Toprak Razgatlioglu w połowie swojego pierwszego sezonu na BMW jest już zawodnikiem z największą liczbą zwycięstw w historii marki, w World Superbike. El Turco w pierwszym wyścigu w Moście odniósł swoje 8. zwycięstwo z rzędu, i 10. w tym sezonie. Kolejny wyścig, w którym #54 prowadził od startu do mety. O pozostałe miejsca na podium walczyli zawodnicy Ducati, a w końcówce wyścigu rozstrzygnęła się ona między Danilo Petruccim (Barni), a Andreą Iannone (GoEleven), z której to ten pierwszy wyszedł zwycięsko.
Czwarte miejsce zajął Alvaro Bautista (Ducati), który startował z 10. pozycji po otrzymaniu kary, za wolną jazdę na linii wyścigowej w Superpole. Solidny wyścig na piątej pozycji zakończył Remy Gardner, który był najlepszą Yamahą w 1. wyścigu. Dopiero 6. miejsce zdobył Nicolo Bulega (Ducati), wicelider mistrzostw, który po dobrej, pierwszej połowie wyścigu stracił kilka pozycji na ostatnich okrążeniach. Jeden z najlepszych wyścigów sezonu jak do tej pory przejechał Garrett Gerloff (Bonovo BMW), który zdobył 8 punktów za 8. miejsce. Po starcie z 15. pola i karze long lap, Jonathan Rea (Yamaha) zdołał wywalczyć tylko 10. pozycję.
🏆 @toprak_tr54 WINS RACE 1 AT MOST 🏆
‘El Turco’ takes his 10th win with BMW – an all-time record for the German manufacturer in #WorldSBK 🎉🔥#CzechWorldSBK 🇨🇿 pic.twitter.com/Ev2EJNRVlT
— WorldSBK (@WorldSBK) July 20, 2024
Wyniki 1. wyścigu
Pos | No. | Rider | Bike | Gap |
1 | 54 | T. RAZGATLIOGLU | BMW M 1000 RR | |
2 | 9 | D. PETRUCCI | Ducati Panigale V4R | 5.740 |
3 | 29 | A. IANNONE | Ducati Panigale V4R | 5.881 |
4 | 1 | A. BAUTISTA | Ducati Panigale V4R | 9.217 |
5 | 87 | R. GARDNER | Yamaha YZF R1 | 11.622 |
6 | 11 | N. BULEGA | Ducati Panigale V4R | 13.841 |
7 | 55 | A. LOCATELLI | Yamaha YZF R1 | 14.186 |
8 | 31 | G. GERLOFF | BMW M 1000 RR | 14.596 |
9 | 60 | M. VAN DER MARK | BMW M 1000 RR | 19.520 |
10 | 65 | J. REA | Yamaha YZF R1 | 23.579 |
11 | 21 | M. RINALDI | Ducati Panigale V4R | 25.370 |
12 | 14 | S. LOWES | Ducati Panigale V4R | 25.993 |
13 | 77 | D. AEGERTER | Yamaha YZF R1 | 28.213 |
14 | 97 | X. VIERGE | Honda CBR1000 RR-R | 29.628 |
15 | 45 | S. REDDING | BMW M 1000 RR | 32.972 |
16 | 47 | A. BASSANI | Kawasaki ZX-10RR | 35.666 |
17 | 53 | T. RABAT | Kawasaki ZX-10RR | 36.979 |
18 | 5 | P. OETTL | Yamaha YZF R1 | 39.711 |
19 | 28 | B. RAY | Yamaha YZF R1 | 39.850 |
20 | 36 | L. MERCADO | Honda CBR1000 RR-R | 56.310 |
21 | 79 | H. GILLIM | Honda CBR1000 RR-R | 1’02.692 |
RET | 22 | A. LOWES | Kawasaki ZX-10RR | 5 Laps |
RET | 7 | I. LECUONA | Honda CBR1000 RR-R | 13 Laps |
Źródło: motomatters.com
Zaraz skręcą mu osiągi.
Mefisto
Regulaminowo nie mają jak, limit obrotów przyznawany jest na cały sezon.
Dowalą mu obciążenie np 5 kg.
Jak niedzielny motocyklista widzę to tak: chłop musi mieć wybitne czucie maszyny – a dzięki temu pewność siebie – i to każdej na którą siądzie w ramach WSBK.
Pewnie z MotoGP byłoby inaczej.
Wydaje mnie się :), że popełnia życiowy błąd nie próbując MotoGP, o WSBK wie już wszystko, czemu nie iść w nowe wyzwanie.
Razgatoglu super,Petrucci i Iannone(stara gwardia Moto GP)bardzo ładnie,Bullega zajechał opony,Bautista musi się lepiej kwalifikować,Alex Lowes dobrze jechał ale gleba.Razgatioglu ma przewagę,mam nadzieję że przejdzie za rok do Moto Gp
Ctsd
Przecież miał testy u Yamahy I wypadł słabo.
Styl jazdy z wsbk kompletnie nie przejdzie na maszynie MotoGP.
To była Yamaha,na Ducati może pojąć mu lepiej
Tomek
Przecież porównywali jego czasy do zawodników na tej samej maszynie i nawet do testerów się nie zbliżył. To była totalna klapa, więc Yamaha szybko ucięła jakiekolwiek spekulacje na temat jego przejścia do MotoGP.
Dali mu się przejechać kilka okrążeń ;) nie miało to nic wspólnego z testami