej Aprilii, która prowadzona była przez Sylvaina Guintoli. Francuzki kierowca nie potrafił znaleźć odpowiedniego tempa aby walczyć o czołowe lokaty, a strata jaką poniósł do zwycięzcy pierwszego wyścigu to prawie 22 sekundy. Jeszcze gorzej poszło drugiemu z kierowców zespołu Aprilia Racing Team. Marco Melandri, po obiecująco wyglądającym początku wyścigu – podczas którego trzymał tempo czołowych kierowców, w jego drugiej części notował co raz większą stratę zarówno czasową, jak i w zajmowanych pozycjach. Ostatecznie ukończył przedpołudniowe zawody na 11 pozycji, tuż przed zwycięzcą klasyfikacji  EVO – Leonem Camier, który podczas tego weekendu zastępuje kontuzjowanego kierowcę zespołu BMW Italia – Sylvaina Bariera.

Wyniki pierwszego wyścigu na Motorland Aragon:

1. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 17 okr.
2. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R +4.275s
3. Jonathan Rea GBR PATA Honda CBR1000RR +8.418s
4. Chaz Davies GBR Ducati SBK 1199 Panigale R +15.715s
5. Eugene Laverty IRL Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 +19.305s
6. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 +21.998s
7. Toni Elias ESP Red Devils Roma Aprilia RSV4 +24.018s
8. Davide Giugliano ITA Ducati SBK 1199 Panigale R +27.984s
9. Leon Haslam GBR PATA Honda CBR1000RR +29.077s
10. Alex Lowes GBR Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 +29.863s
11. Marco Melandri ITA Aprilia Racing RSV4 +34.820s
12. Leon Camier GBR BMW Italia S1000RR +35.255s (E)
13. David Salom ESP Kawasaki Racing ZX-10R +43.975s (E)
14. Jeremy Guarnoni FRA MRS Kawasaki ZX-10R +46.721s (E)
15. Sheridan Morais RSA IRON BRAIN Kawasaki ZX-10R +56.619s (E)

16. Luca Scassa ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +1m 16.469s (E)
17. Aaron Yates USA Team Hero EBR 1190RX +1m 35.047s
18. Imre Toth HUN Team Toth BMW S1000RR +1m 48.427s
19. Alessandro Andreozzi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +1m 51.222s (E)
20. Peter Sebestyen HUN Team Toth BMW S1000RR +2m 01.152s (E)

16. Luca Scassa ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +1m 16.469s (E)
17. Aaron Yates USA Team Hero EBR 1190RX +1m 35.047s
18. Imre Toth HUN Team Toth BMW S1000RR +1m 48.427s
19. Alessandro Andreozzi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +1m 51.222s (E)
20. Peter Sebestyen HUN Team Toth BMW S1000RR +2m 01.152s (E)

Ayrton Badovini ITA Bimota Alstare BB3 (E) *
Christian Iddon GBR Bimota Alstare BB3 (E) *

* – Niekwalifikujący się do zdobycia punktów, usunięci z tabeli wyników  (Badovini ukończył wyścig na 13, a Iddon na 17 pozycji)

Nie sklasyfikowani

24. Michel Fabrizio ITA IRON BRAIN Kawasaki ZX-10R 9 ukończonych okr. (E)
24. Niccolo Canepa ITA Althea Ducati 1199 Panigale R 4 ukończonych okr. (E)
25. Geoff May USA Team Hero EBR 1190RX 3 ukończonych okr.
26. Claudio Corti ITA MV Agusta RC F3RR 2 ukończonych okr.
27. Fabien Foret FRA MAHI Kawasaki ZX-10R 0 ukończonych okr. (E)

AUTOR: migal75

Pasjonat wszystkich sportów motorowych - w szczególności tych na dwóch kołach. Związany z MOTOSP.PL od 2011 roku

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
144 zapytań w 0,974 sek