Home / WSS / Jules Cluzel wygrywa wyścig World Supersport w Misano

Jules Cluzel wygrywa wyścig World Supersport w Misano

jules+cluzel+world+supersport+misano

Jules Cluzel zapewnił dziś MV Aguscie drugie w tym sezonie zwycięstwo w serii World Supersport. Francuz nie dał szans Michaelowi van der Markowi i zwyciężył wyścig na torze im. Marco Simoncelliego w Misano podczas 7. rundy WSS.

Najniższy stopień podium wywalczył PJ Jacobsen, który wyprzedził chyba największego pechowca tego sezonu – Kenana Sofuoglu.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki wyścigu World Supersport w Misano:
1. Jules Cluzel FRA MV Agusta F3 675 19 okr.
2. Michael van der Mark NED PATA Honda CBR600RR +1.537s 
3. PJ Jacobsen USA Kawasaki Intermoto ZX-6R +3.400s 
4. Kenan Sofuoglu TUR Mahi India Kawasaki ZX-6R +5.638s 
5. Roberto Tamburini ITA San Carlo Puccetti Kawasaki ZX-6R +9.923s 
6. Lorenzo Zanetti ITA PATA Honda CBR600RR +11.018s
7. Florian Marino FRA Kawasaki Intermoto ZX-6R +14.714s
8. Kev Coghlan GBR DMC Panavto Yamaha YZF-R6 +17.365s 
9. Ratthapark Wilairot THA Core PTR Honda CBR600RR +21.337s 
10. Roberto Rolfo ITA GO Eleven Kawasaki ZX-6R +22.215s 
11. Alessandro Nocco ITA San Carlo Puccetti Kawasaki ZX-6R +22.407s 
12. Jack Kennedy IRL CIA Insurance Honda CBR600RR +22.641s 
13. Kevin Wahr GER RS Wahr by Kraus Yamaha YZF-R6 +28.443s 
14. Massimo Roccoli ITA MV Agusta F3 675 +33.202s 
15. Christian Gamarino ITA GO Eleven Kawasaki ZX-6R +33.760s 

16. Valentin Debise FRA Com Plus SMS Honda CBR600RR +40.917s 
17. Fabio Menghi ITA VFT Yamaha YZF-R6 +40.926s 
18. Tony Covena NED Kawasaki Intermoto ZX-6R +41.457s 
19. Alex Baldolini ITA ATK MV Agusta F3 675 +45.086s 
20. Raffaele de Rosa ITA Core PTR Honda CBR600RR +50.237s 
21. Luca Marconi ITA Lorini Honda CBR600RR +53.122s 
22. Ferruccio Lamborghini ITA Lorini Honda CBR600RR +53.129s 
23. Nacho Calero ESP CIA Insurance Honda CBR600RR +1m 22.010s 

Nie sklasyfikowani

24. Marco Bussolotti ITA Lorini Honda CBR600RR 10 okr.
25. Alexey Ivanov RUS DMC Panavto Yamaha YZF-R6 2 okr.

AUTOR: Thom@s

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 11

  1. Świetny wyścig w wykonaniu Cluzela! Od pierwszego okrążenia nie oddawał prowadzenia, a walka o niższe stopnie podium była tylko wodą na jego młyn =]
    Cieszę się, że MV Agusta znowu jest na szczycie.
    Francuz ma szanse na mistrzostwo, o ile wygra wszystkie pozostałe wyścigi, a przecież van der Mark jest bardzo mocny w tym sezonie :P

  2. Szkoda mi tylko Kenana chyba w tym sezonie ma jakąś złą passę :-/

  3. Mi też szkoda Kenana, jak dla mnie bylby murowanym faworytem do zdobycia mistrza w tym sezonie, a tak to już sezon na straty można spisać. Szkoda, że jego Kawasaki w tym roku tak często zawodzi.

    • Nawet wtedy, kiedy ZX6 nie sprawia problemów Kenan sprawia wrażenie, jakby stracił animusz.
      Nie ma już Sama Lowesa, ale Michael van der Mark wiele się nauczył w poprzednim sezonie, a w tym powrócił Jules Cluzel. Obaj młodzi zawodnicy stali się klasą sami dla siebie =]

      • Myślę, że Kenan stracił już motywację w tym sezonie. Już kilka razy odpadał przez defekt motocykla, co najmniej raz jadąc na pierwszym miejscu (szczerze, nie pamiętam czy nie więcej razy). Ciężko jest jeździć z pełną motywacją, gdy wiesz, że zaraz może Ci się maszyna 'rozkraczyć’ :D

  4. Można powiedzieć, że młodzież atakuje w WSS, i dobrze, niech się promują i dodają kolorytu tej serii.

  5. Ciekawe czy w przyszłym roku też ogarniczą modyfikacje mechaniczne w maszynach WSS wzorem motocykli EVO z superbików.

    • Myślę, że w najbliższych sezonach nie powinniśmy spodziewać się zmian. Jeśli jakieś się pojawią, na pewno nie będą zbyt mocno ingerowały w motocykle klasy WSS.
      Stawka w WSS jest bardzo wyrównana, a duża część teamów to prywatne ekipy, np. Yakhnich Motorsport. Same maszyny też mają ograniczone możliwości tuningu. Wystarczy zwróć uwagę na to, że wszyscy korzystają z fabrycznych hamulców, wahaczy.
      To sprawia, że zmagania zawodników WSS są bardziej widowiskowe niż w WSBK. Częściej dochodzi to pojedynków i o wiele rzadziej jeden lub dwóch zawodników jest w stanie odjechać tak bardzo, jak dziś Sykes i Baz, reszcie stawki i rozgrywać wyścig miedzy sobą.
      Właśnie dlatego, że w fabryczne teamy w WSBK, które mogą pozwolić sobie na daleko idące modyfikacje motocykli i tym samym dominują stawkę (nawet fabryczne Suzuki nie specjalnie jest w stanie podjąć równej walki z choćby z fabryczną Arpilią i Kawasaki), podjęto decyzję o ujednoliceniu stawki i powołaniu kategorii EVO. Tym samym nie będzie już można obstawiać w ciemno, że wygra Kawasaki, bo moglibyśmy wtedy usnąć z nudów :P Z drugiej strony EVO nakazuje używać jednostek takich samych jak te w maszynach drogowych, więc siłą rzeczy słabsze Aprilia, Honda i Suzuki, w porównaniu z mocniejszymi BMW, Ducati i Kawasaki będą zamykać stawkę =[
      Podobna sytuacja jest w Moto2. Tam w stawce są głównie prywatne teamy, np. Marc VDS. W Moto2 jedyną zmianą w porównaniu z zeszłym sezonem jest dociążenie maszyn, jeżeli kierowca jest wyjątkowo filigranowy :P a rywalizacja i tak od początku powstania tej klasy jest najbardziej wyrównana w całym Grand Prix =]

  6. #polerst
    Rzeczywiście, nie widzę w Moto2 fabrycznych teamów XD
    I taktycznie, masz rację, o wiele fajniej ogląda się tasująca się między sobą młodzież w Moto3, ale chyba nie zaprzeczysz, że Moto2 jest bardzo wyrównane =]

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
165 zapytań w 1,185 sek