Przed rundą na Phillip Island postanowiono, że wyścigi WSBK i WSSP odbędą się według zasad flag-to-flag, z obowiązkowym postojem w alei serwisowej oraz wymianą opon. Na podstawie informacji zebranych po testach w Australii wcześniej w tym tygodniu oraz po raporcie dyrektora technicznego federacji motocyklowej (FIM), Dyrekcja Wyścigu wspólnie z organizatorami zdecydowały, że dla zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich uczestników, tylne opony nie powinny być używane przez więcej niż 11 okrążeń w klasie WSBK i 10 okrążeń w klasie WSSP.
Dodatkowo, długość wyścigu dla WSBK została skrócona do 20 okrążeń, a dla każdego zawodnika w obu klasach przydzielono dodatkowe dwa komplety opon.
Gregorio Lavilla, Dyrektor Wykonawczy WSBK: „Organizatorzy wykazali się doskonałym wykonaniem z nowej asfaltowej nawierzchni. Podczas gdy guma stopniowo pokrywa nawierzchnię, warunki toru zmieniają się, co stwarza pewne wyzwania. Ponieważ opony zostały wysłane pod koniec listopada, aby dotrzeć na ten pierwszy wyścigowy weekend, nie było wystarczająco dużo czasu na opracowanie konkretnych opon dostosowanych do obecnych warunków asfaltowych.”
„Dokładnie oceniliśmy sytuację, biorąc pod uwagę wczesną aktywność na torze po położeniu asfaltu oraz dwa dni testów, które przeprowadziliśmy wcześniej w tym tygodniu. Chociaż warunki z pewnością się poprawiły, to być może nie poprawiły się wystarczająco, zwłaszcza biorąc pod uwagę wymagającą, szybką naturę układu toru. W takich okolicznościach my, we współpracy z Dyrekcją Wyścigu, FIM oraz torem Phillip Island, musimy wybrać najbezpieczniejszą opcję.”
Źródło: WSBK