Sezon 2023 w WSBK rozpocznie się za kilka godzin. Motocykle na liście startowej zostały już dawno oficjalnie zatwierdzone i ogłoszone.
W WSBK najważniejsze zmiany sprzętowe dotyczą aktualizacji Ducati Panigale V4 R, o której już wcześniej się mówiło – kod nowego modelu to 3D. BMW wprowadziło dwie nowe homologacje dla swojego M 1000 RR: K66 MU Base i K66 MU Competition, z których ten drugi model posiada osłony na koła.
Dla Kawasaki również wprowadzono nową homologację. Jak potwierdził Guim Roda na początku lutego, skupiono się na nowej specyfikacji silnika, a kod nowego modelu to ZXT02T – ZX1002T. Nie wprowadzono żadnych zmian homologacji dla Yamahy ani Hondy.
W niższych seriach World Supersport oraz World Supersport 300 także jest kilka nowości. Mimo że Honda powraca do World Supersport, model CBR600RR o kodzie PC40 został już zatwierdzony w marcu 2022 roku, wciąż jednak oczekuje na ukończenie fazy 2. homologacji.
Homologację otrzymał natomiast model Triumph Street Triple 765 Moto2 Edition, wykorzystujący doświadczenia brytyjskiej marki z grand prix. Nie wprowadzono żadnych innych zmian w WSSP.
W WSSP300 model KTM RC390R oczekuje na ukończenie fazy 2, podobnie jak zupełna nowość – chiński Kove 321 RR-S. Wystawi go zespół China Racing Team dla jednego zawodnika. Kawasaki Ninja 400 i Yamaha YZF-R3 są w ostatnim sezonie homologacji, a ich daty końcowe to odpowiednio styczeń i luty 2024 roku.
Pełną listę homologowanych motocykli oraz czas wygaśnięcia homologacji można znaleźć TUTAJ.
Źródło: worldsbk.com