W środę, na dwa dni przed oficjalnym rozpoczęciem 11 rundy tego sezonu, zawodnicy World Superbike Championship mieli okazję do zapoznania się z rosyjskim torem, który dla wszystkich ekip był zupełną nowością.
Przypomnijmy, że zawodnicy mogli uczestniczyć w dwóch dwugodzinnych sesjach testowych, podczas których mogli korzystać z dwóch rodzajów opon dostarczonych przez firmę Pirelli. Ten sam rodzaj ogumienia będzie również dostarczony zawodnikom i ich zespołom na cały weekend wyścigowy.
Jeżeli chodzi o rezultaty jakie zawodnicy osiągnęli podczas testów, to bardzo dobrze zaprezentował się Carlos Checa, który uzyskiwał najlepsze rezultaty zarówno w pierwszej jak i drugiej sesji. Podobnie było w przypadku Leona Haslama, który dwukrotnie uzyskiwał drugi rezultat. Również i pozostali zawodnicy czołówki klasyfikacji generalnej uzyskiwali czasy bardzo do siebie zbliżone, co może sugerować zaciętą walkę do samej linii mety.
Warto również poznać, jakiego zdania są sami zawodnicy, co sądzą o nowym dla nich obiekcie a może co jeszcze powinni zrobić, aby ten weekend przyniósł im jak najwięcej satysfakcji.
Leon Haslam – To był dobry dzień. Mieliśmy dwie suche sesje i pracowaliśmy nad znalezieniem set-up dla tego nowego toru, uczenia przekładni, linii przejazdu i wiele innych rzeczy. Jak dotąd na torze bardzo fajnie się jeździ, ma wiele podjazdów i spadków. Zakręty pokonujemy głównie na pierwszym i drugim biegu, ale jest to dość agresywny tor i mi się podoba. Jeśli chodzi o możliwości wyprzedzania, to pierwszy i ostatni zakręt będą ekscytujące, ponieważ kończą one dwie proste. Czuje się penie na ten weekend. Byliśmy bardzo blisko w górze tabeli i koncentrowaliśmy się na wyścigowym set-upie. Całkiem dobrze czujemy się na twardych oponach na dystansie wyścigu. Mamy znacznie więcej rzeczy do wypróbowania i czekamy na piątek, kiedy wyjedziemy ponownie na tor, ale jak do tej pory jest dobrze.”
Marco Melandri – „Test nie był zły. Tor jest całkiem fajny do jazdy, ale myślę, że jest dość mały dla Superbike. Zakręty są bardzo ciasne i do tej pory nie sądzę, że istnieje wiele szans na wyprzedzanie w środkowej części toru, ale zobaczymy. Tor będzie szybszy dzień po dniu. Dzisiaj pracowaliśmy nad skrzynią biegów, aby spróbować znaleźć dobre ustawienie, aby motocykl płynniej pokonywał zakręty. Na długiej prostej możemy wykorzystać moc naszego silnika BMW i zyskać sporo czasu, ale tracimy czas w zakrętach. Musimy teraz przeanalizować to, co zrobiliśmy dzisiaj i spróbować poprawić w piątek rano. Ducati wydaje się tu mocny i nie będzie nam tu łatwo, ale zrobimy wszystko co możemy i zobaczymy co będzie w niedzielę.”
Tom Sykes – „Ogólnie, pozytywny dzień dla mnie i Kawasaki na nowym dla każdego torze. Zrobiliśmy dużo pracy na twardej oponie, a następnie, kiedy założyliśmy miękką oponę byliśmy zaskoczeni, że tyle potrafiła wytrzymać. Zrobiliśmy dzisiaj kilka małych zmian, prawie zawsze w dobrym kierunku. Wielkie dzięki dla wszystkich moich chłopców w zespole. Mieliśmy bardzo owocny test. Mamy kilka rzeczy do zrobienia na weekend, ale tak naprawdę to nie za wiele, bo dziś wszystko poszło dobrze. Wykonaliśmy wiele okrążeń i miejmy nadzieję, że sprawi to weekend bardziej spokojnym.”
Loris Baz – „Mieliśmy dziś rano kilka problemów. Tor jest bardzo ładny, bardzo techniczny i wszystko, ale po prostu nieco zbyt wolny. Uwielbiam szybkie tory więc nie jest on moim ulubionym. Ale jedziemy na tym torze, więc musimy pracować nad nim. Czasy okrążeń są bardzo zbliżone i pracowaliśmy nad różnymi ustawieniami tego popołudnia, żeby przetestować set-up o który nam chodziło. Jestem bardziej pewna siebie niż może na to wskazywać pozycja, którą dziś zająłem. Nasze ogólne tempo jest dobre, ale mamy jeszcze coś do zrobienia aby wykonać jedno czyste szybkie okrążenie.”
Leon Camier – „Jestem bardzo zadowolony z tego, co zrobiliśmy dzisiaj. Fixi Crescent Suzuki pracuje dobrze i także set-up jest bardzo dobry, więc mam nadzieję, że będziemy nadal rozwijać i poprawiać motocykl. Początkowo czułem, że tor jest trochę śliski i brudny, ale stawał się lepszy, im więcej gumy na nim zostawiliśmy. Nie jest to tor, który jest płynny, bo używamy głównie pierwszego i drugiego biegu, a kilka razy wrzucamy trzeci. Jest bardzo ciasny i kręty i nie jest tak wiele miejsc do wyprzedzania, więc zdobycie miejsce w dwóch pierwszych rzędach na starcie jest bardzo ważne. Po południu zrobiłem kilka dobrych okrążeń na starych oponach, ale kiedy zakładałem świeże gumy, motocykl zaczynał wibrować i spowodował kilka „momentów”. Gdyby nie to, na pewno mógłbym zakończyć w pierwszej piątce lub szóstce.”
John Hopkins – „Na tym torze używamy pierwszego i drugiego biegu i do tej pory nie znalazłem na nim przyjemności z jazdy. Tale jest on taki sam dla wszystkich, więc będę musiał dalej nad nim pracować. Tor był lepszy tego popołudnia i zakończyliśmy dzień z Crescent Fixi Suzuki całkiem dobrze. Poprawiliśmy motocykl od rana do popołudnia, a ja czuję, że mamy dobre ustawienia bazowe. Moja pewność siebie rośnie i ogólnie czuję się w dobrej kondycji, zwłaszcza dlatego, że poprawialiśmy wyniki w trakcie dnia. Ponieważ jest to mniej więcej tor z jedną linia przejazdu, kwalifikacje będą bardzo ważne, ale mam nadzieję, że będę na dobrej pozycji w momencie startu.”